Cykelparkering...??
Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 16-03-04 18:54

Hejsa alle...

Min kæreste og jeg kom hjem i går og så denne besked fra vores bestyrelse,
som var opsat i opgangen:

Cykler
Der står en del cykler i kældrene samt foran opgangene, som ikke er blevet
brugt gennem længere tid.

Derfor bedes de respektive ejermænd fjerne disse cykler og stille dem i eget
kælderrum, så de beboere, der bruger deres cykler hver dag, har et sted at
parkere deres cykler.

De cykler der bruges og derfor ikke skal fjernes, sættes der en seddel på
med navn og adresse.

Efter 14 dage fra den 31-03-04 vil gårdmanden fjerne cykler uden seddel på.

Venlig hilsen
bestyrelsen
______________

Har de virkelig lov til det?? Jeg mener at have læst engang, at det kun er
politiet der må fjerne cykler. Hvis gårdmanden fjerner min cykel, kan jeg så
melde ham for tyveri?

Man kan jo sagtens have sat en seddel på, som enten er blæst væk eller
blevet fjernet af forbipasserende. Man kan også være ude og rejse i længere
tid, og ikke ane noget om bestyrelsens seddel.....

Har det noget at sige, at vi bor i en ejerlejlighed?

Med venlig hilsen
Kim Rubeck

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-03-04 22:19

Kim Rubeck Jensen <kim@SPAMrubeck.dk> wrote:

> [...]
> dag, har et sted at parkere deres cykler.
>
> De cykler der bruges og derfor ikke skal fjernes, sættes der en

<klip>

> Har de virkelig lov til det?? Jeg mener at have læst engang, at det
> kun er politiet der må fjerne cykler. Hvis gårdmanden fjerner min
> cykel, kan jeg så melde ham for tyveri?

Dette svar gælder godt nok for en udlejningsejendom
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-251.html

> Har det noget at sige, at vi bor i en ejerlejlighed?

Næppe; jeg vil tro at man kan anvende analogien ejerforening = udlejer i
denne sammenhæng.

--
Jesper Lund

Fra : Gerner

Dato : 16-03-04 23:09

On Tue, 16 Mar 2004 22:19:15 +0100, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>http://www.familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-251.html

>Næppe; jeg vil tro at man kan anvende analogien ejerforening = udlejer i

Nej, det skal fremgå af deres husorden hvad det er tilladt ude og inde.

--
Gerner
912WU/4275hrs

Fra : MartinSH

Dato : 18-03-04 09:13

Hejsa

Jeg kender desværre kun til forholdende i udlejer ejendomme, hvor udlejer
har al ret, og faktisk pligt til at have "orden" på ejendommen. Så i dette
tilfælde ville det ikke være noget problem.

Mht. politiet kunne ejerforeningen i princippet på politiet til at afhente
de ubrugte cykler, idet de kan betegnes som ejerløse cykler. Hvis en cykel
bliver taget ved en fejl skal ejeren blot kontakte politiet med stelnummeret
og han får cyklen udleveret igen. Der går som regel en rum tid inden cykler
bliver sat på aktion, så ejer har god tid til at gøre krav.

Med dette i tankerne kan jeg ikke helt forstå hvorfor I er så meget imod
initiativet. Hvis ejerforeningen udfører dette tilpas gennemtænkt, og giver
cykelejeren alle chancer for at gøre krav på sin cykel, kan jeg ikke se
problemet. Vi bor selv i en ejendom hvor cykelkælderen efterhånden er fyldt
op med cykler der har stået ubrugt i årevis, selvom alle lejligheder
efterhånden har fået nye beboere.

For at gøre ordningen helt idiotsikker kunne i jo eventuelt også oprette en
referenceseddel hvor alle ejere skriver stelnummeret op på den cykel de
ejer, og cyklerne skal herefter fjernes efter både sedlerne på cyklerne og
med referencesedlen i hånden. Dermed er muligheden for sedler der "blæser
væk" elimineret.

P.S: Husk at deltage i bestyrelsesmøderne :)

Jeg håber det kan hjælpe jer lidt

/martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-03-04 18:19

"MartinSH" <m_stampe@hotmail.com> wrote in

> [...]
> både sedlerne på cyklerne og med referencesedlen i hånden.
> Dermed er muligheden for sedler der "blæser væk" elimineret.

Er vel smartere at viceværten sætter en seddel på alle cyklerne med
information om at cyklen fjernes hvis ikke sedlen er fjernet inden
f.eks. 3 uger.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : MartinSH

Dato : 21-03-04 10:52

> Er vel smartere at viceværten sætter en seddel på alle cyklerne med
> information om at cyklen fjernes hvis ikke sedlen er fjernet inden
> f.eks. 3 uger.

Nej det synes jeg ikke

Metoden er rimelig usikker idet spørgeren jo netop var nervøs for sedler der
bliver fjernet af forbipasserende eller blæser væk.

Derfor vil det være meget lidt efektivt, og man risikerer at alt for mange
ejerløse cykler bliver stående. Og så kan man jo lige så godt lade være.

/martin

Fra : John Kurt Nielsen

Dato : 21-03-04 11:09

Hej
Her er hvad www.familieadvokaten.dk skriver om dette emne
Men rydningen skal meddeles med rimelige varsel, netop for at undgå en
situation som denne. Har varslet været for kort - længden må beror på en
konkret vurdering, men kortere end 1-2 måneder er næppe acceptabelt

med andre ord lyder en tidsfrist på min 1-2 måneder som rimelig og slet ikke
3 uger for som du selv angiver kan man jo være på ferie, ikke bruge cyklen
(fordi det er vinter) eller andet

John