Hej gruppe.
Jeg har før fået god hjælp her inde, så nu hænger I på mig igen
.
Jeg er netop flyttet fra en lejlighed til en anden i samme by. I den
forbindelse har jeg kontaktet Stofa for at flytte min tilslutning til
fællesantenne. Jeg får at vide, da jeg snakker med dem, at jeg ikke skal
afmelde min betaling på PBS, da den bare kører videre på min nye adresse. Et
par dage efter modtager jeg så en ny kontrakt med et tilslutningsgebyr på
450,-! Det skal i den forbindelse siges, at fællesantennen på intet
tidspunkt har været afbrudt på den nye adresse.
Mit spørgsmål er så: Kan de det? Der er jo ikke tale om, at jeg skal
tilsluttes. Det er en allerede eksisterende tilslutning, der skal køre
videre i mit navn. Jeg kunne forstå det, hvis de kaldte det et gebyr for
flytning - ligesom med telefonflytning. Men de kalder det konkret
"tilslutningsgebyr".
Jeg har desuden efterfølgende modtaget endnu to kontrakter - nøjagtig magen
til den første. Og de kom samme dag! Det er selvfølgelig ikke relevant i
forhold til mit spørgsmål, men det gør, at jeg bliver lidt skeptisk. Om de
nu også har helt styr på hvad der skal opkræves hvor og hvorfor.
Det er min mening at kontakte dem senere i dag, men jeg håber at kunne få et
par input fra jer inden.
På forhånd tak!
M.v.h. Helle.