Automatiske (dynamiske) eksterne reference~
Fra : Anders

Dato : 15-03-04 12:28

Jeg ville gerne automatisk kunne generere en ekstern reference til et andet
excel-sheet fra excel 2000. Men jeg kan ikke få Excel til at æde en tekst i
en anden celle som fil navn (se evt eksemplet nedenfor)... Er der ikke en
haj der lige kan give et råd???

Takker,
Anders Frederiksen

Et ekstern link kunne fx. ligne:
='C:\[X-11.xls]org'!$A$1
hvor X11.xls er filnavnet. Dette vil jeg gerne regne ud dynamisk fx. som:
=CONCATENATE("X-";TEXT(B2-1;"0")
hvor B2 indeholder tallet 12 (for at referere til X-11.xls)

Imidlertid virker nedenstående ikke:
=(CONCATENATE("X-";TEXT(B2-1;"0"))!$A$1

Fra : Claus Henriksen

Dato : 16-03-04 09:31

On Mon, 15 Mar 2004 12:27:42 +0100, "Anders" <af-spam@hi5.dk> wrote:

> [...]
> =CONCATENATE("X-";TEXT(B2-1;"0")
>hvor B2 indeholder tallet 12 (for at referere til X-11.xls)

Prøv at se på INDIREKTE funktionen

Claus Henriksen

Fra : Anders

Dato : 16-03-04 13:24

"Claus Henriksen" <news@chipconsult.dk.nospam> wrote in message

> Prøv at se på INDIREKTE funktionen

Den kan tilsyneladende kun referere til celler (?):
Hvis A1 inde holder 'C:\[X-11.xls]org'!$A$1
Giver INDIRECT(A1; true) "#REF" (også for true-> false)

Mvh.
Anders

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-03-04 14:13

"Anders" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis A1 inde holder 'C:\[X-11.xls]org'!$A$1
> Giver INDIRECT(A1; true) "#REF" (også for true-> false)

Så visdt jeg husker kan INDIRECT kun referere til åbne Workbooks.

Jan

Fra : Anders

Dato : 16-03-04 14:49

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> en

> som:

> Så visdt jeg husker kan INDIRECT kun referere til åbne Workbooks.

Det lyder rigtigt...
Men der må da være en eller anden fleksibel måde at referere til filer på?

Mvh. Anders