Tilbage i miljøet.. Næsten!
Fra : Anders Winther

Dato : 14-03-04 22:49

Hej alle
Efter onkring 1,5 år uden MC har jeg fået mig en ny (brugt).

Jeg solgte min Yamaha XJ600S, da jeg skulle igang med at studerer.

I dag har jeg været på besøg hos svigerfamilien. Vi kom til at kigge på en
MZ 250 de havde stående.. Den måtte jeg gerne få.. Og jeg fik den endda med
hjem med det samme

Den kan dog ikke køre selv.. Der skal vist lige skiftes en tændspole.. Men
der er sikkert også andre ting der lige skal fikses.. Samt en masse knofedt
til at pudse den op..

Jeg er superglad!

Er der nogen der har erfaring med MZ'ere? Hvor får man billige reservedele
til en sådan? Bor i København..

Er der en online instruktionsbog at finde?

På forhånd tak!

Mvh.
Anders Winther
MZ 250

Fra : Anders Thorup

Dato : 15-03-04 05:43

Anders Winther wrote:

> Er der nogen der har erfaring med MZ'ere? Hvor får man billige
> reservedele til en sådan? Bor i København..

Tillykke med dyret

Moller hvor er du???(det er nok ham du skal snakke med)

MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 15-03-04 06:46

"Anders Winther" <wintherSNABEL@vvs.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle

Hejsa =)

> Er der en online instruktionsbog at finde?
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/mz.html <-- her er der en del, dog på
tysk...
Ellers er det vist bare at blive medlem ved dansk MZ klub:
http://www.mzklub.dk jeg skal osse have meldt mig ind engang når jeg skal
istandsætte min ts150

Held og lykke med dyret, den skal du sikkert nok få det sjovt med

--
Mvh Claus
Cb750 f2'77+MZ ts150 '79+ Maico MC125, osv...

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-03-04 08:06

> [...]
> Efter onkring 1,5 år uden MC har jeg fået mig en ny (brugt).
>
> Jeg solgte min Yamaha XJ600S, da jeg skulle igang med at studerer.

Tjae... det er jo et valg man tager sig.. Her i huset har vi en VFR400 og en
GSXR400 og 2x SU og 2x fritidsjob som indkomst.... :S

> [...]
> MZ 250 de havde stående.. Den måtte jeg gerne få.. Og jeg fik den endda

Kanon... tillykke med det.

> Den kan dog ikke køre selv.. Der skal vist lige skiftes en tændspole.. Men
> der er sikkert også andre ting der lige skal fikses.. Samt en masse
knofedt
> til at pudse den op..

Det bedste ved den er at det hele er til at gå til.

> Er der nogen der har erfaring med MZ'ere? Hvor får man billige reservedele
> til en sådan? Bor i København..

Jeg kan helt klart anbefale du snakker lidt med moller, han har endevendt
sin et par gange snart, i denne uge kommer der en sjov cylinder og
karburator til ham fra tyskland... Glæder mig helt til at hjælpe med at
montere den...

> Er der en online instruktionsbog at finde?

Spørg moller, han ved det, men han reagere nok snart på dit indlæg.

mvh Tommy Fer
VFR400R

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 15-03-04 10:01

> med

> Kanon... tillykke med det.

> knofedt

> Det bedste ved den er at det hele er til at gå til.

Ja du kan være heldig at Dansk Motor Company - Gl. køgelandevej 166 har
noget - ellers vil de gerne bestille det hjem for dig.

tlf 36 17 14 28 - men ingen hjemmeside.

> [...]
> sin et par gange snart, i denne uge kommer der en sjov cylinder og
> karburator til ham fra tyskland... Glæder mig helt til at hjælpe med at

har til en kammerat fundet noget her på siden om det er nok for dig ? må
du selv afgøre.

http://www.mztech.fsnet.co.uk/mz_maindex.html

Mvh

Jens
medskruer på en 150 mz'er .-)

Fra : Moller

Dato : 15-03-04 11:32

> med

Tillykke :) en sjov maskine, som kan laves for tomme flasker, og
almisser :) og kan køre fra samtlige geely'er og tunet knallerter som du
møder på vejen :) så den er ikke så lunge svag som folk påstår :) men glem
ALT om at gøre den pæn... det kan en MZ aldrig blive.

www.mz-b.de , rødmose, og Ole Bentsen.... hold dig væk fra Dansk Motor
Fuske Compagni hvis du ik står akut og mangler delen og de har den på lager.

> [...]
> sin et par gange snart, i denne uge kommer der en sjov cylinder og
> karburator til ham fra tyskland... Glæder mig helt til at hjælpe med at

Hæhæ, ja efter at ha renoveret 3 motore op fra bunden af, så må man
sige at jeg nok har set de fleste dele i dem :) og næste weekend ved vi om
en 300cc Cyll. med Readventil baseret på en ETZ 250 Cyll. og ventil fra en
KTM 300 et eller andet... og så en Mikuni kaburator virkelig kan give lidt
fut i den :)

Ja, Bager herinde fra fandt en go en :) men jeg vil stadig anbefale dig
at skaffe en hayens... min er slidt godt igennem, og med god grund :) for
det er interasant læsning hvis man vil pille :)

> Spørg moller, han ved det, men han reagere nok snart på dit indlæg.

Hæ hæ. er du synsk :)

Nå, men jeg bor jo i Alb. og er altid hjælpsom hvis der er mad og kaffe
at finde :) så hvis du vil ha nogen hjælp, eller mangler nogen dele som du
vil ha smidt i nakken, så har jeg også det :) ligger inde med de fleste
El-dele fra mit gamle El-system :) da jeg jo køre med et helt andet end det
originale.

VH
Lars Molnit
P.S. Jeg har jo også en komplet Cyll. + stempel... eller en komplet
motor Excl. El-delen. i overskud :) motoren blev renoveret for ca. 1 år
siden og er kørt pænt til.

Fra : Anders Winther

Dato : 15-03-04 11:50

Tak for de gode råd..!

Har lige taget nogle billeder af kværnen:
http://212.242.92.98/pics/MZTS2501/MZTS2501-000001.jpg
http://212.242.92.98/pics/MZTS2501/MZTS2501-000002.jpg
http://212.242.92.98/pics/MZTS2501/MZTS2501-000003.jpg
http://212.242.92.98/pics/MZTS2501/MZTS2501-000004.jpg
http://212.242.92.98/pics/MZTS2501/MZTS2501-000005.jpg

Jeg håber da at jeg kan få den til at se lidt pænere ud end den er nu..

Ham jeg fik den af sagde at der bare skal en ny tændspole på, for at få den
kørende.. Men jeg bliver jo nok klogere..

Mvh.
Anders Winther
MZ TS 250/1

Fra : Moller

Dato : 15-03-04 16:22

> [...]
> http://212.242.92.98/pics/MZTS2501/MZTS2501-000005.jpg
>
> Jeg håber da at jeg kan få den til at se lidt pænere ud end den er nu..

Ja, en gang pussen og poleren skal nok gøre noget ved det.... nu ser jeg
det er en TS 250 ... uha, det er en gammel svend :) kan det passe den skal
man blande olien i manuelt ??? for så skal du lige huske at den gamle benzin
i den nok har skildt olien fra sig, og derved ikke er så smart at starte den
med på.

Hvis jeg ik tager meget fejl, så passer den tændspole som jeg har
liggende direkte på den, så hvis der er interesse i det, så sig til...

> Ham jeg fik den af sagde at der bare skal en ny tændspole på, for at få
den
> kørende.. Men jeg bliver jo nok klogere..

Tjaaa... hvis jeg ikke tager meget fejl, så skal du nok lige smøre
kabler, osv... og der tænker jeg også på speedo, og rpm. kablet(er der omdr.
tæller på??).

Ting som du så senere kan overveje er at skifte forgaflen ud med en ETZ,
da den er 5mm tykkere, samt skifte motoren ud med en ETZ maskine, måske en
300cc version :) så motorvejs cruse blir mere behagelig... og så liiige
smide en ETZ bagsvinger på, da den er stærkere i det.... på den anden side,
du kan også holde den i ren TS original stand :) hvis du er mere til cykler
som er 100% originale... og hvis det bare er trummerum frem og tilbage fra
arbejde, så skifter du kun ting når det er nødvendigt :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
P.S. HUSK Tophjælp, eller Falck abonomang... eller ha en go ven med en
trailer :)

Fra : Anders Winther

Dato : 15-03-04 22:20

> [...]
benzin
> i den nok har skildt olien fra sig, og derved ikke er så smart at starte

Det ved jeg ikke.. Må lige høre gutten jeg fik den af ad.. Kan man tømme den
gamle benzin+olie ud?

> Hvis jeg ik tager meget fejl, så passer den tændspole som jeg har
> liggende direkte på den, så hvis der er interesse i det, så sig til...
Til..!
Hvad skal du have for den?

> Tjaaa... hvis jeg ikke tager meget fejl, så skal du nok lige smøre
> kabler, osv... og der tænker jeg også på speedo, og rpm. kablet(er der
omdr.
> tæller på??).
Ja.. Det er der.. Der er bare noget fugt i en af dem.. Husker ikke lige
hvilken måler det var..

Tak for svarene

Mvh.
Anders

Fra : Moller

Dato : 16-03-04 09:55

> Det ved jeg ikke.. Må lige høre gutten jeg fik den af ad.. Kan man tømme
den
> gamle benzin+olie ud?

Ja, der går en slange fra benzinhanen ned til kaburatoren... tag den af
ved kaburatoren, og sæt den ned i en dunk... åben hanen, og det render ud af
tanken.

> Til..!
> Hvad skal du have for den?

Arg, pis... ser lige at TS 250/1 er 6V , så kan du ik bruge min... men
den koster 260Kr. hos rødmose, og du kan nok få den billigere hos Ole
Bentsen, men så er den brugt, men det gør jo ik noget bare den er billigere.
Men tjek lige om din er bygget om til 12V det sker på nogen TS'ere da 6V
skider.

VH
Lars Molnit

Fra : Anders Winther

Dato : 16-03-04 10:14

> [...]
billigere.
> Men tjek lige om din er bygget om til 12V det sker på nogen TS'ere da 6V
Jeg er blevet fortalt at den er 6 V.. Skal jo nok også have et nyt batteri,
da det gamle ikke har været brugt i meget lang tid..

Mvh.
Anders Winther
MZ - TS 250/1

Fra : anders majland

Dato : 15-03-04 16:43

> Har lige taget nogle billeder af kværnen:
> Jeg håber da at jeg kan få den til at se lidt pænere ud end den er
> nu..

Så slem ser den da ikke ud Lige på nær bagskærmen er det da vist
bare overfladerust ... Den skal der nok komme mange gode skruetimer ud
af
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 15-03-04 17:02

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> GSXR400 og 2x SU og 2x fritidsjob som indkomst.... :S

Man kan sandelig godt forstå at man aldrig ser dig komme med Pimserne rundt!

--
Armand.

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-03-04 11:09

> "Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> en
>
> Man kan sandelig godt forstå at man aldrig ser dig komme med Pimserne
rundt!

*LOL*

Den var faktisk god.... Hmm, må tage mig sammen i år..

mvh Tommy Fer

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-03-04 17:35

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Man kan sandelig godt forstå at man aldrig ser dig komme med Pimserne rundt!

Ja, man undres. Her hos mig har jeg også kun SU + studiejob og så
lige en Bandit 600.

Men jeg er jo også alene om at betale huslejen - det giver vel nok
nogle friheder ind imellem

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 17-03-04 09:24

> [...]
> lige en Bandit 600.
>
> Men jeg er jo også alene om at betale huslejen - det giver vel nok

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Her i huset har vi 2 x dimentendsats, som dog er mere end SU.
Problemet for mig er bare at jeg i et svagt øjeblik, kom til at love
prioriteringen som, hus, hest, bil, og MC til sidst... mod at jeg kunne
beholde den lille babygixxer, som det i øvrigt er kæresten der køre mest på.

Men en gang i mellem synes hun nu alligevel den er for lille, og så kan jeg
tilbagelænet sige, med fryd i stemmen, Jamen, så må vi jo købe en større en,
sådan som jeg gerne ville .. så plejer hun at blive lidt tavs...

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-03-04 17:36

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> Nå, men jeg bor jo i Alb. og er altid hjælpsom hvis der er mad og kaffe
> at finde :) [ ... ]

Pas på med det, hvis du lever af SU, Anders. Moller spiser for 3

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*