Nem og spændende lørdagsmiddag til 20??
Fra : Søren

Dato : 17-03-04 00:08

Hvad skal man lige lave til 20 voksne og børn til aftensmad efter boller og
lagkage om eftermiddagen...?

Det må gerne være lidt Jamie-agtigt spraglet og smagfuldt - men let at gå
til....

Gode idéer modtages!!!

Fra : Marberg

Dato : 17-03-04 15:56

Hej Søren

Har du prøvet at slå op i Karolines, der er masser af ideer!!

Mogens

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-03-04 22:05

> [...]
> lagkage om eftermiddagen...?
> Det må gerne være lidt Jamie-agtigt spraglet og smagfuldt - men let at gå

Mit forslag vil være:

1) Bag noget godt brød med den nemme opsrkft der har været nævnt her i
gruppen masser af gange (gær/vand, durum til vællingkonsistens, mel til tyk
dej, hæve natten over, bage til mærkebrun). Bag det eventuelt som lange
baguettes. Bag rigeligt. Brød er dejligt! :)

2) Lav nogle forskellige fade med forskellige "salater" - fx; ruculla,
luftørret skinke, frisk "plukket" mozarella, cherrytomater - eller
tyndskåret chorizo, ruculla, parmasamflager - eller grillede squash,
peberfrugter, løg, lidt frisk hakket chili - eller ...

3) Fyld et par kalkunbryster med fx tomat, hvidløg, pesto eller hvad du har
lyst til. Steg dem i ovnen og skær dem ud i passende, tynde skiver. Kan
serveres varmt, lunt eller koldt.

4) Tag en bunke rejer og steg dem hurtigt på en varm pande med finthakket
hvidløg og drys med lidt friskhakket rød chili.

5) Skræl et par kilo kartofler, skær dem i halve eller kvarter afhængig af
størrelsen, smid dem i et stor fad eller bradepane sammen med godt med olie,
masser af friskkværnet sort peber, salt og en ordentlig bunke paprika. Smid
dem i ovnen i en times tid - rod jævntligt rundt i dem. Bag dem til de er
helt sprøde!

6) Servér det hele som buffet med lidt forskellige gode vine - hvid, rød
og/eller fx en god lambrusco.

7) Til dessert (hvis man - som jeg - kan spise det efter lagkage om
eftermiddagen laver du et par skåle tiramisu (opskrift*en* findes fx på
www.italy.dk). Børnene vil elske dig.

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //