Ved internethandel har man uanset hvad butikkerne skriver en
fortrydelsesret. Det kan hun jo bare forholde sig ret til overfor butikken
ellers kan hun tage kontakt med forbrugerstyrelsen ww.fs.dk
JOhn
"Martin" <dsl127518@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c2t4n9$1ufc$1@news.cybercity.dk...
> Hej Gruppe
>
> Har lige haft min kærestes søster i telefonen. Hun har netop købt en Nokia
> 6220 hos
www.1cc.dk, og da hun modtager telefonen opdager hun at det er en
> engelsk version (måske asiatisk) da software kun er på engelsk. (med
> mulighed for følgende sprog malaysisk, kinesisk og japansk hvilket får mig
> til at tro at det kan være en asiatisk model).
>
> Nu vil hun selvfølgelig gerne have telefonen byttet eller i den mindste
> opdateret med dansk soft. - men 1cc har skrevet på bon'en at
mobiltelefoner
> byttes ikke! Jeg har så efterfølgende været inde og kigge deres
hjemmeside,
> og der står ingen steder at det ikke er danske telefoner, så hun har
derfor
> ikke haft nogen mulighed for at fravælge firmaet på grund af dette.
>
> Jeg mener derfor at 1cc enten skal:
>
> 1. .. tage telefonen tilbage og tilbagebetale det fulde beløb incl.
> transportomk.
>
> eller
>
> 2. .. opdatere software i telefonen så den svarer til en dansk model.
>
> Har jeg ret eller er jeg helt ude i hampen ?
>
> (derudover kan man vel ikke omgå købeloven blot ved at skrive at man ikke
> bytter telefoner igen - så skal jeg i hvert fald have åbnet en lille butik
> c",)
>
> --
> <><><><><><><><><><><><><><>
> Med Venlig Hilsen
> Martin
> <><><><><><><><><><><><><><>
>
>