Udsat for en lurer/nysgerrig nabo
Fra : Martin Sand.

Dato : 06-03-04 17:39

Hejsa

Jeg bor i lejlighed på 2. sal. Min nabos lejlighed har en fremskudt kanarp,
hvorfra han kan kigge direkte ind i min stue hvis han læner sig frem og
drejer hovedet. Jeg har 3 gange observeret at han har kigget direkte ind
igennem mine stuevinduer, og når jeg efterfølgende har åbnet vinduet for at
irettesætte ham, har han lukket sit eget vindue.
Det skal siges, at kanarpen er fremskudt, så jeg har ikke mulighed for at
kigge ind til ham (ikke fordi jeg har de lyster).

Manden er "sær i hovedet" og fører sig ofte frem som selvbestaltet
"politimand" i området, men hvordan kommer jeg videre med denne sag? Skal
jeg, som det første, skrive et brev til ham hvori jeg opfordrer ham til at
lade være med at belure mig, eller skal jeg gå til udlejeren eller politiet?
Anyone?

MVH Martin

Fra : Ken H

Dato : 06-03-04 17:42

gå til udlejer først, derefter politiet.

Fra : hans

Dato : 06-03-04 18:17

Man har vel lov til at kigge ud af sine vinduer! Selvfølgelig er det lidt
dumt at stå at kigge lige ind i sin nabos stue, men når man bor i en storby
og så tæt på hinanden er der vel ikke noget i vejen med at man står og
kigger ud af sit vindue!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-03-04 18:35

In article <c2cur8$1sl5np$1@ID-171772.news.uni-berlin.de>, Martin Sand. wrote:
> [...]
> lade være med at belure mig, eller skal jeg gå til udlejeren eller politiet?

Køb gardiner, persienner eller lign.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-03-04 18:37

-
> Manden er "sær i hovedet"

Det er ikke forbudt at være "sær i hovedet".
Det er ikke forbudt at kigge ud af sine vinduer.
Det er ikke forbudt at læne sig frem.
Det er ikke forbudt at dreje hovedet.

Det er faktisk heller ikke forbudt med alle fire ting på én gang.
Men jeg kan godt forstå, du synes, det er træls.
Du kan hænge persienner op eller trække gardinerne for.

Hilsen Inger

Fra : HT

Dato : 06-03-04 20:03

> [...]
> Det skal siges, at kanarpen er fremskudt, så jeg har ikke mulighed for at
> kigge ind til ham (ikke fordi jeg har de lyster).

Så må han være bøsse - Du har lov til at gå rundt som du er - men som andre har givet
råd - køb nogle billige persienner i JYSK !