Hjælp Aftaler
Fra : Gordon

Dato : 12-03-04 15:45

Når man som privat indgård skriftlig aftale , har man så nogen for for
fortrydelses ret?når de er undeskrevet.
Mvh
Gordon

Fra : Rune Wold

Dato : 11-03-04 16:53

Gordon wrote:

[klip]

> Når man som privat indgård skriftlig aftale , har man så nogen for for
> fortrydelses ret?når de er undeskrevet.

Når der ligefrem er en underskrivelse involveret, så er aftalen
antagelig ikke omfattet af den fortrydelsret, der følger af
forbrugeraftaleloven.
Herudover er det den altovervejende hovedregel, at der ikke er
fortrydelsesret i dansk aftaleret.
Men fortæl lidt mere om aftalen. Det kunne være den var i strid med
aftalelovens § 36, eller behæftet med andre ugyldighedsgrunde.

/Rune Wold

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-04 15:58

Rune Wold wrote:

> Men fortæl lidt mere om aftalen. Det kunne være den var i strid med
> aftalelovens § 36, eller behæftet med andre ugyldighedsgrunde.

Og endelig kan det af selve aftalen fremgå, om der er en evt.
fortrydelsesret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Rune Wold

Dato : 11-03-04 17:02

Kim Ludvigsen wrote:

[klip]

> Og endelig kan det af selve aftalen fremgå, om der er en evt.
> fortrydelsesret.

Det er fuldstændig rigtigt, men jeg synes, det lå implicit i spørgerens
indlæg, at der ikke var aftalt fortrydelsesret. Hvis det er forkert
opfattet, og det modsatte faktisk er tilfældet, så kan vilkåret
selvfølgelig påberåbes henover den deklaratoriske hovedregel.

/Rune Wold

Fra : Gordon

Dato : 12-03-04 16:24

Det er som sælger jeg spørger.