10.3.3 og disk permissions
Fra : Michael Holm

Dato : 16-03-04 22:04

Får I andre også flg. efter repair diskpermissions under 10.3.3

Repairing permissions for "Aqua"
Determining correct file permissions.
We are using special permissions for the file or directory
../System/Library/Filesystems/cd9660.fs/cd9660.util. New permissions are
33261
The privileges have been verified or repaired on the selected volume

Permissions repair complete

bliver ved med at komme selv om jeg reparere igen...
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://rejser.tk

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-03-04 22:22

In dk.edb.mac, michael.holm@anthro.ku.dk wrote:

> [...]

> Permissions repair complete

> bliver ved med at komme selv om jeg reparere igen...

Det er tilsyneladende ikke noget man skal bekymre sig om:

   <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107298>

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: All of the packets are empty.

Fra : Michael Holm

Dato : 16-03-04 22:40

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Det er tilsyneladende ikke noget man skal bekymre sig om:
>
> <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107298>

æv du fandt noget hos apple før mig :) sad også og kiggede.
Lige præcis den i linket har jeg haft før på en anden mac.. der står dog
ikke helt det samme :
i apples:
"We are using special permissions for the file or directory
../System/Library/Filesystems/hfs.fs/hfs.util. New permissions are 33261"

hos mig er det i cd9660.util - ved ikke om forskellen betyder noget ?

har du opgraderet og får du samme besked ?
jeg får det både på den i en anden tråd omtalte 17" imac og PB'en her.

Har du opgraderet din server ?

nå skal i seng nu :) kommer stærkt igen imorgen.

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-03-04 02:48

In dk.edb.mac, michael.holm@anthro.ku.dk wrote:

> æv du fandt noget hos apple før mig :) sad også og kiggede.

Så kan du lære det :p

> [...]
> ./System/Library/Filesystems/hfs.fs/hfs.util. New permissions are 33261"

> hos mig er det i cd9660.util - ved ikke om forskellen betyder noget ?

Det tror jeg ikke det gør, men jeg skal ikke vide mig sikker.

> har du opgraderet og får du samme besked ?

Jeg har opgraderet min stationære, men jeg har ikke kørt reparation af
tilladelser endnu.

> jeg får det både på den i en anden tråd omtalte 17" imac og PB'en her.

> Har du opgraderet din server ?

Nej, ikke endnu. Gør det muligvis i morgen, men jeg venter lige og ser
om der kommer nogle gyserhistorier på MacFixit (:

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: piezo-electric interference

Fra : Michael Holm

Dato : 17-03-04 10:02

> Jeg har opgraderet min stationære, men jeg har ikke kørt reparation af
> tilladelser endnu.

ok

> Nej, ikke endnu. Gør det muligvis i morgen, men jeg venter lige og ser
> om der kommer nogle gyserhistorier på MacFixit (:

sætter mig nu med kaffekoppen og kigger lidt rundt og ser også efter
gyserhistorier :)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-03-04 00:28

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> We are using special permissions for the file or directory
> ./System/Library/Filesystems/cd9660.fs/cd9660.util. New permissions are

Betyder bare, at systemet tildeler sig selv rettighed til at reparere
disktilladelelserne.

> The privileges have been verified or repaired on the selected volume
>
> Permissions repair complete
>
> bliver ved med at komme selv om jeg reparere igen...

Hvilket jo er rigtigt nok.
Læs det som: Disken _er_ allerede i orden.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Michael Holm

Dato : 17-03-04 10:02

> [...]
> disktilladelelserne.

> Hvilket jo er rigtigt nok.
> Læs det som: Disken _er_ allerede i orden.

Tak for forklaring, men hvorfor kommer den ? det er jo ikke noget altid
har gjort...

Får du den også frem under os 10.3.3. på den 3 mac (en ibook) der har
fået opdateringen får jeg samme "snak" ved repair diskperm. - er det en
bug er kaldes en "feature" :)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-03-04 11:33

> [...]

> Får du den også frem under os 10.3.3. på den 3 mac (en ibook) der har
> fået opdateringen får jeg samme "snak" ved repair diskperm. - er det en

SHJH har den altid været der, meldingen.
Normalt opfatter man den først, hvis man kører diskrep flere gange efter
hinanden, fordi den så står alene.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Michael Holm

Dato : 17-03-04 11:44

> SHJH har den altid været der, meldingen.
> Normalt opfatter man den først, hvis man kører diskrep flere gange efter
> hinanden, fordi den så står alene.

det har den ikke :)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-03-04 13:21

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> det har den ikke :)

Snakken om meldingen startede hvert fald lige efter Jaguarens fremkomst.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-03-04 14:53

> Snakken om meldingen startede hvert fald lige efter Jaguarens fremkomst.

Den kom vistnok med Jaguaren. Hos mig forsvandt den med Pantheren der
pga problemer med Appleshops manglende levering dog var nået op på
10.3.2 inden jeg fik købt den, men er nu tilbage med 10.3.3
opdateringen.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten Lind

Dato : 17-03-04 06:46

> [...]

> Permissions repair complete
>
> bliver ved med at komme selv om jeg reparere igen...

Yes - nøjagtigt
M.