Errror & INI
Fra : Henning Madsen

Dato : 15-03-04 23:15

Følgende procedure giver mig hovedbrud er der en del vel hjælpe mig ??

procedure TForm1.GemRegnskabSomClick(Sender: TObject);
Var
Aar : TIniFile;
X, Y : Integer;
begin
if SaveDialog.Execute then Begin //Dialogboksen åbnes
if FileExists(SaveDialog.FileName) then
if MessageDlg(Format('Må %s overskrives?',
[SaveDialog.FileName]), mtConfirmation, mbYesNoCancel, 0) <> idYes then
Exit;

Aar :=
TIniFile.Create(ExtractFilePath(ParamStr(0))+'\'+SaveDialog.FileName+'.Ini')
;

Aar.WriteString(SaveDialog.FileName,'Linier',IntToStr(XStringGrid.RowCount))
;

For X := 0 to 25 do Begin
For Y := 1 to XStringGrid.RowCount -1 do Begin

Aar.WriteString('Data',IntToStr(X)+'-'+IntToStr(Y),XstringGrid.Cells[X,Y]);
end;
end;
Aar.Free;
end;
end;

Når programmet køres kommer følgende error
Project Regninger.exe raised exception class exception with message
'Unable to write to D:\Egne DELPHI Programmer\
Regninger\\D:\Egne DELPHI Programmer\Regninger\
2002.Ini.Ini'.Process stopped.

Har prøvet at fjerne .INI i linie 10 i programmet, samme fejl kommer men dog
kun med et .INI.
Noget må jeg gøre galt men hvad ??

Tillægsspørsmål
I en INI fil som ser nogenlunde sådan ud
2000.INI
[Farver]
[2000]
[Data]
Hvordan kan jeg delete afsnittet [Farver] eller kopierer alt undtagen
afsnittet Farver ??
Er kørt helt fast så en løsning vel være dejligt.
På forhånd tak
MVH
Henning

Fra : Harald

Dato : 15-03-04 23:46

"Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2002.Ini.Ini'.Process stopped.
>
> Har prøvet at fjerne .INI i linie 10 i programmet, samme fejl kommer men

Prøv med:
Aar
:=TIniFile.Create(ExtractFilePath(ParamStr(0))+ExtractFileName(SaveDialog.Fi
leName));

> [...]
> afsnittet Farver ??
> Er kørt helt fast så en løsning vel være dejligt.

For at slette afsnittet farver:
Inifile.EraseSection('Farver');

For at kopiere alt undtagen Farver til en anden ini fil kan du:
Indlæse den gamle ini i en TMemIniFile
Slette det afsnit der ikke skal med med EraseSection
Brug TMemIniFile´s GetStrings til at kopiere alt over i en TStringList
Brug TStringList´s SaveToFile til at gemme alt i en ny ini fil

Der er sikkert en meget mere enkelt måde at gøre det på.

Mvh
HK

Fra : Henning Madsen

Dato : 16-03-04 15:06

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh
> HK
> Tak for hurtigt og rigtigt svar, Harald nu kan jeg komme videre.
Mvh
Henning