Andet multimedie
bentjuul 3670
NERO 6, brænde musik ? (OT)
Fra : edob

Dato : 16-03-04 10:20

Hej NG.

Jeg er klar over at jeg ikke rammer gruppens emne, men kan ikke finde nogen
der matcher, derfor prøver jeg her - gerne med info om en mere rellevant
gruppe.

Jeg overspiller p.t. musik fra mine gamle plader og kassettebånd med NERO 6
og brænder dem til CDér.
Mit problem er, at jeg med disse CDér ikke ved afspilning kan skifte
(back/forward) mellem de enkelte musiknumre, som ved en normal "købe CD".

Ligger der på "købe CDérne" et signal mellem hvert musiknummer, som
afspilleren kan søge hen til - eller er det blot pausen af en vis længde som
giver denne mulighed ?

Ligger der i NERO 6 en mulighed for at indføje et "signal" mellem de enkelte
musikstykker, så jeg på den færdige CD kan "springe" rundt mellem disse ?

Venlig hilsen, Frank

Fra : Martin Helbo

Dato : 16-03-04 11:06

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> der matcher, derfor prøver jeg her - gerne med info om en mere rellevant

Jeg tror du har mere held med dk.edb.hardware.drev.cd-rom

Men jeg tror at den fejl du laver er, at du ligger musikken ind i nero som
ét nummer. Hvis du opdeler dem i tracks/numre, og derefter ligger dem ind
kan du sagtens skifte imellem numrene.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : emj

Dato : 16-03-04 11:27

On Tue, 16 Mar 2004 10:20:25 +0100, "edob"
<frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote:

> [...]
>Mit problem er, at jeg med disse CDér ikke ved afspilning kan skifte
>(back/forward) mellem de enkelte musiknumre, som ved en normal "købe CD".

Nej, du skal selv dele musikken op i enkeltnumre, når du overspiller
fra plader og bånd, hvis du ønsker at kunne vælge nummer senere.

Det er så lidt mere omstændeligt, men jeg brugte selv programmet
GoldWave til formålet.
Nu kunne jag gemme hvert musikstykke for sig og derefter brænde de
numre over på CD, som jeg havde interesse i at overføre.

>Ligger der på "købe CDérne" et signal mellem hvert musiknummer, som
>afspilleren kan søge hen til - eller er det blot pausen af en vis længde som
>giver denne mulighed ?

Jeg ved det ikke, men tror, at der ligger et start/slut signal på
færdige CDér

>Ligger der i NERO 6 en mulighed for at indføje et "signal" mellem de enkelte
>musikstykker, så jeg på den færdige CD kan "springe" rundt mellem disse ?

Næppe. Det er jo umuligt at styre. En direkte brænding tager ikke
mange minutter og du kan ikke høre dig frem til, hvor et signal skal
indsættes i det tempo
Hilsen emj