aut problem
Fra : Stefan Mangelsen

Dato : 16-03-04 19:56

jeg har købt en gammel golf med aut gear men det er et lille problem det er
som om den hopper ud af 1.gear nogle gange så ville jeg høre om der var
nogle ider til hvad der kan være galt? håber i kan hjælpe.

hilsen s.m.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-04 20:42

Hej!

Stefan Mangelsen wrote:

> jeg har købt en gammel golf med aut gear men det er et lille problem det er
> som om den hopper ud af 1.gear nogle gange så ville jeg høre om der var
> nogle ider til hvad der kan være galt? håber i kan hjælpe.

Havde du forventet at trille rundt i første gear hele tiden? Den må skisme da
skifte gear ind imellem med tomatkasse

Eller forstår jeg ikke hvad du mener?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-03-04 20:55

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Eller forstår jeg ikke hvad du mener?

10 på 1 på at manden mener den af og til føles som om den hopper ud af
gear.....

(noget man kan opleve på en bil med pløre, hvis der mangler olie på
kassen)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-04 21:09

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> 10 på 1 på at manden mener den af og til føles som om den hopper ud af
> gear.....

Okay, dvs. så den kører i frigear? Det troede jeg ikke kunne lade sig gøre på
tomatkasser, men man lærer jo hele tiden :)

> (noget man kan opleve på en bil med pløre, hvis der mangler olie på
> kassen)

Tja, min bil gør ikke dette selvom den er pløret

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-03-04 21:18

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Okay, dvs. så den kører i frigear? Det troede jeg ikke kunne lade sig gøre på
>tomatkasser, men man lærer jo hele tiden :)

kører og kører ..... det føles som om man decideret kobler ud

>Tja, min bil gør ikke dette selvom den er pløret

øehhh :)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-04 21:34

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> kører og kører ..... det føles som om man decideret kobler ud

Ja ja, det var jo det jeg mente :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-03-04 20:50

"Stefan Mangelsen" <olesvej@c.dk> skrev :

>jeg har købt en gammel golf med aut gear men det er et lille problem det er
>som om den hopper ud af 1.gear nogle gange så ville jeg høre om der var
>nogle ider til hvad der kan være galt? håber i kan hjælpe.

du skal vist have kontrolleret om pinden kan nå ned til olien på
gearkassen

(det står beskrevet i vejledningen til bilen - har du ikke den, skal
man typisk køre gennem alle gear et par gange, og med motoren i
tomgang hive pinden op )