riller i bremser
Fra : Thomas Forsberg

Dato : 16-03-04 21:37

Findes der nogle i DK som kan lave det her http://www.rolleslitz.se/ og er
der nogen som har en formodning om hvad sådan noget koster???

MVH
T.F.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-04 21:41

Hej!

Thomas Forsberg wrote:

> Findes der nogle i DK som kan lave det her http://www.rolleslitz.se/ og er
> der nogen som har en formodning om hvad sådan noget koster???

Er det lovligt? Jeg tror ikke man skal pille meget ved sine bremser førend
bilinspektionen får et føl :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 16-03-04 21:46

Måske har du ret men jeg er en af de heldige som døjer under VAG's problemer
med bremsekalibre når der er meget regn eller slud og man kører lange
strækninger så syntes jeg der skal trædes til på pedalen før den tager ved
dette på trods af at min Octavia RS har væsenligt større kalibre en standard
Octavia'en har læst om flere som har fået lavet dette men ved bare ikke hvem
som kan magte opgaven

MVH
T.F.

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 16-03-04 21:48

On Tue, 16 Mar 2004 21:40:59 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Er det lovligt? Jeg tror ikke man skal pille meget ved sine bremser førend
>bilinspektionen får et føl :)

Det må du godt - min Omega er netop synet med Brembo racing disk
brakes. Dem med huller. Man skal sikre sig, at der er papir på det
(TÜV). Victor Hollnagel fra Færdselsstyrelsen skrev følgende til mig:

Til Mogens Knudsen

Ved e-mail af 21.05.2003 har du spurgt om du på din bil må montere
bremseskiver med fabriksborede huller. Svaret er ja, det må du godt.

Du kan finde reglerne på Færdselsstyrelsens hjemmeside under
Vejledning for Statens Bilinspektion på adressen:
www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fag
omraader/krav/pdf_sbi/afsnit05.pdf
Kig under punkt 5.01.001(1).
Det kan evt. være nødvendigt at dokumentere ved syn, at fabrikanten
rent faktisk markedsfører bremseskiverne med huller.

Med venlig hilsen
Victor Hollnagel
Færdselsstyrelsen

/Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-04 23:37

Hej!

"Mr. Mogens Knudsen, DK" wrote:

> [...]
>
> Ved e-mail af 21.05.2003 har du spurgt om du på din bil må montere
> bremseskiver med fabriksborede huller. Svaret er ja, det må du godt.

Okay, men bemærk "fabriksborede". Det der henvises til er custom-fræsede riller
og det tror jeg umiddelbart ikke SBI bliver glade for.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Claus Fabritius

Dato : 17-03-04 00:06

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:gppe50lmj537dlf93c64igbb6nnmb9bsva@4ax.com...

> Det må du godt - min Omega er netop synet med Brembo racing disk
> brakes. Dem med huller. Man skal sikre sig, at der er papir på det
> (TÜV). Victor Hollnagel fra Færdselsstyrelsen skrev følgende til mig:

Hvad er egentlig bedst. Grooved eller drilled? Skal selv have invisteret i
Brembo på et tidspunkt, men ved ikke hvad der vil være bedst af de to
muligheder.
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-04 09:19

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Det må du godt - min Omega er netop synet med Brembo racing disk
> brakes. Dem med huller. Man skal sikre sig, at der er papir på det
> (TÜV). Victor Hollnagel fra Færdselsstyrelsen skrev følgende til mig:

Slides klodserne ikke meget hurtigere med skiver med huller / riller ?

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 17:48

On Wed, 17 Mar 2004 09:18:59 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Slides klodserne ikke meget hurtigere med skiver med huller / riller ?

Nu skal jeg til service og får derfor status at vide, men jeg tror det
ikke. Der svines heller ikke meget på alu'erne (støv). Sidst var det
gansek okay jvf. min mekker - skiverne havde det også ganske bra.

/Mogens

Fra : martin

Dato : 17-03-04 12:41

Hvis du for for mange problemer med victor hollnagel, så kan du jo prøve
at spørge ham hvem der godkendte den bremse ombygning der er lavet på hans
lotus..

såhvidt jeg husker så har han en lotus elan der har fået bremser fre en
lotus elan+2. ( hehe )

det skal så lige siges at jeg ved ikke om lotus accecpterer denne form for
ombygning, men
der er tale om biler fra 60'erne. så jeg tror slet ikke der ver tænkt på den
slags tilladelser.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 12:54

> Hvis du for for mange problemer med victor hollnagel, så kan du jo prøve
> at spørge ham hvem der godkendte den bremse ombygning der er lavet på hans
> lotus..

Til dagligt kører han VAG - for han ved jo om nogen, hvad der er godt..

*LOOOooooooL*

--
/ Jan W Nielsen, Opel

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 17:49

On Wed, 17 Mar 2004 12:53:36 +0100, "Jan W Nielsen" <intet svar>
wrote:

>Til dagligt kører han VAG - for han ved jo om nogen, hvad der er godt..

Hvorledes kommer du til den konklusion. Manden sidder jo ikke og
vurderer på de enkelte biltyper endsige får "resultaterne" ind...

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-03-04 17:54

Noget tyder vist mere på han ikke fatter en meter .....

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 21:55

> Findes der nogle i DK som kan lave det her http://www.rolleslitz.se/ og er
> der nogen som har en formodning om hvad sådan noget koster???

Kan man da købe med disse riller og de koster kun en anelse ekstra.
Har haft dem i min Sierra

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 23:47

> Kan man da købe med disse riller og de koster kun en anelse ekstra.
> Har haft dem i min Sierra

Jep - ATE (som levere til mange bilfabrikker incl. VW) har dem på programmet
under navnet - powerdisc.
Jeg kender en der har dem på en G3 VR6, de virker fint. Her selv tænkt mig
at investere i dem når dunken snart skal have skiftet skiver.

Se dem på ATE's hjemmeside: www.ate-bremsen.de

http://www.conti-online.com/generator/www/com/en/ate/ate/themes/products/pow
er_disc_en.html

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 17-03-04 08:04

Claus Petersen wrote:

> [...]
> Jeg kender en der har dem på en G3 VR6, de virker fint. Her selv tænkt mig
> at investere i dem når dunken snart skal have skiftet skiver.

Hejsa

Jeg har kørt med ATE powerdiscs og er ikke begejstret for dem .. jeg ved
ikke om det er generelt eller blot skyldes kombinationen med EBC
grees-stuff klodserne .. i hvert fald blev mine slidt alt, alt for
hurtigt .. efter min mening. 35tKm primært på motorvej er for lidt.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 18:47

> [...]
> grees-stuff klodserne .. i hvert fald blev mine slidt alt, alt for
> hurtigt .. efter min mening. 35tKm primært på motorvej er for lidt.

OK - tak for info.
Troede dog at de holdte lige så længe som de orginale, da det jo er ATE der
levere skiver til flere af VW modellerne.
Men ja 35 tkm er alt for lidt jeg har indtil videre kørt tæt på 70 tkm på de
org. skiver og der er stadig et pænt stykke til slidgrænsen.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===