Bilstørrelse i USA
Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 15-03-04 15:31

Hej,

vi er ved at planlægge en tre-ugers kør-selv rundrejse i Californien.

Vi er i tvivl om hvilken størrelse bil vi skal vælge. Vi skal jo have
plads til minimum 1 kuffert pr person (vi er fire) + det løse.

Kan man klemme alt det ned i fx en Buick Century? Eller skal vi ha' fat
på en minivan?

På forhånd tak

Mikkel Lautrup

Fra : Martin K. R.

Dato : 15-03-04 15:47

"Mikkel Lautrup" <tatjingJeghaderspam@sol.dk> wrote in message
> [...]
> plads til minimum 1 kuffert pr person (vi er fire) + det løse.
>
> Kan man klemme alt det ned i fx en Buick Century? Eller skal vi ha' fat

Jeg kan desværre ikke hjælpe med det aktuelle spørgsmål, men jeg kan bidrage
med en lille anekdote:

For 10 år siden lejede vi (2 personer) en bil hos Hertz. Vi bestilte den i
Danmark, og valgte den mindste størrelse de havde. Da vi ankom til
Californien fik vi en bil der var to klasser større, simpelthen fordi de to
mindste klasser slet ikke fandtes i Californien

Martin

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-03-04 15:58

> [...]
> plads til minimum 1 kuffert pr person (vi er fire) + det løse.
>
> Kan man klemme alt det ned i fx en Buick Century? Eller skal vi ha' fat

Prøv denne side:
http://www.travel-partner.dk
Gå ind under USA og under billeje kan du se de forskellige modeller, og hvor
meget bagage de rummer.

mvh
Preben

Fra : Jens B

Dato : 15-03-04 16:11

"Mikkel Lautrup" <tatjingJeghaderspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> plads til minimum 1 kuffert pr person (vi er fire) + det løse.
>
> Kan man klemme alt det ned i fx en Buick Century? Eller skal vi ha' fat

Jeg tror hurtigt at der kan blive fyldt godt op i bagagerummet, hvis i er 4
personer.

Så jeg ville nok vælge en minivan, eller bedre endnu en SUV, alt efter hvor
i californien i skal hen. Der kan jo i mange dele af USA være en del
bjergkørsel. For 3 år siden kørte jeg fra kyst til kyst, i en Chevrolet
Lumina, som er blandt de større personbiler (full-size). Men jeg oplevede
flere gange, de dage hvor der var meget bjergkørsel, at jeg måtte ind til
siden og holde pause, for ikke at risikere at den brændte varm. Det var tæt
på et par gange. Og det er til trods for at det er en 3,1 L V6 motor,
hvilket jo trods alt er en rimelig størrelse.

Sidste år var jeg så afsted igen, og havde lejet en Ford Explorer gennem
Hertz. Jeg havde rigtig meget hård bjergkørsel, og også af og til på meget
varme dage. Men jeg havde slet ingen problemer med at den blev varm, da den
type bil åbenbart er bygget til at kunne klare mere, og er bedre kølet.

Og så var det i det hele taget en rigtig lækker bil at køre i, man sad godt,
og der var god plads til bagage.

Jens

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 15-03-04 22:54

> Og så var det i det hele taget en rigtig lækker bil at køre i, man sad
godt,
> og der var god plads til bagage.

SUV'er er fede at køre i, men de drikker en del mere end Brixtofte i sin
velmagtsdage
Sidste sommer kørte jeg rundt i Homer, i Los A.. Den gik ca. 11,2 mils på en
gallon, jeg ved ikke lige hvad det er i km pr. liter.
Det andet minus er at savnet er stort, når man senere sidder i sin gamle
Kadett, hjemme i DK

Glenn

Fra : Jens B

Dato : 16-03-04 14:23

> [...]
en
> gallon, jeg ved ikke lige hvad det er i km pr. liter.

Ja ok, det er kun omkring 4,8 Km/l, så er det jo ligefør at det ikke engang
er billigt med de bezinpriser de har i USA. Men jeg går ud fra at du mener
en Hummer og ikke Homer, eller hvad? For hvis det er en Hummer så er det jo
også en lidt anden klasse SUV.

Den Ford Explorer jeg havde i sommerferien kørte i gennemsnit på hele ferien
8,6 Km/l. Det betyder at vi kørte 10.076 KM for 3500 kr. så det er jo til at
overkomme.

Den Chevrolet Lumina som jeg havde et par år før, brugte 1041 Liter på
10.000,5 KM, dvs altså 9,6 Km/l, så der var ikke den store forskel på de to
biler.

> Det andet minus er at savnet er stort, når man senere sidder i sin gamle
> Kadett, hjemme i DK

Ja, jeg synes også det var trist at skulle aflevere Exploreren, og hvis det
er en Hummer du har haft så forstår jeg rigtig gdt at du savner den.

Jens

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 17-03-04 19:13

"Jens B" <no-more@spam-for-me.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en Hummer og ikke Homer, eller hvad? For hvis det er en Hummer så er det

Det er en af dem, som oprindelig var i militærudgave.

Fra : Jens B

Dato : 17-03-04 22:28

> Det er en af dem, som oprindelig var i militærudgave.

Ok, så er det en Hummer H1. Hvormeget måtte du give for at leje sådan en
sag?

Jens

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 17-03-04 23:52

> Ok, så er det en Hummer H1. Hvormeget måtte du give for at leje sådan en
> sag?

Intet, jeg har en kammerat som har en.
....og jeg er i gang med at spare sammen til at besøge ham igen

Glenn

Fra : Jens B

Dato : 18-03-04 00:10

"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Intet, jeg har en kammerat som har en.
> ...og jeg er i gang med at spare sammen til at besøge ham igen

Ok, det lyder jo ikke dårligt

Jens

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-03-04 00:29

On Wed, 17 Mar 2004 23:52:15 +0100, "Glenn [Odense]"
<megacool500@hotmail.com> wrote:

>Intet, jeg har en kammerat som har en.
>...og jeg er i gang med at spare sammen til at besøge ham igen

Jeg fik et tilbud for et par år siden om at kunne bruge en Hummer H1
hele sommeren, mens ejeren var på ferie. Eneste krav, den skulle stå i
en garage. Min garage var naturligvis for lille

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 15-03-04 19:44

> [...]
> plads til minimum 1 kuffert pr person (vi er fire) + det løse.
>
> Kan man klemme alt det ned i fx en Buick Century? Eller skal vi ha' fat

Vi havde en Buick Century da vi var Californien rundt. Bagagerummet var
stort - meget stort efter danske forhold. Der kunne ligge to store kufferter
efter hindanden der. Om det er dybt nok til at der kan ligge to ovenpå igen
ved jeg ikke, men hvis der er tale om bløde tasker, tror jeg ikke i får
noget problem.

Jeg husker dog også at det på en eller anden måde lykkedes os at få
bagagerummet fyldt op, men det skyldes lige så meget uhensigtmæssig pakning,
nu da der var så god plads.

Henrik

Fra : Torben Bech

Dato : 15-03-04 20:56

Sidste år var vi tre voksne på tur i to uger og vi havde fin plads i en
Century, det er et rigtig stort bagage-rum.

Go' tur !

mvh

Torben

PS: Vi skal iøvrigt til Californien om 3 uger, så C U ............. !

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 16-03-04 10:41

Mikkel Lautrup <tatjingJeghaderspam@sol.dk> wrote in news:4055be3b$0$815
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Vi er i tvivl om hvilken størrelse bil vi skal vælge. Vi skal jo have
> plads til minimum 1 kuffert pr person (vi er fire) + det løse.

Vær opmærksom på at selskaberne typisk skriver "Buick Century or similar",
hvilket betyder at du ikke kan være sikker på at få en Buick Century men blot
en bil i samme klasse; således kan der være forskel på bagagerumsstørrelsen af
biler i samme klasse. Bilen udvælges først til dig når du står ved skranken,
så husk at sige hvis du gerne vil have en bestemt model, hvis muligt eller gør
opmærksom på at I har meget bagage med.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Per

Dato : 16-03-04 13:04

Du skal vælge mindst en full size , vi havde en chevrolet malibu, den var
stor nok til 4 personer med en mellemklasse kuffert hver.

Vil I have ekstra plads så tag en 7 personers, det koster dog næsten det
dobbelte.

Overvej evt. at leje to mindre

Mvh Per

Fra : Per

Dato : 17-03-04 11:20

> [...]
> plads til minimum 1 kuffert pr person (vi er fire) + det løse.
>
> Kan man klemme alt det ned i fx en Buick Century? Eller skal vi ha' fat

Vi var tre der lejede en Dodge Entrepid hos Thrifty. En stor bil med flot og
sporty udseende. Jeg kan godt anbefale Thrifty, de er meget billigere end
f.eks. Hertz og de andre "store". Og servicen var god nok. Tjek:
http://www.thrifty.com/ourcars.asp

Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 17-03-04 12:29

Per wrote:

> [...]
> sporty udseende. Jeg kan godt anbefale Thrifty, de er meget billigere end
> f.eks. Hertz og de andre "store". Og servicen var god nok. Tjek:

Hej Per,

hvad med forsikring? Valgte i "hele pakken"? Jeg har lidt svært ved at
gennemskue de forskellige...

Mikkel

Fra : Emil Jensen

Dato : 17-03-04 15:30

Ellers er der også www.holidayautos.dk, hvor du kan booke bil i mange lande.
Holiday Autos sørger så for at booke et bil hos den lokale udlejer, i mit
tilfælde skulle jeg leje bil i 3 uger og køre fra Seattle til San Francisco
langs Highway 1. Holiday Autos valgte at booke bil hos www.alamo.com som er
et okay stor selskab i USA (I hvertfald i vestkysten). Ingen problemer med
Holiday Autos...

Mvh

Emil

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 17-03-04 16:59

Holiday Autos valgte at booke bil hos www.alamo.com som er
> et okay stor selskab i USA (I hvertfald i vestkysten). Ingen problemer med
> Holiday Autos...

Vi har også brugt Holiday Autos (via Jysk Rejsebureau) og det fungerede
fint. De bruger forskellige og vi har haft både Alamo og National. De har
dog visse problemer når man kommer meget små steder hen. Vi måtte selv booke
på New Foundland.

Jeg vil også anbefale Holiday. De afsøger markedet og finder det billigste.
Så har man også sikkerhed for, at forsikringerne er i orden!

Mvh

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Per

Dato : 17-03-04 22:40

> Hej Per,
>
> hvad med forsikring? Valgte i "hele pakken"? Jeg har lidt svært ved at
> gennemskue de forskellige...
>
> Mikkel

Jeg mener vi valgte den største (muligvis næststørste forsikring). I
hvertfald en der svarer til kasko forsikring m.m.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-03-04 11:40

Mikkel Lautrup <tatjingJeghaderspam@sol.dk> wrote in

> hvad med forsikring? Valgte i "hele pakken"? Jeg har lidt svært ved at
> gennemskue de forskellige...

Én af forsikringerne går typisk på dine personlige effekter (bagage osv.) og
den er næppe nødvendig, hvis du har rejseforsikring/indboforsikring til at
dække dette.. (Den var typisk nem at identificere, fordi det var den billigste
af de forskellige forsikringer, omkring 3-4 dollars/dag)