St.car til 70-100K
Fra : André T.

Dato : 16-03-04 01:40

Hej,

Jeg skal om ik så længe finde en st.car, til 70-100K... og ville høre:

Hvad folk mener der egner sig bedst ? Mærke-Årg - Diesel/benzin ?

Jeg kører ca. 70km om dagen.
Vil gerne have et pænt kraft overskud, så en fiat punto ikke acc. fra
en ved lyskrydset

Havde tænkt på noget noget ala Mercedes 124... måske 300D (24v) ?

Mvh André T.

----------------©-----------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-03-04 07:12

André T. wrote:
> Vil gerne have et pænt kraft overskud, så en fiat punto ikke acc. fra
> en ved lyskrydset

Hvis en Punto GT eller HGT ikke må nappe dig i et lyskryds, så skal du have
noget af en slæde...
(hhv. ca. 7,9 og 8,6 sek. til 100)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : André T.

Dato : 16-03-04 10:05

>Hvis en Punto GT eller HGT ikke må nappe dig i et lyskryds, så skal du have
>noget af en slæde...
>(hhv. ca. 7,9 og 8,6 sek. til 100)

Det var ikke en GT/HGT jeg mente... En "standard" Punto.

Hvad med en:
320 i 2.0 Touring, '88, Turbo/intercooler 190 hk ?

Mvh André T.

----------------©-----------------

Fra : P. Blom

Dato : 16-03-04 10:58

> Det var ikke en GT/HGT jeg mente... En "standard" Punto.
>
> Hvad med en:
> 320 i 2.0 Touring, '88, Turbo/intercooler 190 hk ?
>

> Mvh André T.

Dit km forbrug vil ligge på ca. 35-40000/år.
BMW'en har klassens mindste bagagerum.
Ved du hvem der har lavet motoren?
Hvad ved du om rust i bilen?
Hvad ved du om tidligere kørselsmønster?
Hvad ved du om brændstoføkonomi i en 2.0i motor presset op til 190 hk?

Hvis du laver en forespørgsel på hvad folk mener om en sådan bil...
Hvad skal skal de mene?

Der er ingen, udover nuværende ejer, der har en jordisk chance for at be-
eller afkræfte dette køb...

Desuden snakker du i indledende post om en bil til mellem 70-100000,- kr.
Hvor kommer en gammel 320'er så ind i billedet?

Mit råd, som BMW entusiast, hold dig væk fra en tunet BMW.
Du kan (næsten) brænde nallerne på den.

Hvorfor leder du ikke efter en lille TDI'er? Så er du garanteret et godt
optræk, med en fornuftig økonomi.

Har siddet og rodet lidt:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=563600323&page=9
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=217300248&page=6
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=143801595&page=8
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=369867&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=337084&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=374695&page=1 *
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=377329&page=1 *
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=374459&page=2
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=364646&page=3
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=356777&page=9 **
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=361646&page=11
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=379045&page=13
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=372193&page=18
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=382256&page=20 ***
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=382406&page=24

*) Disse gamle bimmere har somregel udtjent deres værnepligt. Hvis du nu
alligevel forelsker dig i en sådan, så tjek www.bmwe30.dk - der finder du en
guide til kritiske (rust)steder på bilen.
**) Efter min mening får du ikke en bil der retfærdigør købesummen på
80.000,- Mange af disse gamle taxier er ved at være færdige, og med dit
kørselsmønster og muligvis lidt trang til at jokke på pedalen, synes jeg
ikke en gammel MB er et bud!
***) Hvis denne Passat er en ægte G60, så får du masser af trækkraft, men en
voldsom øget budgetpost. Både brændstof, forsikring og reservedele.

Generelt vil mit råd til dig være, at undgå specialbilerne. De har en
historie, og de fleste gange er det ikke en af dem man læser for ungerne når
de skal sove! ;)

Håber du har fået lidt inspiration ved ovenstående links!

Hvis du stadig vil efterfølge din drøm om en BMW E30, så kontakt mig via
mail.

God fornøjelse, og knæk og bræk med jagten!

/Patrick

Fra : Mogens...

Dato : 16-03-04 19:25

On Tue, 16 Mar 2004 10:57:44 +0100, "P. Blom" <patrick@kaffekrogen.dk>
wrote:

>Desuden snakker du i indledende post om en bil til mellem 70-100000,- kr.
>Hvorfor leder du ikke efter en lille TDI'er? Så er du garanteret et godt
>optræk

ROFL
Der er sgu ikke meget _optræk_ i en TDI -> men et rimeligt bundtræk er
der som regel masser af. Mandens problem er vist at finde en TDI i
dén prisklasse!

>Generelt vil mit råd til dig være, at undgå specialbilerne. De har en
>historie, og de fleste gange er det ikke en af dem man læser for ungerne når
>de skal sove! ;)

Hvilken generalisering - det er da helt ude i hampen. Mange af de
rigtige specialbiler er da neop passet og plejet. Iøvrigt er dét jo
individuelt som med alle mulige andre biler.

/Mogens

Fra : André T.

Dato : 16-03-04 19:40

>Desuden snakker du i indledende post om en bil til mellem 70-100000,- kr.
>Hvor kommer en gammel 320'er så ind i billedet?

Den omtalte BMW står til 70.000 i DBA, men den var kun ment som et bud
på en st.car, der kunne gå fra de omtalte punto'er (GT og HGT)...
Altså ikke en jeg ville vælge.

Men tak for dine imput's, via dine links.. Det gav en idé om hvad jeg
kan/skal kigge efter... Men den med G60'eren lyder som et godt bud..

Jeg har bare et lille problem, som er jeg godt kan lide Automatgear..
Ikke særlig økonomisk i "gamle" biler, og ikke mange der har det.. Jow
Mercedes, pga. 90% har kørt Taxa.

Mvh André T.

----------------©-----------------

Fra : Patrick Blom

Dato : 16-03-04 21:01

> Jeg har bare et lille problem, som er jeg godt kan lide Automatgear..
> Ikke særlig økonomisk i "gamle" biler, og ikke mange der har det.. Jow
> Mercedes, pga. 90% har kørt Taxa.

Har du tænkt på at importere fra f.eks. tyskland? Se evt. www.autohenter.dk

Mht. specialbilerne... Mogens fik godt nok et surt opstød, men det er stadig
min mening at man skal se sig _rigtig_ godt for, når du er ude i den genre.

Som Mogens siger, er de som regel (læs: _som regel_!) de mest velholdte.
Korrekt, så længe det er vedkommende der har stået for at bygge bilen. Hvis
den er blevet købt af en drengerøv for hvem olie/filterskift etc. er en by i
Rusland, så _er_ en specialbil et dårligt køb...

Jeg har selv haft en meget ombygget BMW, og den var passet og plejet, men
jeg fandt desværre nogle grimme rustangreb der tidligere havde været skjult!
:(

Men som sagt, hvis du er interesseret i BMW'erne, så mail mig.
Jeg har rodet lidt med de gode gamle E30'ere.

Mht. tak for hjælpen: Det var så lidt! ;)

/Patrick