Forsikringsspørgsmål
Fra : Jimmy

Dato : 04-03-04 01:41

Hej

En af mine venner smadrede sit TV, da han spillede golf indendørs, da han
kom til at slå køllen ind i skærmen da han trak den bagud for at slå.

Er der overhovedet noget håb i at anmelde det til hans forsikringsselskab
eller er det oplagt at de vil hævde det var groft uagtsomt eller lignende?

Sig til, hvis der mangler informationer og jeg får fat på dem.

Mvh
Jimmy

Fra : MAndersen

Dato : 04-03-04 08:26

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller er det oplagt at de vil hævde det var groft uagtsomt eller lignende?
>
> Sig til, hvis der mangler informationer og jeg får fat på dem.

Hvis han har pludselig skade på sin forsikring er skaden omfattet af
forsikringen.

Som du beskriver skaden, skal skaden dækkes, vel og mærke hvis pludselig
skade er meddækket.

MAndersen

Fra : Jimmy

Dato : 04-03-04 08:36

"MAndersen" <ups@post.uk> wrote in message

> [...]
> forsikringen.
>
> Som du beskriver skaden, skal skaden dækkes, vel og mærke hvis pludselig

Hvis pludselig skade er ekstrakøb er jeg 100% sikker på han ikke har det.

Jeg viderebringer informationen - Mange tak.

Mvh
Jimmy

Fra : Leonard

Dato : 04-03-04 17:59

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote:

>En af mine venner smadrede sit TV,

Jeg mener ikke forsikringen dækker når du selv laver skade på dine
egne ting. Havde det været en gæst, så kunne det være at gæstens
personlige ansvarsforsikring (en del af indboforsikringen) ville
dække.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : MAndersen

Dato : 05-03-04 08:33

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> egne ting. Havde det været en gæst, så kunne det være at gæstens
> personlige ansvarsforsikring (en del af indboforsikringen) ville

Det gør den nu tit. Kommer du til at smadre et vindue, kan dette være
omfattet af forsikringen. (ligger dog oftest på en bygningsforsikring)
Kommer du til at banke et søm igennem et rør, dækker forsikringen også, og
kommer du til at sætte ild til dig hus, dækker forsikringen også.

MAndersen

Fra : Peter G C

Dato : 06-03-04 11:07

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det gør den nu tit.

Men Leonards udgangspunkt er vel rigtig nok - hvis du kigger på den alm.
familieforsikring, ikk'?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : MAndersen

Dato : 06-03-04 12:47

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Men Leonards udgangspunkt er vel rigtig nok - hvis du kigger på den alm.
> familieforsikring, ikk'?

Nej. De pludselige skader er normalt ikke omfattet af familieforsikringen,
uanset om du selv forvolder dem, eller de bliver forvoldt af sig selv.
En hylde der falder ned og ødelægger indbo er en pludselig skade, men ikke
omfattet af den alm. familieforsikring.
Et fjernsyn der bliver ødelagt ved f.eks. et golfslag er omfattet af en
familieforsikring, hvis den er udvidet til at omfatte pludselige skader. Der
skelnes ikke mellem, om du selv har forårsaget den eller den er sket af sig
selv. Der kigges selvfølgelig på uagtsomheden i det, er det gjort med vilje
dækker den ikke.

Som jeg skrev tidl., får du dækket brand, selv om du selv er skyld i det,
f.eks. et glemt stearinlys.

MAndersen