Jeg har modtaget en faktura fra en webhotel udbyder, selvom jeg ophørte som
kunde hos selskabet 1/12 2003.
Regningen dækker perioden 1/3-31/5 2004 og det skal tillige bemærkes at jeg
ikke modtog nogen regning for 1/12 2003 - 1/3 2004, hvorfor jeg selvfølig
regnede med at alt var i orden.
Jeg fremsendte skriftligt opsigelse og jeg har en bekræftet opsigelse fra
denne dato som email fra firmaet. I opsigelsen bad jeg om at få tilsendt
bekræftelse pr. brev og rykkede for det gentagne gange. Jeg modtog endelig
en email 29/09-03, hvor jeg fik besked om at opsigelen var modtaget og min
konto var gjort op og at mit hotel blev lukket 1/12 2003.
Jeg har nu siden mandag forsøgt at få dem til at sende mig en bekræftelse
på, at de vedkender denne faktura er fejlagtig og er annulleret, samt at jeg
ikke vil modtage flere. Den person, jeg har talt telefonisk med erkender at
der er sket en fejl i bogholderiet, og lover mig at han vil snakke med
bogholderiet og sende en bekræftelse pr. email. Han påstår heller ikke
(endnu da), at jeg fortsat er kunde hos firmaet. Jeg frygter bare, at de
bevidst holder mig hen og sender mig rykkere, i håb om at jeg så betaler.
Jeg forlod netop firmaet pga. deres manglende kundesupport, og de er kendt
for at have rod i tingene. De svarer sjældent på email og deres tlf. support
er også mangelfuld.
Jeg går udfra at emailen er bevis nok på, at firmaet har anerkendt mit
kundeforhold som afsluttet 1/12 2003. Emailen indeholder jo tekniske data på
afsender osv.
Bør jeg foretage med yderligere f.eks. sende regningen/girokort retur med et
brev og skrive, at jeg ikke kan vedkende mig fakturaen samt vedlægge
skriftlig dokumentation, for at jeg er ophørt som kunde.
|