Når man nægtes en faktura..?
Fra : NIL

Dato : 15-03-04 16:22

Hej alle...

Hvad skal man gøre når en håndværker ikke vil udlevere faktura på indkøbte
materialer?
Jeg har fået en håndværker til at bestille træplanker hos en træleverandør.
Og jeg skal bruge fakturaen til regnskab. Men han nægter at udlevere den.
Træet er betalt kontant med penge som blev udleveret til håndværkeren.

Hvad kan jeg gøre/'true' med?

Endvidere har jeg faktisk en tvivl om håndværkeren er momsregistreret. Gør
det en forskel i mine klagemuligheder?

Hilsner
NIL

Fra : HKJ

Dato : 15-03-04 17:17

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Og jeg skal bruge fakturaen til regnskab. Men han nægter at udlevere den.
> Træet er betalt kontant med penge som blev udleveret til håndværkeren.

Hvad med at ringe til told & skat?

Fra : PM

Dato : 15-03-04 17:20

NIL wrote:
> [...]
>
> Endvidere har jeg faktisk en tvivl om håndværkeren er
> momsregistreret. Gør det en forskel i mine klagemuligheder?

Baggrunden for vægringen skal du sikkert se i den omstændighed, at han har
fået tømmeret billigere end det du har betalt. Men det er sagen
uvedkommende. Han ska som momsregistreret udlevere en faktura.

Ret henvendelse til told og skat og spørg... om han er registreret og dermed
pligtig til udlevering af faktura. De er meget flinke op vil da gerne ha et
vink om der går en rundt og arbejder sort. Du spørger blot til hans anvar og
pligt. At de på eget initiativ selv går videre..er ikke dit problem

PM