/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hmmmmf, hva f..... er der galt?
Fra : Finn Andersen


Dato : 15-03-04 19:45

Hej

Min XV750 var hos mekkeren for lige at blive finpudset i kaburatorerne +
diverse justeringer.

De første 120km gik meget fint, og nu er den faktisk ikke til at få igang,
og når den endelig starter, så efter ca. 5 minutters kørsel, så går den ned
på 1 cylinder, indtil den er blevet lidt varmere.

Når den så bliver slukket, så kan den bare ikke starte igen, medmindre den
får et skub.

Nogle gode forklaringer til hva f...... der kan være galt.

Der er sat nye tændrør i, nyt luftfilter, kaburatorerne er synkroniseret,
tændingen justeret....m.m..


Mvh Finn XV750

Vi ses lige pludseligt. Be carefull out there.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=276






 
 
Arne Rohr Pedersen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Arne Rohr Pedersen


Dato : 15-03-04 21:09

Finn Andersen wrote:
> Hej
>
> Min XV750 var hos mekkeren for lige at blive finpudset i
> kaburatorerne + diverse justeringer.
>
> De første 120km gik meget fint, og nu er den faktisk ikke til at få
> igang, og når den endelig starter, så efter ca. 5 minutters kørsel,
> så går den ned på 1 cylinder, indtil den er blevet lidt varmere.
>
> Når den så bliver slukket, så kan den bare ikke starte igen,
> medmindre den får et skub.
>
> Nogle gode forklaringer til hva f...... der kan være galt.
>
> Der er sat nye tændrør i, nyt luftfilter, kaburatorerne er
> synkroniseret, tændingen justeret....m.m..
>
>
> Mvh Finn XV750
>
> Vi ses lige pludseligt. Be carefull out there.
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=276

Kunne godt tyde på at en eller flere af vacum-slangerne ikke er blevet sat
på, eller er meget utætte.


--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100
http://dfm.divvy.dk/?id=166
(tidligere ejer af en XV750 med voksen tiger på tanken og to killinger på
siderne, -gad vide om cyklen lever endnu)



Armand (16-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-03-04 03:02


"Finn Andersen" <finn@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:PPm5c.2605$Zr7.2286@news.get2net.dk...
>
> De første 120km gik meget fint, og nu er den faktisk ikke til at få igang,
> og når den endelig starter, så efter ca. 5 minutters kørsel, så går den
> ned på 1 cylinder, indtil den er blevet lidt varmere.

Netop denne tid med klamt vejr og temperaturer lige over frysepunktet
fordrer ofte konsekvent brug af karburatorsprit i bensinen - Prøv dét
(vejledning på flasken, der kan købes på tankstationen)!

> Når den så bliver slukket, så kan den bare ikke starte igen, medmindre den
> får et skub.

Sikkert mangel på strøm - Prøv at trække et sæt startkabler til en bil eller
et autobatteri og se om dén navlestreng gør en forskel!
I fald at det hjælper, så er det dit batteri der mangler strøm, og dét kan
skyldes:
- At de gentagne startforsøg uden mellemliggende kørsel (=opladning) har
efterladt batteriet halvtomt?
- At ladesystemet ikke fylder strøm på batteriet?
- At batteriet generelt er blevet træt af behandlingen igennem vinteren

Hvilken årsag af disse skal du selv diagnosticere på efterfølgende!

--
Armand.





Finn Andersen (16-03-2004)
Kommentar
Fra : Finn Andersen


Dato : 16-03-04 18:13


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c35nbg$19i6$8@news.cybercity.dk...
>
> "Finn Andersen" <finn@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse
> news:PPm5c.2605$Zr7.2286@news.get2net.dk...
> >
> > De første 120km gik meget fint, og nu er den faktisk ikke til at få
igang,
> > og når den endelig starter, så efter ca. 5 minutters kørsel, så går
den
> > ned på 1 cylinder, indtil den er blevet lidt varmere.
>
> Netop denne tid med klamt vejr og temperaturer lige over frysepunktet
> fordrer ofte konsekvent brug af karburatorsprit i bensinen - Prøv dét
> (vejledning på flasken, der kan købes på tankstationen)!

Problemet ligger ikke der, idet jeg allerede kører med kaburatorsprit ....


>
> > Når den så bliver slukket, så kan den bare ikke starte igen, medmindre
den
> > får et skub.
>
> Sikkert mangel på strøm - Prøv at trække et sæt startkabler til en bil
eller
> et autobatteri og se om dén navlestreng gør en forskel!
> I fald at det hjælper, så er det dit batteri der mangler strøm, og dét
kan
> skyldes:
> - At de gentagne startforsøg uden mellemliggende kørsel (=opladning) har
> efterladt batteriet halvtomt?
> - At ladesystemet ikke fylder strøm på batteriet?
> - At batteriet generelt er blevet træt af behandlingen igennem vinteren

Heller ikke, batteriet er fuldt opladet og der er masser af strøm på det

Jeg har lidt en ide om at det måske er membranerne i kaburatorerne, der er
skyld i fejlen, men måske tager jeg helt fejl, jeg prøver under alle
omstændigheder at skifte dem, samt sætter nye tændrørskabler på, i det
tilfælde at det kunne måske være et fugt problem.

Mvh Finn XV750






Armand (16-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-03-04 22:39


"Finn Andersen" <finn@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:UzG5c.6509$FO3.1176@news.get2net.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c35nbg$19i6$8@news.cybercity.dk...
> >
> > > Når den så bliver slukket, så kan den bare ikke starte igen, medmindre
> > > den får et skub.
> >
> > Sikkert mangel på strøm - Prøv at trække et sæt startkabler til en bil
> > eller et autobatteri og se om dén navlestreng gør en forskel!
> > I fald at det hjælper, så er det dit batteri der mangler strøm, og dét
> > kan skyldes:
> > - At de gentagne startforsøg uden mellemliggende kørsel (=opladning)
har
> > efterladt batteriet halvtomt?
> > - At ladesystemet ikke fylder strøm på batteriet?
> > - At batteriet generelt er blevet træt af behandlingen igennem
vinteren
>
> Heller ikke, batteriet er fuldt opladet og der er masser af strøm på det

Hvis den ikke kan starte på selvstarteren, men gerne vil lade sig løbe
igang, så ér der et kiks omkring strømmen et sted :-|
Det kunne være at batteriet ikke kan følge med når starteren tapper hårdt på
strømmen :-/ Dét får man klarhed over ved (alligevel) at mer-forsyne qua
startkabler :-|

Fejlen kan også ligge i dårlig forbindelse et sted:
- Batteripolerne!?
- Stelforbindelsen!?
- Irrede stik ved tændspolen!?

Eller færdige kul i starteren!?

Hvis startkablerne ikke(!) hjælper er det deromkring at du skal fejlsøge!

Ergo:
Brug af startkabler kan hjælpe én videre hvad enten at de umiddelbart
hjælper eller ej

> Jeg har lidt en ide om at det måske er membranerne i kaburatorerne, der
> er skyld i fejlen, men måske tager jeg helt fejl, jeg prøver under alle
> omstændigheder at skifte dem, samt sætter nye tændrørskabler på, i det
> tilfælde at det kunne måske være et fugt problem.

Hvis den starter markant lettere når den bliver løbet igang, er det ikke
omkring karbureringen at fejlen ligger :-|

--
Armand.







Finn Andersen (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Finn Andersen


Dato : 17-03-04 18:07


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c37ss6$7uh$4@news.cybercity.dk...
>
> "Finn Andersen" <finn@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse
> news:UzG5c.6509$FO3.1176@news.get2net.dk...
> > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> > news:c35nbg$19i6$8@news.cybercity.dk...
> > >
> > > > Når den så bliver slukket, så kan den bare ikke starte igen,
medmindre
> > > > den får et skub.
> > >
> > > Sikkert mangel på strøm - Prøv at trække et sæt startkabler til en
bil
> > > eller et autobatteri og se om dén navlestreng gør en forskel!
> > > I fald at det hjælper, så er det dit batteri der mangler strøm, og
dét
> > > kan skyldes:
> > > - At de gentagne startforsøg uden mellemliggende kørsel
(=opladning)
> har
> > > efterladt batteriet halvtomt?
> > > - At ladesystemet ikke fylder strøm på batteriet?
> > > - At batteriet generelt er blevet træt af behandlingen igennem
> vinteren
> >
> > Heller ikke, batteriet er fuldt opladet og der er masser af strøm på
det
>
> Hvis den ikke kan starte på selvstarteren, men gerne vil lade sig løbe
> igang, så ér der et kiks omkring strømmen et sted :-|
> Det kunne være at batteriet ikke kan følge med når starteren tapper
hårdt på
> strømmen :-/ Dét får man klarhed over ved (alligevel) at mer-forsyne
qua
> startkabler :-|
>
> Fejlen kan også ligge i dårlig forbindelse et sted:
> - Batteripolerne!?
> - Stelforbindelsen!?
> - Irrede stik ved tændspolen!?
>
> Eller færdige kul i starteren!?
>
> Hvis startkablerne ikke(!) hjælper er det deromkring at du skal
fejlsøge!
>
> Ergo:
> Brug af startkabler kan hjælpe én videre hvad enten at de umiddelbart
> hjælper eller ej
>
> > Jeg har lidt en ide om at det måske er membranerne i kaburatorerne,
der
> > er skyld i fejlen, men måske tager jeg helt fejl, jeg prøver under
alle
> > omstændigheder at skifte dem, samt sætter nye tændrørskabler på, i det
> > tilfælde at det kunne måske være et fugt problem.
>
> Hvis den starter markant lettere når den bliver løbet igang, er det ikke
> omkring karbureringen at fejlen ligger :-|
>
> --
> Armand.
>

Ok, mange tak, jeg prøver at smække et start kabel på.

Mvh Finn

>
>
>
>
>




Finn Andersen (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Finn Andersen


Dato : 17-03-04 18:28


"Finn Andersen" <finn@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:Jz%5c.5390$Lq6.4206@news.get2net.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c37ss6$7uh$4@news.cybercity.dk...
> >
> > "Finn Andersen" <finn@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse
> > news:UzG5c.6509$FO3.1176@news.get2net.dk...
> > > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:c35nbg$19i6$8@news.cybercity.dk...
> > > >
> > > > > Når den så bliver slukket, så kan den bare ikke starte igen,
> medmindre
> > > > > den får et skub.
> > > >
> > > > Sikkert mangel på strøm - Prøv at trække et sæt startkabler til
en
> bil
> > > > eller et autobatteri og se om dén navlestreng gør en forskel!
> > > > I fald at det hjælper, så er det dit batteri der mangler strøm,
og
> dét
> > > > kan skyldes:
> > > > - At de gentagne startforsøg uden mellemliggende kørsel
> (=opladning)
> > har
> > > > efterladt batteriet halvtomt?
> > > > - At ladesystemet ikke fylder strøm på batteriet?
> > > > - At batteriet generelt er blevet træt af behandlingen igennem
> > vinteren
> > >
> > > Heller ikke, batteriet er fuldt opladet og der er masser af
strøm på
> det
> >
> > Hvis den ikke kan starte på selvstarteren, men gerne vil lade sig
løbe
> > igang, så ér der et kiks omkring strømmen et sted :-|
> > Det kunne være at batteriet ikke kan følge med når starteren tapper
> hårdt på
> > strømmen :-/ Dét får man klarhed over ved (alligevel) at
mer-forsyne
> qua
> > startkabler :-|
> >
> > Fejlen kan også ligge i dårlig forbindelse et sted:
> > - Batteripolerne!?
> > - Stelforbindelsen!?
> > - Irrede stik ved tændspolen!?
> >
> > Eller færdige kul i starteren!?
> >
> > Hvis startkablerne ikke(!) hjælper er det deromkring at du skal
> fejlsøge!
> >
> > Ergo:
> > Brug af startkabler kan hjælpe én videre hvad enten at de
umiddelbart
> > hjælper eller ej
> >
> > > Jeg har lidt en ide om at det måske er membranerne i
kaburatorerne,
> der
> > > er skyld i fejlen, men måske tager jeg helt fejl, jeg prøver under
> alle
> > > omstændigheder at skifte dem, samt sætter nye tændrørskabler på, i
det
> > > tilfælde at det kunne måske være et fugt problem.
> >
> > Hvis den starter markant lettere når den bliver løbet igang, er det
ikke
> > omkring karbureringen at fejlen ligger :-|
> >
> > --
> > Armand.
> >
>
> Ok, mange tak, jeg prøver at smække et start kabel på.
>
> Mvh Finn
>
> >

Men det ændre jo ikke på at den går ned på en cylinder, efter ca. 5
minutter, og først kommer op igen på to, når den er varm !!!!

Mvh Finn




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste