|
| yamaha yzf1000 thunderace?!? Fra : S.G |
Dato : 15-03-04 17:43 |
|
Hvad er der af godt og skidt at sige om denne?
Synes ikke rigtig at kunne finde nogle test af den på nettet.
| |
Brian Laursen (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 15-03-04 17:58 |
|
S.G wrote:
> Hvad er der af godt og skidt at sige om denne?
> Synes ikke rigtig at kunne finde nogle test af den på nettet.
http://home1.stofanet.dk/cashman/ her har jeg skrevet lidt om den jeg kørte
på. Jeg var meget glad for den. De fleste bruger olie, eller kommer til.
Peter Jakobsen herinde kører på en sort/sølv 2000 model. Ret lækker. Han har
vidst ikke haft skyggen af prob. med den? Det er en kanon maskine, stærk,
kan køre race, og touring. Jeg var 1 gang i Holland på den, hvor turen
derned gik af små veje igennem cuxhaven, bremerhaven og hvad der nu eller
slå på vor vej. Den var god at køre langt på, og den gik vidst oxo ca 13-15
km/l derned af. Hjemad gik i højfart ( 200+) der er den altså lidt tørstig..
Men hva Der er masser af læ bag den store kåbe. Dog kan den godt blive
lidt livlig med en stor topboks bagpå når man kører rigtig stærkt... Eller
er det en billig maskine, lidt dyr at forsikre ( vægt kraft forholdet er
1,36 kilo pr hk.) , og der kan vidst oxo fåes en masse acceseries til den.!
eller er nettet fyldt med bulleresser her er en anmeldelse
< http://www.dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Yamaha&model=YZF
1000-R Thunderace&aargang=2000 >
--
Venlig Hilsen
Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155
http://www.Galtenmc.dk
| |
Armand (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-03-04 03:00 |
|
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:p2l5c.2541$lF4.1246@news.get2net.dk...
> Hvad er der af godt og skidt at sige om denne?
Yamaha's femventilede 1000'ere er notoriske oliforbrugere, ovenikøbet i den
slemme ende!
Når det er sagt, så prøvede jeg for et par år siden en del motorcykler ved
forhandleres åbent hus-arrangementer i påsken, og deriblandt var tordenesset
den absolut mest neutralt styrende (á "lige efter næsen) af alle
Faktisk har jeg sidenhen kun oplevet lignende på en CBR600F4!
--
Armand.
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 16-03-04 07:35 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> "S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> news:p2l5c.2541$lF4.1246@news.get2net.dk...
> > Hvad er der af godt og skidt at sige om denne?
>
> Yamaha's femventilede 1000'ere er notoriske oliforbrugere, ovenikøbet i den
> slemme ende!
Stemmer for TordenEsset, men efter hvad jeg kender til, er problemet
_væsentligt_ mindre på R1 modellerne (jo senere modeller, jo mindre
problem).
/Kai
| |
Brian Laursen (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 16-03-04 12:10 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
>
>> "S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
>> news:p2l5c.2541$lF4.1246@news.get2net.dk...
>>> Hvad er der af godt og skidt at sige om denne?
>>
>> Yamaha's femventilede 1000'ere er notoriske oliforbrugere,
>> ovenikøbet i den slemme ende!
>
> Stemmer for TordenEsset, men efter hvad jeg kender til, er problemet
> _væsentligt_ mindre på R1 modellerne (jo senere modeller, jo mindre
> problem).
>
>
> /Kai
Yes, men R1´eren er oxo en ny motor... og så er der nok oxo brugt lidt mere
tid på at fremstille den. Måske bedre kvalitet.. Thunderacen var jo en
billlig udgave yamaha satte på gaden. Jeg snakkede med en fra Silkeborg mc
der fortalte at de havde en en klubben der oxo brugte olie! Så ville de
porte den, men desværre gik det galt?, og de var nødt til at bestille et nyt
topstykke. Da de modtog det fra fabrikken, var tolerencerne på topstykket
ikke i overensstemmelse med de mål yamaha opgiver !!!!
--
Venlig Hilsen
Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155
http://www.Galtenmc.dk
| |
Armand (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-03-04 19:08 |
|
"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:ubrmxjo9s.fsf@harrekilde.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
>
> > Yamaha's femventilede 1000'ere er notoriske oliforbrugere, ovenikøbet i
> > den slemme ende!
>
> Stemmer for TordenEsset, men efter hvad jeg kender til, er problemet
> _væsentligt_ mindre på R1 modellerne (jo senere modeller, jo mindre
> problem).
Tjaeh :-/
R1 har jo til forskel coatede alu-cylindre, så der skulle være en chance for
at dét har medført en bedre pasning fra fabrikationen af!
Men ellers er det nok svært at lokke så meget som en enkelt indrømmelse ud
af de stolte ejere af en så relativ ny superbike. Og således afventer jeg i
det stille at rygtet også begynder at brede sig for R1'erens vedkommende :-|
--
Armand.
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 16-03-04 22:00 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> news:ubrmxjo9s.fsf@harrekilde.dk...
> > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> >
> > > Yamaha's femventilede 1000'ere er notoriske oliforbrugere, ovenikøbet i
> > > den slemme ende!
> >
> > Stemmer for TordenEsset, men efter hvad jeg kender til, er problemet
> > _væsentligt_ mindre på R1 modellerne (jo senere modeller, jo mindre
> > problem).
>
> Tjaeh :-/
> R1 har jo til forskel coatede alu-cylindre, så der skulle være en chance for
> at dét har medført en bedre pasning fra fabrikationen af!
>
> Men ellers er det nok svært at lokke så meget som en enkelt indrømmelse ud
> af de stolte ejere af en så relativ ny superbike. Og således afventer jeg i
> det stille at rygtet også begynder at brede sig for R1'erens vedkommende :-|
SVJV indrømmede saglige Jørund, at hans R1'er brugte olie. Men den
fik nok også mere end almindeligt mange bank. Men det er også den
eneste R1'er jeg har hørt om som brugte olie for alvor.
/Kai
| |
S.G (16-03-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 16-03-04 15:22 |
|
> den absolut mest neutralt styrende (á "lige efter næsen) af alle
> Faktisk har jeg sidenhen kun oplevet lignende på en CBR600F4!
Ok lyder godt. men der ellers lidt kilo til forskel. Synes du den var tung
at tumle?
| |
Armand (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-03-04 19:08 |
|
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:L3E5c.4727$RX1.2775@news.get2net.dk...
>
> > den absolut mest neutralt styrende (á "lige efter næsen) af alle
> > Faktisk har jeg sidenhen kun oplevet lignende på en CBR600F4!
>
> Ok lyder godt. men der ellers lidt kilo til forskel. Synes du den var
> tung at tumle?
"Neutral" betyder umærkelig og dækker derfor også at jeg ikke bemærkede
vægten
--
Armand.
| |
diablo de la velocid~ (16-03-2004)
| Kommentar Fra : diablo de la velocid~ |
Dato : 16-03-04 10:43 |
|
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:p2l5c.2541$lF4.1246@news.get2net.dk...
> Hvad er der af godt og skidt at sige om denne?
> Synes ikke rigtig at kunne finde nogle test af den på nettet.
En af mine kammerater kører Thunderace og han har aldrig haft problemer -
bort set fra baghjulet hurtig bliver slidt
Det er en kanon maskine, med et kraftværk af en motor. Selvom maskinen
sagtens kan bruges til længere turer i sommerferien (har den bedste kåbe jeg
endnu har prøvet), er det stadig en fæl racer
--
Henrik
a ka
diablo de la velocidad
(Suzuki SV650S - roaming style)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161
| |
SmaRTrxxv (16-03-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 16-03-04 13:14 |
|
"diablo de la velocidad" <no@way.xx> wrote in message
news:4056ccd2$0$18706$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> En af mine kammerater kører Thunderace og han har aldrig haft problemer -
> bort set fra baghjulet hurtig bliver slidt
>
Hmm.... prøv at se efter om ikke gaskablet er lidt for stramt. Det fører
ofte til overdreven dæk slitage
Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56
| |
Ukendt (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-03-04 20:13 |
|
S.G wrote:
> Hvad er der af godt og skidt at sige om denne?
> Synes ikke rigtig at kunne finde nogle test af den på nettet.
Som Brian rigtig skriver har jeg ingen problemer haft med min (andet end
stigende køreglæde . Og jeg fik da kørt 20000 k. på den sidste sæson. Min
har et olieforbrug på en liter pr. 10000 km, så det passer lige med at jeg
køber 4 l. pr olieskift (den tager 3.2l olie).
En rigtig dejlig cykel til fornuftige penge, og masser af heste og moment !!
Er der noget du er i tvivl om, så spørg, jeg har lavet en del modifikationer
på min, og laver ALLE service selv...
Og der er masser af test af den på nettet, og de har alle udelukkende været
positive (jeg har ikke læst en negativ test endnu)...
--
M V H
Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !
| |
|
|