bedste Jackie Chan film?
Fra : Christian Hedegaard

Dato : 15-03-04 15:44

Afstemning: Hvilken film er Jackie Chan's bedste?

Personligt synes jeg han var bedst da han stadig var i Hong Kong og min
favorit fra perioden er klart
Amour of God II: Operation Condor fra 1986

Uheldige sjæle der ikke har set kan se på stort lærred i Biffen i Aalborg i
morgen tirsdag kl 21!
http://www.biffen-aalborg.dk/Biffen/N%e6ste+2+ugers+spilletider?arrangementi
d=764263360

-chris

Fra : Peter Fleinert

Dato : 15-03-04 15:57

Jeg holder meget af Zui quan og Jui kuen II (Drunken Master 1 og 2).
Det er noget af det bedste Jackie Chan man kan komme i nærheden af.
Peter.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-04 16:03

Hej!

Christian Hedegaard wrote:

> Afstemning: Hvilken film er Jackie Chan's bedste?

Hmmm, klassikeren fra USA er selvfølgelig "Cannonball Run" hvor han styrer for
hårdt :) Og man kan ikke engang klandre ham for hans dårlige engelske

Har dog ikke set så mange af hans tidl. (ikke-engelske) film.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten Steen

Dato : 15-03-04 16:39

> Afstemning: Hvilken film er Jackie Chan's bedste?

Uha, nu har jeg jo selv været Jackie-freak siden engang i midt-80erne...
Han har lavet utallige klassikere, efter min mening.

Af de gamle Lo Wei-film, vil jeg helt klart fremhæve : Snake And Crane Arts
Of Shaolin. Fight på fight på fight på fight på fight... osv. Men også The
Fearless Hyena er et kig værd.

Af hans egne "old school" film er Drunken Master helt klart seværdig. The
Young Master er også helt i orden.

Af hans "moderne" Hong-Kong ting, må Police Story stå som en af de
stærkeste. Og glem ikke Project A. Dragons Forever. Jeg kunne blive ved...
dette var helt klart hans bedste periode, sådan omkring 1984-1990ish.

Så kom han til Hollywood, og ud over Shanghai Noon (jeg har endnu ikke set
Knights), er der ikke noget at skrive hjem om. Hans Hong-Kong produktioner
har generelt også suttet de sidste par år.

Jeg vil dog påstå at Operation Condor er en af hans svageste... smag og
behag.

Morten

Fra : Henrik Jensen

Dato : 15-03-04 21:12

Who am I

Fra : Asian movies

Dato : 15-03-04 21:23

Drunken master og snake in the eagles shadow

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-03-04 22:00

Henrik Jensen escribió / skrev

> Who am I

Nej, den er da ringe.
Jeg holder på drunken master og flere andre af hans ældre film der alle
har den samme handling.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 17-03-04 22:47

Morten Steen skrev:

> Uha, nu har jeg jo selv været Jackie-freak siden engang i
> midt-80erne...

Jeg røg desværre først på vognen i midten af 90'erne. Men jeg sidder
stadig solidt i sædet.

> Af de gamle Lo Wei-film, vil jeg helt klart fremhæve : Snake And
> Crane Arts Of Shaolin. Fight på fight på fight på fight på fight...
> osv. Men også The Fearless Hyena er et kig værd.

Ja, det er bestemt ærgerligt, at han helt har forladt de historiske
film. Hans kungfu er fabelagtig og gør ham større ære end hans nuværende
nævekampe. Og med den succes, "Crouching Tiger" og "Hero" har fået i
vesten, burde der være basis for flere af den type film.

> Af hans egne "old school" film er Drunken Master helt klart seværdig.
> The Young Master er også helt i orden.

Helt bestemt - Drunken Master er i mine øjne hans bedste film. Ikke
mindst den betydning, den fik for genren. Et eller andet sted er den
klassiske stil også mere spiselig i dag end den tykke 80'er-stemning,
der var over Police Story og lignende film.

> [...]
> stærkeste. Og glem ikke Project A. Dragons Forever. Jeg kunne blive
> ved... dette var helt klart hans bedste periode, sådan omkring

Jeg vil i hvert fald tage 1994 med, hvor Drunken Master 2 nærmest
afslutter hans store Hongkong-periode. Samme år tager han turen
(tilbage) til Hollywood og grundlægger med "Rumble in the Bronx" sin
succes i vesten.

> Så kom han til Hollywood, og ud over Shanghai Noon (jeg har endnu
> ikke set Knights), er der ikke noget at skrive hjem om. Hans
> Hong-Kong produktioner har generelt også suttet de sidste par år.

Tja, er man rigtig fan, tilgiver man jo meget. Jeg var vældig godt
underholdt af "The Medallion", som jeg betragter som en tilbagevenden
til den gamle Hongkong-stil.

> Jeg vil dog påstå at Operation Condor er en af hans svageste... smag
> og behag.

Jeg synes, hans værste film er dem, han lavede som en tjeneste for Jimmy
Wang Yu, som bekendt havde reddet hans røv ud af mafiaens kløer, efter
at Lo Wei flippede ud. Man kan selvfølgelig diskutere, om film som
"Fantasy Mission Force" og "Island of Fire" overhovedet kan kaldes
Jackie Chan-film, men som bekendt tøver filmselskaberne ikke med at
smække Jackies kontrafej på forsiden.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Jeg forstår ikke 'w00t'. Hvis du holdt dig inden for de alment

Fra : Zeki

Dato : 15-03-04 22:11

First Strike.

Den mest morsomme og actionfyldte af dem alle.

mvh Zeki