Hjælp til placering af tekst på fast baggr~
Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-03-04 16:30

Hej

http://frip.dk/bedandbreakfast/index.html .

Har prøvet at sidde hele dagen og få hver firkant, til at blive
til en box. Men det DRILLER! Kan i hjælpe?

Hver firkant skal være en box nærmest, f.eks. hvis man sætter
mere tekst ind i firkanten end der er plads til, skal der komme
en scrool...

Håber i forstår.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-03-04 17:14

Jacob Larsen <jacobdklarsen@hotmail.com> skrev :

>Hver firkant skal være en box nærmest, f.eks. hvis man sætter
>mere tekst ind i firkanten end der er plads til, skal der komme
>en scrool...

Sætte height og width på <div> og så overflow: auto.

Eks.:
I din css:

#box1 {width: 300px; height: 400px overflow: auto}

Husk, at du kun må bruge id en gang, skal det samme gå igen, så
brug class.
--
Knud

Fra : //anne

Dato : 15-03-04 23:21

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Eks.:
> I din css:

der er så vidt jeg kan se ikke oprettet nogen css-fil
(stylesheet)
bl.a er <DIV class=box-head> ikke defineret noget sted. Så enten
skal du lave en css-fil eller også skal du gøre som du har gjort
med body lave en style.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-03-04 23:29

//anne <soj@post1.tele.dk> skrev :

>der er så vidt jeg kan se ikke oprettet nogen css-fil

Næh, men der er angivet css i head.

Om det er angivet i head eller på et css-ark er jo ligegyldigt,
det kan blot være mere praktisk med et css-ark.
--
Knud

Fra : //anne

Dato : 16-03-04 00:03

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Næh, men der er angivet css i head.
>
> Om det er angivet i head eller på et css-ark er jo ligegyldigt,
> det kan blot være mere praktisk med et css-ark.

enig, men der er her kun en style for body, ingen css på noget
andet og der er jo forudsætningen at der er lavet en style for at
kunne brugen den og det kan jeg med min bedste vilje altså ikke
få øje på

//anne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-03-04 00:38

//anne <soj@post1.tele.dk> skrev :

> [...]
>andet og der er jo forudsætningen at der er lavet en style for at
>kunne brugen den og det kan jeg med min bedste vilje altså ikke

Det er vel også det jeg skriver han skal lave,
--
Knud

Fra : //anne

Dato : 16-03-04 08:27

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er vel også det jeg skriver han skal lave,

undskyld så har jeg misforstået dit indlæg

//anne