Validering
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 16:44

Hej NG

Jeg har et validations problem...

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
[...]

Med denne !DOCTYPE får jeg en fejl ved fx. <td height="2%">
Fejlen er: There is no attribute "HEIGHT"
Det samme sker med width, bordercolor og en hel del andre... er der nogen
der gider forklare mig, hvor dette åbenbart ikke er valid HTML 4.01?

Jeg bruger HTML-validatoren på www.w3c.org
--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 16-03-04 16:59

Brian Emilius wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Det samme sker med width, bordercolor og en hel del andre... er der nogen
> der gider forklare mig, hvor dette åbenbart ikke er valid HTML 4.01?

HTML bruges kun til at skabe dokumentets struktur, mens layoutet defineres
med CSS. Da både height, width og bordercolor udelukkende har betydning for
den visuelle præsentation, er de ikke længere accepterede attributter.

Jeg ved ikke hvad du bruger din tabel til, men vær opmærksom på, at tabeller
ikke bør anvendes til layout, men kun til at præsentere tabellariske data.
Læs evt. mere på http://www.html.dk/artikler/00043/

Venlig hilsen Joachim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-03-04 17:13

Det får du fordi height ikke er tilladt der. Brug CSS i stedet.