Dykning på Sri Lanka
Fra : Kristian Krautwald

Dato : 16-03-04 20:52

Hej Alle,

Vi overvejer at tage til Øst siden af Sri Lanka - er der nogle, der
kender steder på den side af øen, hvor der er et godt sted for dykning
og sted med evt. dykkercenter?

Og hvis nogle, har været afsted, kunne fortælle lidt om kvaliteten af
dyk?

Kristian Krautwald

Fra : Karsten

Dato : 17-03-04 00:27

Hej Kristian

Jeg var på Sri Lanka for snart 8 år siden og dengang var landet delt
pga. konflikten med de Tamilske tigere. Derfor var den østlige side af
øen forbudt område for rejsende. Vi hørte dengang mange historier om
jomfruelige koralrev og vrag på den lukkede østkyst. Det kan ikke være
mange år siden at de lukkede op for rejsende til østkysten igen, så
jeg tvivler på at dykkerindustrien rigtig har fået fat der endnu. Men
er man klar på lidt eventyr og tager sit eget udstyr med, så kan det
jo være man løber ind i nogle fantastiske dykkeroplevelser
Vi dykkede i stedet på syd-vest kysten ved byen Hikkaduwa, hvilket var
ganske udemærket. Husk at vores sommermåneder ikke just er de bedste,
hvis man vil dykke derude pga. regntiden. Det er meget bedre omkring
okt- nov.

Mit råd vil være at du prøver at søge mere information om dykning på
Sri Lanka på de store udenlandske dykkerwebsider. Jeg bruger
personligt meget www.scubaboard.com. Her ligger tonsvis af information
om alt indenfor dykning og brugerne er meget flinke til at komme med
svar på ens spørgsmål.

Håber det kan hjælpe dig lidt. Go´ tur!

Mvh

Karsten L. Hansen

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 21-03-04 08:38

In newsgroup dk.fritid.dykning wrote, Karsten, this, the 16 Mar 2004
15:26:45 -0800:

Hello Karsten,

> [...]
>personligt meget www.scubaboard.com. Her ligger tonsvis af information
>om alt indenfor dykning og brugerne er meget flinke til at komme med

Mange tak for info... go' side!

>Håber det kan hjælpe dig lidt. Go´ tur!

Tak....

Kristian Krautwald