Blæserlarm
Fra : -V-

Dato : 15-03-04 01:30

Blæseren på mit Asus V9480 larmer voldsomt.

Der er sikker en masse støv i, som er ansvarlig, men kom til at tænke på om
ophænget kan være ødelagt og dermed bidrage til lyden.

Nogen, der kender problemet eller noget lignende?

-V-

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 15-03-04 08:44

-V- wrote:
> [...]
> på om ophænget kan være ødelagt og dermed bidrage til lyden.
>
> Nogen, der kender problemet eller noget lignende?

Jeg har selv et Asus V9280/TD, der larmede en hel del. Jeg rensede blæseren
af flere omgange, hvor lydniveau'et blev sænket en del. Til sidst var
blæseren dog ved at stå helt af, så jeg skiftede den ud med en stor passiv
profil fra Zalman; ZM80C-HP. Den blev monteret i fredags, og det kører bare
helt super duper

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Rune

Dato : 15-03-04 15:11

Min erfaring med blæsere generelt er, at der med tiden sætter sig støv på
dem og jo længere tid støvet sidder der, og jo mere af det der sidder på
blæserne, desto hurtigere bliver lejerne i blæserne slidt. Jeg plejer at
rense mine blæsere tit (mindst en gang om måneden) og på denne måde holder
mine blæsere sig støjsvage længere. En ting som kvaliteten af blæserne har
dog også en stor del at skulle have sagt.

Mvh. Rune

Fra : -V-

Dato : 15-03-04 19:50

Rune wrote:
> [...]
> støv på dem og jo længere tid støvet sidder der, og jo mere af det
> der sidder på blæserne, desto hurtigere bliver lejerne i blæserne

"Martin Kirschmeyer" wrote>

Jeg takker for svar.

Vil da overveje om en anden blæser er en løsning.
Lige nu larmer den sjovt nok slet ikke.

-V-

Fra : AG

Dato : 15-03-04 19:59

> Lige nu larmer den sjovt nok slet ikke.

Det er da klart. Hvordan ville du have det, hvis du ved at blive smidt ud...

Fra : -V-

Dato : 16-03-04 00:08

AG wrote:

> Det er da klart. Hvordan ville du have det, hvis du ved at blive
> smidt ud...

Klart, lidt som i folkeskolen.

God pointe

-V-

Fra : Brian Lund

Dato : 18-03-04 17:02

> Klart, lidt som i folkeskolen.

Folkeskolen? - Der larmer man da mere for netop at blive smidt ud? ;)

Brian