Golf mk. 1 spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 16:33

Hej i gruppen...

Jeg har købt mig en rigtig gammel golf mk. 1 med en 1600 Diesel. Motoren
kører rigtig godt, men der skal laves en del på karossen.

- Jeg har hørt et sted at man kan bruge drivaksler/trækaksler fra en mk.
2... ? Er der nogen her inde der har erfaringer med dette.. ?

Jeg skal bruge en del stumper, så hvis i kender et godt sted eller selv har
nogen liggende, ville jeg blive glad for lidt feed back.

Dennis, Aalborg

Fra : ThomasS

Dato : 16-03-04 17:07

"Denner[9400]" <Denner(snabela)webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen...
>
> Jeg har købt mig en rigtig gammel golf mk. 1 med en 1600 Diesel. Motoren
> kører rigtig godt, men der skal laves en del på karossen.

Hej Dennis.

Jeg var den glade ejer af en Blå sølv-metal golf I 1,6 Deisel fra 82. Den
havde gået 276.000 km da jeg fik den.

Ting du skal holdeøje med:

Utæt forrude! Der er åbenbart en utæthed ved forruden. Nedderst i føresiden.
Vist nok et kendt problem... det kostede mig 2 gløderelæer på den konto!

Forhjuls ophæng. Min havde en tendens til at tabe hele ophænget! Fuck det
var skummelt! Det var en lille bolt der var slidt over! Ny i, og så kørte
golf'en igen...

Ellers fin bil. Gik nemt 130 km/t på motorvej,

gens. forbrug: 18-19 km/l

//ThomasStein

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-03-04 02:21

Denner[9400] wrote:
> - Jeg har hørt et sted at man kan bruge drivaksler/trækaksler fra en
> mk. 2... ? Er der nogen her inde der har erfaringer med dette.. ?

Glem brugte trækaksler. Skift knokkel-ledene istædet. Det er let at skifte
og de koster ikke alverden ved f.eks. HoVWdiAudi.
http://www.hovwdiaudi.dk/ og de er biligere endnu ved
http://www.thansen.dk/

mvh
Henning