Nyt SCSI spørgsmål
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-03-04 12:04

Er der nogen som har erfaringer med at proppe 2 stk. PCI SCSI-kort
i en G4'er, kan det lade sig gøre uden konflikter.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-03-04 12:05

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Er der nogen som har erfaringer med at proppe 2 stk. PCI SCSI-kort
> i en G4'er, kan det lade sig gøre uden konflikter.

Jeps. Kører med 2 forskellige i en G4 500 Mhz.
Et til ekstern scanner og et til interne Ultrawide diske.
Udne problemer.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-03-04 12:12

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Jeps. Kører med 2 forskellige i en G4 500 Mhz.
> Et til ekstern scanner og et til interne Ultrawide diske.
> Udne problemer.

Det er netop det samme trick som jeg ønsker at lave, så jeg
takker for dit svar, det sparer mig for en del besvær.

Er der nogen som ved om man har 7 SCSI-adresser til rådighed
på hvert kort...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten

Dato : 15-03-04 12:35

On 2004-03-15 12:12:11 +0100, Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

> Er der nogen som ved om man har 7 SCSI-adresser til rådighed på hvert kort...?

det har man (forudsdat at hvert kort kun har 7 adresser, moderne kort
har normalt det dobbelte).

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Tom

Dato : 15-03-04 13:48

On 15/03/04 12:34, in article pvggi1-klb.ln1@G5.reippuert.dk, "Morten"
<spam@reippuert.dk> wrote:

> det har man (forudsdat at hvert kort kun har 7 adresser, moderne kort
> har normalt det dobbelte).

Jeg har .. Haft .. Et adaptec 29160 og et 2906 I en G4 MP500 kørte uden
problemer mener at jeg havde 15 + 7 adresser..
Tom

Fra : Peter Perlsø

Dato : 16-03-04 17:28

On 2004-03-15 12:12:11 +0100, Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

> Det er netop det samme trick som jeg ønsker at lave, så jeg takker for
> dit svar, det sparer mig for en del besvær.
>
> Er der nogen som ved om man har 7 SCSI-adresser til rådighed på hvert kort...?

Ja, hvis det er Narrow SCSI, så har du adresserne fra og med 0 til og med 6.

Wide SCSi tillader 15 enheder på hvert kabel.

Alle SCSI kort der sælges i dag (stort set) er Wide SCSI - Ultra Wide
SCSI 2, Ultra160 eller sågar Ultra320.

--

http://haxor.dk +45 2685 5909

We communists have to string along with the capitalists for a while. We
need their credits, their agriculture, and their technology. But we are
going to continue massive military programs and by the middle 1980s we
will be in a position to return to a much more aggressive foreign
policy designed to gain the upper hand in our relationship with the
West.

- Leonid Brezhnev. Remarks in 1971 to the Politburo at the beginning of
détente.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-03-04 23:43

Hej Niels

Jeg går da stærkt ud fra, det vil virke på en G4 også. - Jeg havde det i
en periode på en beige G3 uden vrøvl af nogen art. - Den ene var onboard
kortet, - den anden et Adaptec 2906, som jeg skulle prøve...

mvh. Erik Rihcard

Det eneste sted, jeg fx. kunne se et problem, er, hvis det er to
identiske kort, der begge skal bruge samme driver, - så må jeg sige, at
jeg ikke véd, hvad der vil ske...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-03-04 00:38

Erik Richard Sørensen wrote:

> Det eneste sted, jeg fx. kunne se et problem, er, hvis det er to
> identiske kort, der begge skal bruge samme driver, - så må jeg sige, at
> jeg ikke véd, hvad der vil ske...

Jeg har testet begge kort i en G3'er og der spiller de fint,
begge kort kører uden en speciel driver...

PS: Jeg har ryddet lidt op i mine gemmer, jeg fandt manuel-
lerne til min RasterOps, hvis du har anskaffet den pågældne
skærm og gerne vil ha' manuellerne, så sig til.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Perlsø

Dato : 16-03-04 17:27

On 2004-03-15 12:03:31 +0100, Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

> Er der nogen som har erfaringer med at proppe 2 stk. PCI SCSI-kort i en
> G4'er, kan det lade sig gøre uden konflikter.

Naturligvis kan det det.