Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PowerShot A 70
Fra : fam. Ager

Dato : 16-03-04 11:12

hej ng!

Min søster skal konfimeres. og vi overvejer det overnævnte kamera til
hende...
Spørgsmålet går på om der er nogen der har noget negativt på dette kamera
eller måske vil foreslå noget andet.....
Hun har ikke haft digital kamera før.

venligst torben...

---
T-man

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 16-03-04 12:46

Hej

fam. Ager wrote:
> Spørgsmålet går på om der er nogen der har noget negativt på dette kamera
> eller måske vil foreslå noget andet.....

En hurtig søgning tilbage i gruppen via Google giver dig vist rigeligt
af tråde at læse igennem.

http://groups.google.dk/groups?q=canon+A70+group:dk.fritid.foto&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=G&scoring=d

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-03-04 14:30

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Spørgsmålet går på om der er nogen der har noget negativt på dette kamera
> eller måske vil foreslå noget andet.....

Jeg vil sige at til de penge man giver for det er det et fint kamera, det
har dog ikke muligheden for at optage i RAW format, men hvis man skal have
det koster de også en del mere. Jeg kan ikke sige noget ondt om det, har
selv haft et Canon Powershot A40 og de virkede fint selv efter 15000
billeder.

Mvh
Simon

Fra : Mogens

Dato : 16-03-04 14:51

On Tue, 16 Mar 2004 11:11:46 +0100, "fam. Ager"
> [...]

>Spørgsmålet går på om der er nogen der har noget negativt på dette kamera
>eller måske vil foreslå noget andet.....

Canon A70 er et rigtigt godt kamera som din søster
sikkert vil blive glad for.
For en begynder er det dejligt nemt at bruge, da man
bare kan lade automatikken klare det hele og man
får alligevel nogen rigtigt gode billeder.
Efterhånden som man bliver mere øvet kan man så
begynde at lege med de mange indstillinger som
A70 giver mulighed for.
Desuden er A70 et robust lille kamera som er nemt
at tage med sig.

Gør dog din søster den tjeneste at du investerer i
et sæt opladelige batterier og en lader.
Almindelige batterier holder ikke længe. Til gengæld
kan et sæt 2200 mAh batterier holde til flere hundrede
skud på en enkelt opladning.

mvh Mogens

Fra : Joergen Bech

Dato : 16-03-04 17:25

> [...]
>Almindelige batterier holder ikke længe. Til gengæld
>kan et sæt 2200 mAh batterier holde til flere hundrede

Ja, og et ekstra kort så der rent faktisk er *plads* til
flere hundrede skud. Ikke meget sjov ved de små
kort der følger med kameraerne, så det skal også
lige med i budgettet.

Mvh

JB

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-03-04 17:38

"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og et ekstra kort så der rent faktisk er *plads* til
> flere hundrede skud. Ikke meget sjov ved de små
> kort der følger med kameraerne, så det skal også
> lige med i budgettet.

Et 128 Mb giver plads til godt 70 billeder i højeste opløsning

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Joergen Bech

Dato : 16-03-04 17:49

On Tue, 16 Mar 2004 17:38:23 +0100, "Ole Larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Et 128 Mb giver plads til godt 70 billeder i højeste opløsning

Jeg kender et eksempel på en der fik et 5-mpixel kamera i
fødselsdagsgave og prompte satte det til at skyde i en opløsning
på 1,3 mpixel, da dette gav mulighed for at gemme mange flere
billeder. Vedkommende har dog siden fået et større kort, men
kan stadig finde på at skyde i den lave opløsning hvis pladsen
bliver trang.

De fleste der har sat sig en smule ind i tingene og går up i det
benytter vel kun to indstillinger: JPG i max opløsning/max kvalitet
eller RAW/TIFF - og køber kort derefter, men man skal aldrig
undervurdere hvordan en begynder kan finde på at misbruge
indstillingsmulighederne.

Det være sagt, så var 1,3-mpixel-billederne så knivskarpe (der
er jo meget materiale at hente i en 5-mpixel sensor) at billederne
ikke afveg væsentligt fra 5-mpixel billeder når de blev "fremkaldt"
i 10x15 cm hos Bilka.

Mvh

JB

Fra : max

Dato : 16-03-04 15:09

"fam. Ager"
> [...]
> Spørgsmålet går på om der er nogen der har noget negativt på dette kamera
> eller måske vil foreslå noget andet.....

Dette kamera fordi - læs specs, meget overbevisende.
http://www.dpreview.com/news/0403/04030601ricohcapliorx.asp
Dette kamera, fordi det laver gode billeder og er et sjovt kamera
at bruge, der har været postet test billeder her i ng - imponerende.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Panasonic/panasonic_dmcfz10.asp
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=panasonic_dmcfz2
-max-

Fra : Henrik

Dato : 16-03-04 18:40

Fy Max ikke støje her i gruppen, det er jo ikke Canon kameraer du anbefaler.
Men det er nogle rigtigt gode alternativer. Nogen af Ricoh´s kameraer kan
oven i købet findes hvor de er mærket som Medion til en en god pris. ;)

Mvh Henrik

Fra : max

Dato : 16-03-04 19:26

"Henrik"
> [...]
> Men det er nogle rigtigt gode alternativer. Nogen af Ricoh´s kameraer kan
> oven i købet findes hvor de er mærket som Medion til en en god pris. ;)

Det lyder da ikke godt "Medion"- men nu er det hverken mærket
Panasonic eller Ricoh jeg foreslår, men specifikke modeller som med
min begrænsede viden ser bedre ud end noget der står Canon på i
samme prisklasse.. Jeg har ikke noget imod Canon og køber selv
1DmarkII når jeg har fået lov til at teste min søsters, og det skal
bruges kun med en 400/5,6L.. Hmm. )-max-

Fra : Henrik

Dato : 16-03-04 20:40

Jeg har skam heller ike noget imod Canon. Men der er en tendens til, når
folk skal have anbefalet et kamera, så er det Canon, der er det eneste
rigtige.

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-03-04 17:13

> [...]
> Spørgsmålet går på om der er nogen der har noget negativt på dette kamera
> eller måske vil foreslå noget andet.....

A70 er et rigtigt fint kamera til prisen. Man kan sætte det til auto eller
program og så er det let. Desuden er der manuelle muligheder, men så bliver
det lidt kompliceret. Det benytter alm. genopladelige AA batterier, der
holder en evighed.
Men der er mindre digicams, hvor man så giver køb på et eller andet
(billedkavlitet)