Made in Germany mister sin glans....
Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-04 10:26

Læs og se, hvad vi andre har vidst i årtier

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 10:40

> Læs og se, hvad vi andre har vidst i årtier

Det er verdens ældste nyhed.

Hvad er i øvrigt kvalitet for dig..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-04 10:58

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
> Det er verdens ældste nyhed.

Ikke destomindre et meget aktuelt emne. Det er iøvrigt ikke mere gammelt og
gennemtærsket end f.eks. "farten dræber ikke" og "tåbelygter er gode".

> Hvad er i øvrigt kvalitet for dig..?

Det giver jo sig selv. Driftssikkerhed.

Andre får stådreng af, at der er noget blødt plastic/gummi på
instrumentbordet. Det kalder de kvalitet. Jeg sidder ikke og kæler med min
bil. Den skal bringe mig sikkert og godt fra A til B.

Om en bil skal svejses efter 16 eller 20 år er uaktualt for mig, da jeg kun
vil have nyere biler.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 11:14

> Det giver jo sig selv. Driftssikkerhed.

Ja., så skal du jo have en Toyota Corolla XLi.

Andre sætter pris på også andre ting, hvorfor jeg mener begrebet kvalitet er
noget mere nuanceret end blot "den skal starte hver morgen".

Det skal bilen naturligvis også, men for mig personligt hører der mere til.

> Om en bil skal svejses efter 16 eller 20 år er uaktuelt for mig, da jeg
kun
> vil have nyere biler.

Ok - for mig betyder det også noget, at bilen ikke ligne en udtrådt gummisko
efter få år - og jeg har i øvrigt - som du - heller ikke seksuelt samkvem
med min bil.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-04 11:17

> [...]
er
> noget mere nuanceret end blot "den skal starte hver morgen".

...det er bare ikke det artiklen henviser til !

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 12:07

> ..det er bare ikke det artiklen henviser til !

Det er jeg klar over - men jeg mener, det er fladpandet alene at diskutere
kvalitet på det ene parameter.

Derfor kan VI jo godt snakke mere kvalificeret her i gruppen.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-03-04 18:12

Jan W Nielsen wrote:

> Det er jeg klar over - men jeg mener, det er fladpandet alene at diskutere
> kvalitet på det ene parameter.

Hvad er der nu galt med at sige "alt andet lige" og så ignorere at
det er for snævert et debatgrundlag, det er da set før..

> Derfor kan VI jo godt snakke mere kvalificeret her i gruppen.

Hvis du vil debatere noget andet end udgangspunktet, så må du lave
en ny tråd, ikke pille ved andres oplæg..

Tralalulalej og bom-di-dom.. <fløjte>

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 18:17

> Hvad er der nu galt med at sige "alt andet lige" og så ignorere at
> det er for snævert et debatgrundlag, det er da set før..

Der er det galt, at "alt andet lige" ikke er det samme som at putte alt
under een hat.

"Alt andet lige" vil sige at man ændrer een parameter og så undersøger, hvad
det betyder for et givent resultat.

> Tralalulalej og bom-di-dom.. <fløjte>

Ha-ha..

--
/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-04 19:24

Fra : Olesen

Dato : 16-03-04 19:08

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> efter få år - og jeg har i øvrigt - som du - heller ikke seksuelt samkvem
> med min bil.

Du kommer da i den hver dag ????

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-04 21:05

C. Caspersen wrote:
::: Hvad er i øvrigt kvalitet for dig..?
::
[...]

Hmmm......"sikkert fra A til B"? Sagde du ikke lige før at kvalitet var
driftssikkerhed???

M.v.h.

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-04 21:59

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmm......"sikkert fra A til B"? Sagde du ikke lige før at kvalitet var
> driftssikkerhed???

Gud fader bevares...Bliver du glad, hvis jeg ændrer det til "driftsikkert
fra A til B" ?

/Caspersen

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-04 22:36

C. Caspersen wrote:
[...]

Ja tak. Det med sikkert fra A til B, det er vist min merit.

M.v.h.

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-04 22:40

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> Ja tak. Det med sikkert fra A til B, det er vist min merit.

Hmm, hvad så med os andre ?

/Caspersen

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-04 22:45

:: news:4057734b$0$240$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
::: Ja tak. Det med sikkert fra A til B, det er vist min merit.
::
:: Hmm, hvad så med os andre ?

Du kan jo bare vælge det samme som jeg - eller køre med.

M.v.h.

Fra : Peter Schroeder

Dato : 16-03-04 11:19

"Jan W Nielsen" skrev
> Hvad er i øvrigt kvalitet for dig..?

Se, dét var jo et godt spørgsmål.
Motorjournalisterne slynger om sig med udtryk
som "dyr plast", "finish", "lydløs" etc. og udelukker,
naturligt nok iøvrigt, den daglige oplevelse som kun ejeren har.
Skal vi tro fabrikanterne er kvalitet lyden når man
lukker døren. Min Primera lyder som en værktøjskasse
der falder ned af en ståltrappe, når man smækker døren.
Til gengæld har centrallåsen _aldrig_ svigtet. Det er kvalitet
for mig.
Lydlås drift kan jeg opnå med for 500,00 kr måtter. Jeg
behøver ikke at gi' 10.000,00 kr for en limousine-label.

Jeg mener kvalitet er driftssikkerhed.
Jeg har kolleger som kører Passat, C5, Rover 6xx og Opel Vectra.
De kører forbavsende ofte i lånte biler....

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 15:35

> Det er verdens ældste nyhed.

Jeg synes ellers at det er rimelig nyt at Mercedes ikke mere vil være de
første med ny teknologi i bilerne. De har kommet med mange nye ting, men
bevares der har også været nogle grimme BRØØØØØLERE imellem.

Ikke særlig ambisiøst at mercedes bare vil være en blandt mange.

Det vil sætte bilindustriens tempo noget tilbage hvis vi skal se innovation
fra Toyota i stedet for. Toyota er ikke kendt for at være særlig nytænkende.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-03-04 16:54

Tom wrote:

> [...]
> fra Toyota i stedet for. Toyota er ikke kendt for at være særlig nytænkende.

Nå nå Tom, og det gør Ford???

<http://www.topgear.com/content/features/stories/geneva_2004/22/>

<http://www.dailystar.com/dailystar/business/13194.php>

--
Roberto Saldo

Fra : EjS

Dato : 16-03-04 10:49

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message

> Læs og se, hvad vi andre har vidst i årtier

Omvendt kan man tage det som udtryk for at der trods alt er en masse
mennesker der forbinder (og stadig gør) tyske produkter med høj kvalitet.

Personligt mener jeg det er alvorligt at de bilmærker der tager mest for
deres produkter ikke har bedre pålidelighed end andre og meget billigere
bilmærker.

Derudover håber jeg Tyskland snart kommer på ret køl igen - det er Danmarks
største handelspartner...

MVH EjS

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 11:02

> Omvendt kan man tage det som udtryk for at der trods alt er en masse
> mennesker der forbinder (og stadig gør) tyske produkter med høj kvalitet.

Hvilket jo ikke er det rene idioti.

Det er en meget alvorlig sag for tysk bilindustri, at man ikke kan præsterer
større pålidelighed, men det er næppe nok til at afskrive produkterne som
"af ringe generel kvalitet".

Jeg mener, man kan sige, at produkterne er lavet af materialer af høj
kvalitet, men at der er problemer med vigtige detaljer, der betyder, at der
for eksempel ikke er samme driftssikkerhed som ved japanske biler.

> Derudover håber jeg Tyskland snart kommer på ret køl igen - det er
Danmarks
> største handelspartner...

Jeg ved ikke, om du mener Tyskland generelt - eller om du mener
bilindustrien.

Men den tyske industri har den største fokus på problemet med bilerne, for
overskrifter er i høj grad begyndt at præge forsiderne i deres eget lands
medier.

Det er et emne til offentlig debat i Tyskland.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : EjS

Dato : 16-03-04 11:32

> Det er en meget alvorlig sag for tysk bilindustri, at man ikke kan
præsterer
> større pålidelighed, men det er næppe nok til at afskrive produkterne som
> "af ringe generel kvalitet".

Ja - eksempelvis Mercedes har især på sikkerhedsområdet drevet udviklingen i
mange år. Det er klart det koster og der vil forekomme kortvarige problemer
med den efterhånden ret omfattende elektroniske styring. Men det er den
eneste rigtige vej at gå. Og det vil de drage fordel af på længere sigt. Men
det skal naturligvis ikke betyde at de går på kompromis med deres egne
idealer (og kundernes).

> [...]
der
> for eksempel ikke er samme driftssikkerhed som ved japanske biler.

Tyske biler har ikke ændret sig væsentligt siden igår. Den omtalte
undersøgelse er tysk og den kan afspejle mange andre ting i den tyske
opinion end en objektiv kvalitetsbedømmelse.

> Jeg ved ikke, om du mener Tyskland generelt - eller om du mener
> bilindustrien.

Jeg mener Tyskland generelt. Det går sgu da ikke for godt! At bilindustrien
også bliver ramt er ikke nogen overraskelse. Men derudover præsterer BMW da
vist nogen mildest talt forrygende regnskaber...?

> [...]
> medier.
>
> Det er et emne til offentlig debat i Tyskland.

Det er nok et spørgsmål om at tyskerne identificerer deres eget land med
bilproduktion - som et symbol på landets tilstand -selvom der findes mange
andre industrigiganter i andre markedssegmenter der er lige så
betydningsfulde.

Men jeg vil give Caspersen ret i at fordi der blød plastik på
instrumentbordet så behøver det ikke nødvendigvis at betyde tyske biler har
en højere pålidelighed end andre biler. Men når man så samtidig har givet
mere for bilen forventer man automatisk mere også mht. driftsikkerhed.
Tyskere kan heller ikke trylle og når så fejl uundgåeligt forekommer også i
tyske biler bliver reaktionen så det mere voldsom...

Jeg ville ikke være bange for at køre i en ny Mercedes E...

MVH EjS

Fra : RpR

Dato : 17-03-04 07:54

> Men derudover præsterer BMW da
> vist nogen mildest talt forrygende regnskaber...?

Kan vel ikke undre nogen når vi nu handler så meget med Tyskland, og ordet
"Wolle?" er tæt på at blive skrevet ind i nudansk (eller nydansk?) ordbog

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Peter G C

Dato : 16-03-04 15:10

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
der
> for eksempel ikke er samme driftssikkerhed som ved japanske biler.

Delvis enig, men hvilken samlet konklusion giver det så vedrørende
kvaliteten?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 15:19

> der
>
> Delvis enig, men hvilken samlet konklusion giver det så vedrørende
> kvaliteten?

Ja, det er jo lige det.

Jeg tror, min pointe er, at det er svært at tale om "kvalitet", hvis man
ikke samtidig siger noget mere.

En Hyundai Sonata 2.0 16V årgang 2000 er formentlig mere driftssikker end en
Peugeot 406, men hvad nytter det, når der er rust i dyret allerede efter 6
år...?

Man skal efter min uddybe, hvilken kvalitet der tales om.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 18:33

> [...]
>
> Personligt mener jeg det er alvorligt at de bilmærker der tager mest for
> deres produkter ikke har bedre pålidelighed end andre og meget billigere

Måske man skulle prøve at sammeligne forholdene (f.eks. arbejdstiden) på
tyske arbejdere og så f.eks Koreanske.
Lønniveauet er med garanti også anderledes, uden jeg dog kender månedslønne
på en Koreansk arbejder.

Deri ligger en stor del af prisforskellen, som så ganges med tre af
skatteministeren.

Jeg har dermed ikke kommenteret på pålidelighed eller kvalitet, udelukkende
prisen.

/Claus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-03-04 22:13

> [...]
> skatteministeren.
>
> Jeg har dermed ikke kommenteret på pålidelighed eller kvalitet,

Nu er det bestemt heller ikke alle tyske biler der bliver produceret i
tyskland.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-04 07:59

Kim Kristensen wrote:

> Nu er det bestemt heller ikke alle tyske biler der bliver produceret i
> tyskland.

Nej det ville være synd at sige, men det er der vel heller ikke mange
der tror??.

--
Roberto Saldo

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-03-04 13:18

"Roberto Saldo" <mailto:rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Made in Germany mister sin glans...."

> Nej det ville være synd at sige, men det er der vel heller ikke mange
> der tror??.
>
> --
> Roberto Saldo

Nej, men jeg ville nu bare være sikker på at Claus ikke gjorde.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-03-04 07:22

http://php.dinside.no/php/art.php?id=99908

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-03-04 13:43

"Michael Nielsen" <mailto:benzito@online.no> skrev i en meddelelse
"Re: Made in Germany mister sin glans...."

> [...]
Det er jo antallet af førstepladser siden 1978, det er selvfølgelig fint nok men
næppe særligt aktuelt.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-04 08:02

Kim Kristensen wrote:

> [...]
> "Re: Made in Germany mister sin glans...."

> Det er jo antallet af førstepladser siden 1978, det er selvfølgelig fint nok men

Hvordan hulen vil du vurdere en ny bil?
Vil du købe bare fordi Fiat siger, nu har vi lige pludselig rettet
alle fejlene og vore biler er vupti så stabile som Yoda eller Mercedes?

--
Roberto Saldo

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-03-04 13:22

> [...]

> Vil du købe bare fordi Fiat siger, nu har vi lige pludselig rettet
> alle fejlene og vore biler er vupti så stabile som Yoda eller Mercedes?

På det den er og har været inden for de sidste år, ellers blev der da ikke solgt
en eneste Skoda hvis folk stadig skulle være sure over at "jadak" Skoda'en har
eksisteret. Hvis man skal have en ny eller brugt bil er det interessant hvordan
den i alle aspekter klare sig, ikke hvordan den klarede sig for 15 25 eller 50 år
siden. Den opsummering af de sidste 25 år havde været brugbar hvis det havde været
inddelt på alle 25 år, så kunne man se hvem af de højt placerede der klare sig
godt og hvem der havde gjort det en gang. Med det antal sejre Mercedes og Toyota
har, er der naturligvis ingen tvivl om at de klare sig/har klaret sig rigtig godt.
Men i den (mig bekendt) sidste nye fra 2002 som jo dækker 2002 og ældre modeller
har Mercedes ikke nogen klassesejre mens Toyota har to, Samtidig er
opsamlingsfrekvensen for vinderen i "obere mittelklasse/oberklasse" dårligere end
de syv bedste i "mittelklasse". Så det er skam meget mere nuanceret end som så.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-04 08:00

Michael Nielsen wrote:
> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message

> http://php.dinside.no/php/art.php?id=99908

Det kan man da ikke sige noget imod :)

--
Roberto Saldo

Fra : Morten Lund

Dato : 17-03-04 10:59

C. Caspersen wrote:

> Læs og se, hvad vi andre har vidst i årtier
Nu kunne det jo være interessant at vide hvordan de måler.

For det første kører der nok en del flere tyske biler rundt på de tyske
motorveje, trods alt. Er der taget højde for %-delen af bilparken?

For det andet må man formode, at folk der kører i Mercedes/Audi/BMW/Volvo
ofte beholder deres biler længere. Og antageligvis kører de også meget
længere, da de nok har købt bilen pga. komfort. Er der taget højde for
bilmærket's tilbagelagte km. på det tyske vejnet?

Kigger man på www.dba.dk, laver en søgning efter de forskellige bilmærker,
sorterer efter km. vil man se at specielt Mercedes er god for over
500.000km. Omvendt har de længstkørende Toyota'er "kun" kørt godt 300.000
km.

---
Morten Lund

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-03-04 13:51

"Morten Lund" <mailto:m-lund@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> For det første kører der nok en del flere tyske biler rundt på de tyske
> motorveje, trods alt. Er der taget højde for %-delen af bilparken?

De måler pr. 1000 biler så den totale mængde ikke indvirker på resultatet.

> [...]
> længere, da de nok har købt bilen pga. komfort. Er der taget højde for
> bilmærket's tilbagelagte km. på det tyske vejnet?

Nej jeg tror ikke der bliver taget hensyn til bilens kilometerstand, men hvis du
kigger i den svenske maskinskaderapport får du tal på biler der er op til 8 år
eller 100.000 km gamle (og pr. 100 bil).

> [...]
> sorterer efter km. vil man se at specielt Mercedes er god for over
> 500.000km. Omvendt har de længstkørende Toyota'er "kun" kørt godt 300.000

Kunne jo sagtens være taxa-biler, det er nok noget andet at købe en 3 år gammel
bil som har kørt 300.000 km end hvis den er 12 år. På Bilbasen.dk kan du godt
finde Toyota'er og andre der har kørt længere end 300.000 km, hvis en motor bliver
passet og behandlet ordentligt kan den køre meget langt for de fleste mærkers
vedkommende.