Nethandel Tyskland
Fra : Søren B

Dato : 11-03-04 18:22

Er der nogle problemer i at købe sin laserprinter i Tyskland og få den sendt
til Danmark - sådan rent told- og skattemæssigt?

På forhånd tak for hjælpen!

Søren Buhl

Fra : Gerner

Dato : 11-03-04 19:47

On Thu, 11 Mar 2004 18:21:58 +0100, "Søren B" <scbuhl@hotmail.nospam.com> wrote
in dk.videnskab.jura:

>Er der nogle problemer i at købe sin laserprinter i Tyskland og få den sendt
>til Danmark - sådan rent told- og skattemæssigt?

Nej. Tyskland er et EU land og vi kan frit handle varer og tjenesteydelser.
Undtagelserne er jo de der vin/spiritus/cigaret fiduser, som jo også er "frit" i
dag.

--
Gerner
885WU/4155hrs

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-03-04 21:27

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
tjenesteydelser.
> Undtagelserne er jo de der vin/spiritus/cigaret fiduser, som jo også er

Der er jo også den finte, at man skal betale dansk moms hvis firmaet sælger
for x* antal kroner om året til Danmark.
Det gælder for eksempel køb fra Amazon, de bliver pålagt dansk moms ved
købets indgåelse.
Altså vil man under alle omstændigheder ikke få en ekstra regning ved
levering.
Det er virksomhedens pligt at opkræve den danske moms hvis de skal gøre det.

* Kan ikke lige huske beløbet, men det er forholdsvist højt.

Fra : Devast8or

Dato : 11-03-04 21:35

Martin Johansson wrote:
> [...]
> gøre det.
>
> * Kan ikke lige huske beløbet, men det er forholdsvist højt.

280000 DKK

Devast8or

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-03-04 19:00

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Martin Johansson wrote:
[SNIP]

> 280000 DKK

Tak for det, jeg kunne ikke lige hverken finde det eller huske det.