Hvilken bog ? (JSP)
Fra : Ronni

Dato : 14-03-04 23:44

Hejsa NG...

Jeg vil kaste mig ud i noget Java Server Pages, men har svært ved at finde
en go' bog.

Den skal omhandle JSP og Servlets, og helst ikke gå uinteressante emner om
sammenligning med ASP, eller ifm. WAP, WML mv.

Jeg har i forvejen et større kendskab til Java og serverside programmering
med PHP, så det jeg i bund og grund mangler, er en bog der hurtigt kan føre
mig ind i opbygningen og de grundlæggende teknikker mht JSP, og som ikke
bruger henved 900 sider på dette.

Hvad kan I anbefale ?

Med venlig hilsen
Ronni
- ingen mail, ingen spam

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-03-04 00:38

On Sun, 14 Mar 2004 23:43:31 +0100, Ronni wrote:

> [...]
> hurtigt kan føre mig ind i opbygningen og de grundlæggende teknikker mht
> JSP, og som ikke bruger henved 900 sider på dette.

Jeg vil så anbefale dig følgende bog:
Hall, Marty (2002): More Servlets and Java Server Pages. Sun Micro
Systems. Palo Alto, 2002. ISBN: 0-13-067614-4

Motivation:
Bogen har alt det væsentlige med, inclusiv opsætning af Tomcat, JRun og
ServletExec. Af andre fordele kan nævnes, at al koden i bogen kan hentes
på bogens hjemmeside.

Den er inddelt i følgende 5 afsnit, så du hurtigt får overblik, og
kommer i gang. Den fordrer en smule kendskab til Java, og serverside
programmering, hvorfor den lige bør passe til dig.

Sektion 1: Fundamentet.
Sektion 2: Web applicationer - med Servlets selvfølgelig
Sektion 3: Sikkerhed i web applikationer
Sektion 4: Nyheder og muligheder i JSP 1.2
Sektion 5: Det nye tag bibliotek - kan sammenlignes med STL i C++ eller
Pear/Pecl i PHP

God læselyst

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Martin Bratbo

Dato : 21-03-04 18:26

Ronni skrev:

> [...]
> mig ind i opbygningen og de grundlæggende teknikker mht JSP, og som ikke

Der er ved at blive skrevet en bog på dansk om emnet, en foreløbig
version kan hentes på denne adresse:

http://javabog.dk/JSP/

MVH

Martin Bratbo