|
| Opsigelse af webhotel ? Fra : Ruben Hesselbæk |
Dato : 16-03-04 12:59 |
|
Jeg håber dette spørgsmål er i den rigtige nyhedsgruppe, ellers så FUT mig
venligst derhen hvor det skal på forhold tak.
Jeg havde i 2001-2002 et webhotel hos azero.dk, men valgte da jeg fik
regningen for 2003 i oktober 2002(den er forudbetalt 1 år) at opsige mit
webhotel.
Jeg ringede til azero's kundeservice, og fik der at vide at jeg bare skulle
lade være med at betale regningen, og så skulle ham jeg snakkede med nok
sørge for resten, så jeg smed regningen ud og glemte alt om den.
I oktober 2003 får jeg at vide at Azero's bogholderi kan se at jeg mangler
at betale, så de sender en ny regning med rykkergebyr.
Jeg ringer ind og får at vide at der er sket en fejl og jeg bare skal skrive
et brev til dem, hvor jeg fortæller at jeg opsagde det i 2002, som sagt så
gjort.
Jeg har desværre nu lige fået endnu en rykker (dateret 4/3-2004), hvor de
truer med at smide mig til inkasso.
Hvad skal jeg gøre ?
Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk
| |
Ukendt (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-03-04 13:18 |
|
On Tue, 16 Mar 2004 12:58:43 +0100, "Ruben Hesselbæk"
<Mr.Chaos@area99.dk> wrote:
>Jeg havde i 2001-2002 et webhotel hos azero.dk, men valgte da jeg fik
>regningen for 2003 i oktober 2002(den er forudbetalt 1 år) at opsige mit
>webhotel.
Hvordan opsagde du webhotellet? Hvis det var pr. brev/fax (eller pr.
toiletrulle - som er meget brugt hos Azero). Så skriv til dem at du
har opsagt webhotellet og du ikke har tænkt dig at betale. Husk at
sende en kopi af opsigelsen med.
>Jeg har desværre nu lige fået endnu en rykker (dateret 4/3-2004), hvor de
>truer med at smide mig til inkasso.
Det er der mange der har. Jeg var en af mange som det ikke lykkedes
dem at jorde alligevel.
Søg evt. tilbage i gruppen for at læse om andre "cases" og søg evt. i
dk.edb.internet.udbydere.webhotel hvor der også er en del.
Mvh. Brian
| |
Ruben Hesselbæk (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Ruben Hesselbæk |
Dato : 16-03-04 14:50 |
|
"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> wrote
in message news:ssrd50dn7odd164sjofq3n6s30hag0eqe3@4ax.com...
> On Tue, 16 Mar 2004 12:58:43 +0100, "Ruben Hesselbæk"
> <Mr.Chaos@area99.dk> wrote:
>
> >Jeg havde i 2001-2002 et webhotel hos azero.dk, men valgte da jeg fik
> >regningen for 2003 i oktober 2002(den er forudbetalt 1 år) at opsige mit
> >webhotel.
>
> Hvordan opsagde du webhotellet? Hvis det var pr. brev/fax (eller pr.
> toiletrulle - som er meget brugt hos Azero). Så skriv til dem at du
> har opsagt webhotellet og du ikke har tænkt dig at betale. Husk at
> sende en kopi af opsigelsen med.
>
Dengang opsagde jeg det igennem telefonen, snakkede med en eller anden
kundecenter gut, som sagt det ikke var noget problem og at jeg bare skulle
lade være med at betale regningen så ville han sørge for at mit abonnement
blev slettet.
>
> >Jeg har desværre nu lige fået endnu en rykker (dateret 4/3-2004), hvor de
> >truer med at smide mig til inkasso.
>
> Det er der mange der har. Jeg var en af mange som det ikke lykkedes
> dem at jorde alligevel.
>
> Søg evt. tilbage i gruppen for at læse om andre "cases" og søg evt. i
> dk.edb.internet.udbydere.webhotel hvor der også er en del.
>
> Mvh. Brian
Det vil jeg gøre, takker mange gange.
/Ruben
| |
Jonathan Stein (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Jonathan Stein |
Dato : 16-03-04 14:11 |
|
Ruben Hesselbæk wrote:
> Jeg har desværre nu lige fået endnu en rykker (dateret 4/3-2004), hvor de
> truer med at smide mig til inkasso.
>
> Hvad skal jeg gøre ?
Du skal give inkasso-firmaet besked om, at abonnementet er opsagt, og
at du tidligere har mindet Azero dette, da de rykkede for beløbet.
Få en kvittering for afsendelsen (fax-kvittering eller
indleveringsattest for brev på posthuset) og gem denne.
Hvis inkasso-firmaet fortsætter opkrævningen uden at undersøge sagen,
overtræder de "god inkasso-skik". Overholdelse af "god inkassoskik" er
et krav for deres autorisation, så det er en alvorlig ting for dem.
M.v.h.
Jonathan
--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/
| |
Ruben Hesselbæk (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Ruben Hesselbæk |
Dato : 16-03-04 14:50 |
|
"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message
news:c36u77$is3$1@sunsite.dk...
> Ruben Hesselbæk wrote:
>
> > Jeg har desværre nu lige fået endnu en rykker (dateret 4/3-2004), hvor
de
> > truer med at smide mig til inkasso.
> >
> > Hvad skal jeg gøre ?
>
> Du skal give inkasso-firmaet besked om, at abonnementet er opsagt, og
> at du tidligere har mindet Azero dette, da de rykkede for beløbet.
>
> Få en kvittering for afsendelsen (fax-kvittering eller
> indleveringsattest for brev på posthuset) og gem denne.
>
> Hvis inkasso-firmaet fortsætter opkrævningen uden at undersøge sagen,
> overtræder de "god inkasso-skik". Overholdelse af "god inkassoskik" er
> et krav for deres autorisation, så det er en alvorlig ting for dem.
>
> M.v.h.
>
> Jonathan
>
Det er hermed gjort, takker mange gange.
/Ruben
| |
GiWeo (16-03-2004)
| Kommentar Fra : GiWeo |
Dato : 16-03-04 16:15 |
|
Hejsa
>Jeg ringer ind og får at vide at der er sket en fejl og jeg bare skal skrive
>et brev til dem, hvor jeg fortæller at jeg opsagde det i 2002, som sagt så
>gjort.
>Jeg har desværre nu lige fået endnu en rykker (dateret 4/3-2004), hvor de
>truer med at smide mig til inkasso.
>
>Hvad skal jeg gøre ?
Giv den en kopi af den kvittering du fik på posthuset da du sendte
opsigelsen anbefalet !
--
Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk
www.linkssiden.dk
| |
|
|