Printproblem !!
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 14-03-04 20:57

Hmm det her er altså lidt flovt, jeg mener at have gjort det før men nu
kan jeg ikke få det til at makke ret.

Jeg skal printe en bog på 192 sider, derfor vil jeg gerne printe alle
siderne med ulige sidetal og derefter de lige sidetal.
Hvordan gør man det i OS X ???

--
See yea.....
Henry Lerche Madsen

Grønlands Radio - Det man hører er en sæl

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 14-03-04 21:10

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg skal printe en bog på 192 sider, derfor vil jeg gerne printe alle
> siderne med ulige sidetal og derefter de lige sidetal.

Det afhænger måske lidt af program og printer, men hos mig er der i
printerdialogen efter æble-p i tredje linie, den der hedder "copies &
pages" også et punkt der hedder "paper handling" hvor du kan vælge lige
eller ulige sider. Der er også et punkt der hedder duplex, som jeg dog
aldtig har kunnet få til at fungere.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 14-03-04 21:32

Kaj Christiansen skrev:

> [...]
> pages" også et punkt der hedder "paper handling" hvor du kan vælge lige
> eller ulige sider. Der er også et punkt der hedder duplex, som jeg dog

Det er billedfremviser som jeg vil printe fra, her kan du se den
dialogbox som jeg får efter æble + P
http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/print.pdf

jeg mener ikke jeg kan sætte den indstilling som du forklarer ??

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-03-04 21:46

> [...]

> Jeg skal printe en bog på 192 sider, derfor vil jeg gerne printe alle
> siderne med ulige sidetal og derefter de lige sidetal.

I Billedfremvisers printdialog, ruller du med menuen, hvor der står
"kopier & sider". Sæt den på "Papirhåndtering" og valget mellem lige og
ulige sider dukker op.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 14-03-04 23:15

> I Billedfremvisers printdialog, ruller du med menuen, hvor der står
> "kopier & sider". Sæt den på "Papirhåndtering" og valget mellem lige og
> ulige sider dukker op.

Hmm det var ønskeligt, men der er kun følgende muligheder:

Kopi & sider
Layout
Valg til udskrift
Resumé

Måske den kun er der i Panther ??

Fra : Karl Antz

Dato : 14-03-04 23:43

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> Hmm det var ønskeligt, men der er kun følgende muligheder:

> [...]

Tjekkede lige efter af nysgerrighed: punktet Papirhåndtering forekommer
hele to gange li popup-listen - som femte og som tiende punkt.

Velget medllem lige og ulige sider ligger i femte punkt.

Gad vide hvad de havde røget da de lavede den her dialog?
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-03-04 23:56

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
>
> Velget medllem lige og ulige sider ligger i femte punkt.
>
> Gad vide hvad de havde røget da de lavede den her dialog?

Det var hvert fald ikke i Cupertino, der blev røget den dag
Menuen er printerspecifik. Min AppeLaserwriter 16/600 er korrekt:
<http://www.ravnekrogen.dk/printdialog.pdf>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-03-04 11:50

> Det var hvert fald ikke i Cupertino, der blev røget den dag
> Menuen er printerspecifik. Min AppeLaserwriter 16/600 er korrekt:
> <http://www.ravnekrogen.dk/printdialog.pdf>
>
> /Preben

Har modtaget skærmfoto fra Karl.
Her er de forskellige skærmdump opsummeret:

Henrys (tidligere kaldet Henrik, sorry)
<http://www.ravnekrogen.dk/printer/printdialog_henry.pdf>

Min egen
<http://www.ravnekrogen.dk/printer/printdialog_preben.pdf>

Samt Karls på UK
<http://www.ravnekrogen.dk/printer/printdialog_karl_001.jpg>
og DK
<http://www.ravnekrogen.dk/printer/printdialog_karl_003.jpg>

Henrys viser desværre ikke dialogen.
Sjovt nok viser Karls en fejl i både dansk og engelsk dialog.
En fejl som ikke findes i min.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-03-04 23:56

> Hmm det var ønskeligt, men der er kun følgende muligheder:

> [...]

Du har valgt din specifikke printer, ikke?
I bekræftende fald, understøtter din printer ikke valget lige/ulige.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten

Dato : 15-03-04 01:26

On 2004-03-14 23:55:44 +0100, spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) said:

> Du har valgt din specifikke printer, ikke?
> I bekræftende fald, understøtter din printer ikke valget lige/ulige.

ofte er det udskrivningsprogranmmet der tilbyder muligheden. Såvidt jeg
husker kan både word og acrobat kan udskrive lige/ulige sider efter
ønske uanset den valgte printer

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-03-04 01:41

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> ofte er det udskrivningsprogranmmet der tilbyder muligheden. Såvidt jeg
> husker kan både word og acrobat kan udskrive lige/ulige sider efter
> ønske uanset den valgte printer

Henrik bruger Billedfremviser ligesom jeg gjorde det i eksemplet.
Bemærk de forskellige muligheder.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten

Dato : 15-03-04 02:12

On 2004-03-15 01:40:37 +0100, spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) said:

> Henrik bruger Billedfremviser ligesom jeg gjorde det i eksemplet.
> Bemærk de forskellige muligheder.

jeg er som altid lidt smådistret og bemærkler derfor intet

I jaguaren var der ikke så mange standart muligheder i de globale
printerdialoger. Derfor tilbød en række programmer disse muligheder på
egen hånd. I Panther er visse muligheder som lige/ulige såvidt jeg ved
tilgængelige globalt.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 15-03-04 19:04

Morten skrev:

> [...]
> printerdialoger. Derfor tilbød en række programmer disse muligheder på
> egen hånd. I Panther er visse muligheder som lige/ulige såvidt jeg ved

Ok så må jeg se at få opgraderet, selv om det sikkert så er billigere at
købe bogen...