Løn i opsigelsesperioden....?
Fra : Henning

Dato : 05-03-04 18:50

Hej Ng.

Jeg kender en som er blevet sagt op af sin arbejdsgiver. Han er funktionær
og har 3 måneders opsigelse. Han bliver fritstillet, så han kan søge noget
andet.

Nu har han fået arbejde igen, men der er over 2 måneder tilbage af
opsigelsesperioden.
Spørgsmål: Er han berettiget til at få løn fra begge arbejdsgivere ????

Håber på hurtigt svar.

God weekend

Henning

Fra : Karl Viggo

Dato : 05-03-04 21:52

"Henning" <mxaegaardxxx@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opsigelsesperioden.
> Spørgsmål: Er han berettiget til at få løn fra begge arbejdsgivere ????

YES - i de første 3 måneder er han. Er opsigelsesperioden længere kan det
diskuteres.

Viggo

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-03-04 21:59

Henning skrev :
> [...]
> opsigelsesperioden.
> Spørgsmål: Er han berettiget til at få løn fra begge arbejdsgivere ????

Ja, med mindre andet er aftalt. Var selv i samme situation.
Men har den tidligere arbejdsgiver krav på at han møder til samtale/andet
kan der opstå et problem. Men er har fritstillet uden betingelser, bør der
ikke være noget problem.
Husk at der skal betales skat begge steder!

Er man tjenestemandsansat bortfalder Rådighedslønnen ved ansættelse i
offentlig stilling.
I princippet er man til rådighed i de 3 år (men i sin gode ret til at tage
andet job), der skal dog være en god grund til at den tidligere arbejdsgiver
kalder en til arbejdspladsen (nøgler, specialviden ect).

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- hvor meget porto skal der på en brevdue ?