Fradrag for kontor hjemme
Fra : Karsten Nygaard

Dato : 15-03-04 10:09

Jeg har en enkeltmandsejet virksomhed som jeg driver hjemmefra (liberalt
erhverv - mere tør jeg ikke sige - tænk hvis det blev opfattet som reklame
:.) og i den forbindelse mener jeg at jeg kan trække noget fra i skat... Men
hvor meget og hvor finder jeg mere information - på www.toldogskat.dk får
jeg ikke nogen resultater... Nok fordi jeg ikke bruger de rigtige søgeord...

Erhvervshilsener

Karsten

Fra : Palle Bruselius

Dato : 15-03-04 10:42

"Karsten Nygaard" <knn-nospam@knn.dk> skrev i en meddelelse

Reglerne på området er efter min opfattelse noget grumsede. Eller rettere:
de enkelte skatteforvaltniner tolker dem vidt forskelligt. Normalt kræves
der temmelig meget for at de accepterer fradrag. Der skal under alle
omstændigheder være tale om et lokale, der ikke må og kan anvendes til andet
end dit erhverv, altså ikke noget med små hyggelige sofaer og anden bekvemme
indretning. Det er ikke nok, hvis du har 'kontor' i et hjørn af stuen.
Told&Skat kan vejlede dig omkring spørgsmålet - eller snak med din revisor.
Et par links fra søgning på Told&SKat's hjemmeside (søgeordene 'kontor' og
'hjemme') - søgning på hele hjemmesiden!

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=143320&ov_id=0&search=kontor¤hjemme

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=143001&ov_id=0&search=kontor¤hjemme

Palle

Fra : MAndersen

Dato : 15-03-04 13:13

"Palle Bruselius" <bruselius@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Et par links fra søgning på Told&SKat's hjemmeside (søgeordene 'kontor' og
> 'hjemme') - søgning på hele hjemmesiden!

Mit kontor i hjemmet er på 20 kvm. hvilket svarer til 10% af husets
størrelse. Jeg fratrækker så 10% af husets udgifter, på nær El.
Her kan jeg dokumentere at forbruget udgør ca. 25% af husets forbrug,
hvorfor jeg fratrækker 25%.
Det er nu godkendt ved 2 indkaldelser til T&S.

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 13:23

MAndersen wrote:
> [...]
> hvorfor jeg fratrækker 25%.
> Det er nu godkendt ved 2 indkaldelser til T&S.

Jeg kan bekræfte ikke at have problemer hos T&S med ca. samme tal som
ovenfor, omend mit kontor er noget mindre og lejligheden ligeså.

hilsen
Uffe

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 15-03-04 13:33

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan bekræfte ikke at have problemer hos T&S med ca. samme tal som
> ovenfor, omend mit kontor er noget mindre og lejligheden ligeså.

Jeg fik problemer efter jeg flyttede til ejerbolig. Da vil de godkende en
fordeling af el og varme.
Da jeg boede i lejlighed var der ingen problemer med fordeling af huslejen
også.

Det skal pointeres at kontoret SKAL være 100% erhverv. Ikke noget med en
gæsteseng, en hundekurv eller et tørrestativ i den ene hjørne, for så er der
ingen fradrag overhovedet.