Dobbelt betaling for renovation?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-03-04 05:57

Kan det være rigtigt at man skal betale for renovation både gennem
ejendomsskattebilletten og gennem fællesudgifterne, når man bor i ejerlejlighed?

Jeg har på fornemmelsen at der er nogen der tager fusen på én, fx ejendommens
tidligere ejer (der stadig er udlejer af de lejligheder, der endnu ikke er
blevet til ejerlejligheder), der får fordelt sine lejeres renovationsudgifter ud
på samtlige beboere, i stedet for kun ud på sine egne lejere, hvor jeg mener at
de burde høre hjemme.

På forhånd tak for jeres kommentarer.

Claus

Fra : Peder Porse

Dato : 05-03-04 06:49

Hvordan skulle det ske? Hvem administrerer ejendommen.Ejerforeningen?

De lejligheder den oprindelige ejer lejer ud er jo også ejerlejligheder?

Men forklar evt. lidt mere uddybende?

pp

--
Peder Porse
Boesvej2, Svejstrup Enge

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-03-04 07:05

"Peder Porse" <pp@pederporse.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skulle det ske?

Selv om vi er et veldrevet samfund, véd vi jo alle, at alting ikke altid går
helt rigtigt til her i samfundet. "Fusk er kun fusk, hvis det bliver opdaget"

Hvem administrerer ejendommen.Ejerforeningen?

Det har "den oprindelige ejer", som var/er formand for ejerforeningen, gjort
indtil nu, men nu er det blevet overdraget til en lokal ejendomsmægler at
administrere ejendommen. Det kniber for mig umiddelbart at være uddybende til
bunds, da spørgsmålet er for en kammerat.

> De lejligheder den oprindelige ejer lejer ud er jo også ejerlejligheder?

Okey. Jeg troede at det "optrådte" som en slags »restejendom«.

> Men forklar evt. lidt mere uddybende?

Min kammerat her blot undret sig over at der to steder optræder en udgift til
renovation. 1) På ejendomsskattebilletten, 2) På specifikationen
af »fællesudgifterne«.

Claus

Fra : Peder Porse

Dato : 05-03-04 07:46

Nej, der er ikke noget, der hedder "restejendom", det er enten-eller med
ejerlejligheder.

Men det med renovation i fællesudgifterne lyder lidt mystisk.

Nu ved jeg ikke hvilken kommune, det drejer sig om, og havd man der
opkræver sammen med ejendomsskat. Kunne det f.eks. være
vandafledningsafgift, har hver lejlighed sin egen vandmåler?

Ellers forstår jeg ikke lige hvordan kommunen opkræver noget på
moderejendommen.

Men kan jeres nye administrator ikke løse gåden...jeg vil da gerne høre
hvordan sagen slutter.
pp

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-03-04 12:09

Peder Porse <pp@pederporse.dk> wrote in message news:<4048221c$0$27375$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Men kan jeres nye administrator ikke løse gåden...jeg vil da gerne høre
> hvordan sagen slutter.

Jeg vender tilbage igen, når/hvis jeg finder ud af mere.

Claus

Fra : Søren

Dato : 09-03-04 14:17

> Min kammerat her blot undret sig over at der to steder optræder en udgift
til
> renovation. 1) På ejendomsskattebilletten, 2) På specifikationen
> af »fællesudgifterne«.

Renovation på ejendomsskattebilletten er noget som kommunen tager. Herunder
er vist dækket kommunens rottefanger, vandafledningsafgifter, afhentning af
affald osv. osv.

--
Søren

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-03-04 07:39

"Søren" <soren@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Renovation på ejendomsskattebilletten er noget som kommunen tager. Herunder
> er vist dækket kommunens rottefanger, vandafledningsafgifter, afhentning af
> affald osv. osv.

Ja, og den post er vist nok god nok, men dét at der også er
opført »renovation« (el.lign.) på fællesudgifterne, dét undrer min kammerat. Han
vil nu prøve at gøre noget mere ved det, ved at kontakte ejerforeningen. Jeg
melder tilbage her, når jeg véd mere.

Claus