Robinsonlisten
Fra : F.B. [3000]

Dato : 03-03-04 10:39

Jeg har dd. sat mig selv på (cpr.dk) -CPR`s- "ROBINSONLISTE" hvilket
angiveligt skal sikre mig mod uopfordret snailmail.
Udsendere af breve med kommercielt indhold skal holde deres liste op mod
robinsonlisten og IKKE sende til dem der står på listen.
Og den med computergenerede "tilfældige" telefonnumre går ikke.....anmeld
dem

Desuden skal har jeg tjekket med andre "udbydere" og "samarbejdspartnere" og
de fleste har jeg givet lov til at sælge mine oplysninger til tredjemand og
i markedsføringshensigt.

F.eks. har et større computerfirma en pasus skrevet med lysegråt og småt at
jeg med et køb har givet dem mulighed for at videregive oplysninger til
andre.

Jeg troede jeg havde lært det, men igen LÆS DET MED SMÅT! (undskyld jeg
råber)

Tilbage står spørgsmålet:
Hvis og når jeg modtager et markedsføringsbrev/tilbud er så præcedens for
denne (ulovlige?) handling, da de angiveligt har tilsidesat listen og
personens ønske om udeladelse?
Kan det i det hele taget betale sig at forfølge dem, eller kan de dække sig
ind med generede telefonnumre o.lign.?

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *nospam*

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-04 10:59

"F.B. [3000]" <zillyinknospam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> robinsonlisten og IKKE sende til dem der står på listen.
> Og den med computergenerede "tilfældige" telefonnumre går ikke.....anmeld

Hvordan ser det så ud med de tilbudsaviser som fx. Føtex, Fakta og Aldi
udsender.
Vil man stadig modtage dem ?

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Henning Makholm

Dato : 03-03-04 11:03

Scripsit "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country>

> Hvordan ser det så ud med de tilbudsaviser som fx. Føtex, Fakta og Aldi
> udsender.

De er uaddresserede.

> Vil man stadig modtage dem ?

Ja, medmindre man får et "nej til reklamer"-mærke på posthuset efter
at have skrevet under på højtidelige erklæringer, fremvist
legitimation og ligget på knæ for postmesteren.

--
Henning Makholm "Monarki, er ikke noget materielt ... Borger!"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-04 18:01

Henning Makholm skrev:

>Ja, medmindre man får et "nej til reklamer"-mærke på posthuset efter
>at have skrevet under på højtidelige erklæringer, fremvist
>legitimation og ligget på knæ for postmesteren.

Skal vi ikke lige tage juraen i det? Postmesteren kan få ørerne i
maskinen hvis han lader tilfældige personer forhindre andre i at
få deres retmæssige post. Her i Horsens var fremgangsmåden
ligetil, men jeg måtte naturligvis legitimere mig.

--
Bertel

Fra : ibber

Dato : 03-03-04 14:48

Jeg husker en Olsen bande film hvor olsen blev snøret af et
forsikringsselskab fordi han ikke havde læst det med småt.
Jeg troede det var en af ornamentet i jeres logo sagde han til
forsikringsselskabet