Hej Peter
Den holder ikke helt stik, jeg skal der over i påsken
tunnellen koster retur 2122.50 kr. og
P&O Ferris koster retur 1736.25 kr.
Og færgen fra Esbjerg er alle de indvendige kahytter bukket, så der er kun
de udvendige og de koster 6450 kr. for en 3 mands kahyt.
Ewan
--
Mvh/Ewan
"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:4058402d$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Olav" <olav*****************@mail.dk> wrote in message
> news:40572dbb$0$303$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Vi går så småt og overvejer en tur til England - Skotland i juli. Enten
> bil
> > solo eller bil og teltvogn.
> > Vi overvejer tunnellen ved kanalen, og derfor er vi interesserede i
andres
> > erfaringer. Også gerne erfaringer med alternative ruter.
>
> Hej Olav,
>
> Jeg har boet 3 år i England, så jeg kan fortælle lidt om landet generelt..
> JEg har dog ingen erfaringer med camping i England.
>
> Tunnellen er utrolig dyr, men også både behagelig og hurtig. Færgerne
> fungerer næsten som storebæltsfærgerne i gamle dage. Det er ikke
nødvendigt
> men dog tilrådeligt at reservere plads på dage med spidsbelastninger. Her
> skal du dog tage højde for at spidsbelastningerne følger de engleske
> helligdage. Således at det der er spidsbelastninger for os europæere vil
> være spidsbelasting i retning af europa. I kan sejle fra Calais boulogne
(ca
> 20 Km fra Calais) og I kan også sejle fra Holland. Fra Calais tager det ca
5
> kvarter at sejle over. (prøv at ramme sejlturen til England så i sejler
ved
> daggry. Synet at Cliffs of Dover badet i en lavthængende sol kan give
enhver
> gåsehud op og ned af ryggen. Ja man kan ligefrem se spitfirene humpe det
> sidste stykke ind over klinten
Færgerne er dyrere end vi er vant til
> over storebælt, og de skifter i løbet af døgnet, så der er rigtig mange
> penge at spare ved at sejle på det "rigtige" tidspunkt.
>
> Jeg ved ikke om det er lovligt at overnatte på rastepladser, men det er i
> hvert tilfælde livsfarligt. Hold jer fra uoplyste rastepladser efter
mørkets
> frembrud. Tilgengæld er der ved at være mange tankstationer langs
> motrvejene, så det behøver ikke være et problem.
>
> Traffikken er et kapitel for sig selv, som ingen europæer kan forstå uden
at
> have oplevet den. Rule no.1 hold jer langt væk fra det englænderne kalder
> "verdens største parkeringsplads" M25 (ringvejen rundt om London) i
> myldretiderne.
> Husk hvis du skal krydse Themsen på M25 ved London at have mønter ved
> hånden. (taksten for en personbil er 1£ - mener men er ikke sikker at
> taksten for bil og CV er 1,70£
> Kødannelser er noget man er nødt til at regne med, men i modsætning til f.
> eks. Tyskland så er det fuldstændig uforudsigeligt hvor der er køer i
> England - eller sagt på en anden måde. Det er der altid. (og vil du i snak
> med englændere, så er det emne undtagelsen fra reglen om at man som
> udlænding ikke skal kritisere landet
Derudover undgå at tage bilen ind
> til London. Det kan simpelthen ikke svare sig. Du kan gå hurtigere end du
> kan køre. Sæt bilen på en S togs station og tag toget ind. The underGruond
> er velfungerende og du kan hurtig komme til et hvilket somhelst punkt i
> London (og systemet er betydeligt lettere at sætte sig ind i end det
> københavnske ditto)
>
> Gør jeg selv den tjeneste at køre lidt nordpå op i landet. Her vil I
opdage
> "det rigtige England"
Den gamle serie "folk og fæ" vil stadig kunne
> laves med lokale statister
Samtidig vil I opdage at hvis i kører rundt
i
> landet, så har England faktisk alle landskabstyper (bortset fra de højeste
> alper) som resten af europa, blot samlet på en Ø.
>
> Derudover så er englænderne i modsætning til deres rygte lette at komme i
> kontakt med, og de har en forrygende humor som vi danskere umiddelbart
> forstår, og de forstår vores humor.
>
> Så glæd dig til en anderledes men forrygende ferie. Vil du have konkrete
> oplysninger om specifikke steder/seværdigheder, er du velkommen til at
> skrive på mail (fjern "en" i mailadressen)
>
> Peter
>
>