VW Passat Variant ST. 1,9L TDI
Fra : kim hermansen

Dato : 15-03-04 23:22

Hej.
Jeg overvejer at købe denne model
Den har gået 200.000 og koster
140.000.-

Nu er jeg ikke den store bil ekspert men er der
nogen her med ca. samme model som vil komme
med et par komenatar omkring denne bil godt som
dårligt.......

Jeg køre 20.000 årligt......

Mvh kim

Fra : Brizz

Dato : 15-03-04 23:36

> Jeg overvejer at købe denne model
> Den har gået 200.000 og koster
> 140.000.-

Det vil hjælpe med en årgang.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : kim hermansen

Dato : 15-03-04 23:41

Hej igen
Ja selvføldig sorry......det er en årgang 99.

Mvh kim

Fra : Brizz

Dato : 15-03-04 23:54

> Hej igen
> Ja selvføldig sorry......det er en årgang 99.

ja der er jo ikke så meget skidt at sige om den. Men "kød benene" kan godt
knirke ret voldsomt i tørt vejr. Andet kan jeg ikke sige. Jeg var utrolig
glad for min og kørte selv 42000 på 1 år og havde ikke nogen uventede
udgifter på bilen som man ikke kunne forvente som fx tandrem og div.
service.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Mogens...

Dato : 16-03-04 06:53

On Mon, 15 Mar 2004 23:54:08 +0100, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

>ja der er jo ikke så meget skidt at sige om den.

Næh, den størse bekymring ville være skjult restgæld samt
trafikskadet, IMO...
Rustmæssigt er den vel af en årgang, hvor VW begyndte at have lidt
mere styr på det?

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 08:13

> Rustmæssigt er den vel af en årgang, hvor VW begyndte at have lidt
> mere styr på det?

Jep - den er helt i top hvad angår god rustbeskyttelse og
kvali-vare-galvanisering - det blev de i 1997 med indførelsen af Passat 3B
(tror jeg den hedder)

--
/Jan W Nielsen

Fra : kim hermansen

Dato : 16-03-04 09:41

Takker for svar.
Er der så nogen der så ved hvor langt
sådan en fætter køre på literen ca ved gennemsnitsfart
eller hvad nu man siger ??.

Er dette noget isiger på baggrund af at i har en
Passat eller fordi i kender nogen ??

Mvh kim

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 10:13

> Er der så nogen der så ved hvor langt
> sådan en fætter køre på literen ca ved gennemsnitsfart
> eller hvad nu man siger ??.

Det er umuligt at sige noget begavet om, eftersom det afhænger helt af,
hvordan du kører.

Et par kammerater, som jeg har, kørte til Spanien og tilbage i en TDi 130
stationcar. De var fire mand med fuld oppakning, og de kørte ca 180 km/t,
hvor det kunne lade sig gøre.

Såvidt jeg huske endte de med at have kørt omkring 13/ltr for hele turen
(6.000 km). Hvis du kører meget pænt en stor del af de tilbagelagte
kilometer tilbagelægges på varm motor, så kan du holde den op på 20 km/ltr.

Min egen mening: Regn med omkring 16-17 km/ltr

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 16-03-04 19:20

On Tue, 16 Mar 2004 10:12:38 +0100, "Jan W Nielsen" <intet svar>
wrote:

> [...]
>kilometer tilbagelægges på varm motor, så kan du holde den op på 20 km/ltr.
>Min egen mening: Regn med omkring 16-17 km/ltr

Sjovt nok opgives TDI 130 modellen til forskellige km/l alt efter hvor
den er monteret (Seat, Skoda, VAG). Jeg ville nok foretrække den i en
Toledo, som efter min mening er en pæn bil (med ganske få ændringer)
(Norm 19.5 - 20 km/l)

/Mogens

Fra : Brizz

Dato : 16-03-04 10:23

> [...]
> sådan en fætter køre på literen ca ved gennemsnitsfart
> eller hvad nu man siger ??.
>
> Er dette noget isiger på baggrund af at i har en

Har selv haft en passat fra 98 som jeg kørte mellem 15.5 og 17km/l ved
120km/t på motorvej. Kørte jeg mere end de 120 sugede den væsentligt mere
brændstof. Skal dog sige jeg havde fået chippet min.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : KASO

Dato : 16-03-04 13:16

"kim hermansen" skrev d. 15-03-04 23:22 dette indlæg :
> [...]
>
> Nu er jeg ikke den store bil ekspert men er der
> nogen her med ca. samme model som vil komme
> med et par komenatar omkring denne bil godt som

Passat kendt for problemer med:
- bremser (kan ikke bremse om vinteren - forsøgt løst (check at den har
fået monteret opdateringen) - men bremser vist stadig ikke helt godt om
vinteren)

- forhjulsophæng

- dårlig kvalitet af sædebetræk - tråde trækkes nemt ud og giver
"frotté-udseende"

- centrallås

Til gengæld
- høj pris - også som brugt (dyrt, hvis du vil beholde den, lav
afskrivning, hvis du forventer at sælge igen)
- god rustbeskyttelse
- rummelig
- komfortabel

Hvilken diesel-variant har du kig på? (110/115/xxhk ?)

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 18:43

> - dårlig kvalitet af sædebetræk - tråde trækkes nemt ud og giver
> "frotté-udseende"

Hvor har du det fra?
Jeg har set rigtig mange passat'er men aldrig set et "frotté" sæde.
Er det en bestemt udstyrsvariant eller årgang?

Det kan ihvertilfælde ikke være særligt udbredt.

Golf III havde problemet i 92-93 årgangen i GTI og VR6 hvor betrækket
nulrede ligesom en strikketrøje der er vasket mange gange.
Men jeg har ikke set det siden.

/Claus

Fra : KASO

Dato : 16-03-04 21:14

> Hvor har du det fra?

Bl.a. fra nogle venner, der købte et eksemplar.

> Jeg har set rigtig mange passat'er men aldrig set et "frotté" sæde.
> Er det en bestemt udstyrsvariant eller årgang?

Jeg husker ikke helt årgangen - men ca. '99, 1.8 20V. De første 2 år var den
på værksted ca. 1 gang pr. måned med div. fejl (bremser m.m.). De har siden
suppleret med en Polo af seneste generation - også den har haft mange fejl
(til min overraskelse - jeg husker ikke problemet med den).

Fra : kim hermansen

Dato : 16-03-04 19:07

Hej Kaso.
Det er en 1,9 TDI fra 99. med 110 Hk.

Og med hensyn til Brændstoffet, så ved jeg
godt det kan være svær at give et helt præcis
svar på, men det er jo rart at høre om andres erfaringer. det handler jo vel
om at jo mere du "jokker" til den jo mere føde skal der vel til......eller
tager jeg fejl.....

Jeg har lige solgt min VW Transporter Benzin 2,5 fra 95 og og den var meget
TØRSTIG når man trådte til på den.

så alt andet hvad jeg kigger på nu må gerne være lidt mere Økonomisk at køre
i......

Mvh Kim

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 16-03-04 22:22

> Hej.
> Jeg overvejer at købe denne model
> Den har gået 200.000 og koster
> 140.000.-

Hvis jeg læser det rigtigt.så har du fundet en Passat St.car TDI fra 99 som
har kørt 200.000 km, til 140.000.- kr,

så er der vist ikke ret meget at betænke sig over, hvis den da ellers ser
rimelige ud, der er ikke mange tilsalg til de penge, har lige søgt på
bilbasen under private og den billigste er en TDI 90HK St.car årg 98´
345.000km til 142.000.- kr

Mvh Jesper