Grønlandsk retsinfo?
Fra : Thomas W.

Dato : 08-03-04 20:20

Nogen der har et link a la retsinfo, hvor jeg kan finde retsregler osv. for
Grønland?

/Thomas

Fra : Rune Wold

Dato : 08-03-04 21:48

Thomas W. wrote:

[klip]

> Nogen der har et link a la retsinfo, hvor jeg kan finde retsregler osv. for
> Grønland?

Det findes ikke. I stedet kan du prøve www.nanoq.gl, hvor de forskellige
direktorater, i visse tilfælde har lagt nogle af hovedlovene ud. Ellers
kan du på de større biblioteker finde en lovsamling med alle lovene.
Men hvis der er en konkret lov du er ude efter, så skriv det lige.

/Rune Wold

Fra : Thomas W.

Dato : 08-03-04 22:40

"Rune Wold" <none@none.dk> wrote in message
> [...]
> kan du på de større biblioteker finde en lovsamling med alle lovene.
> Men hvis der er en konkret lov du er ude efter, så skriv det lige.

Nanoq.gl burde jeg måske have nævnt, at jeg har været inde på. Det jeg leder
efter er et mere systematisk register (opdelt på emne) og/eller en
"oversættelse" af de grønlandske love: hvilke grønlandske love svarer til de
danske. (Forvaltningsloven hedder svjv Sagsbehandlingsloven fx)

/Thomas

Fra : Thomas W.

Dato : 08-03-04 22:49

"Thomas W." <tw_dk[FJERN]@hotmail.com> wrote in message

> [...]
de
> danske. (Forvaltningsloven hedder svjv Sagsbehandlingsloven fx)

Og for at være lidt mere konkret, så er det nu og her regler omkring inkasso
og inddrivelse af offentlige krav jeg er ude efter.

/Thomas

Fra : O-V R:nen

Dato : 08-03-04 21:38

<URL:http://www.nanoq.gl/tema.asp?page=tema&objno=22804>

Fra : O-V R:nen

Dato : 08-03-04 21:43

Otto-Ville.Ronkainen@ling.helsinki.fi (O-V R:nen) writes:

> <URL:http://www.nanoq.gl/tema.asp?page=tema&objno=22804>

(Nåh, sprogvalget er tilsyneladende gemt i en k00kie eller noget
lignende så du får den grønlandske side pr default, vælg gerne
først "Dansk" hvis du har brug for det...)

Fra : Rune Wold

Dato : 08-03-04 22:02

O-V R:nen wrote:

> [...]

Der tog jeg fejl. Men det er dog ærgeligt, den ikke er opdateret. Bog
versionen man finder på hovedbibliotekerne opdateres årligt.

/Rune Wold