flytteopgørelse
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 29-02-04 21:47

Hejsa

Jeg har lige et lille spørgsmål:
Jeg har indbetalt kr. 13.500 i depositum. Jeg er fraflyttet lejligheden.

Jeg har lige modtaget en opgørelse.
Jeg skal betale kr. 7000 for maling (sikkert fair nok)
Jeg skal betale nyt gulvtæppe kr. 4800, hvilket jeg har protesteret over.

jeg skrev til udlejers advokat og bad også om at modtage et vandregnskab, da
jeg har betalt aconto vand.

Udlejers advokat skrev tilbage og hylede op om at jeg ikke kunne bevise at
jeg tidligere havde omtalt pletten på tæppet overfor udlejer og at regning
vedr. maling ville blive tilsendt snarest muligt.

Han bad mig om at indgå forlig med udlejer så sagen blev sluttet nu og at
ingen af os senere kunne gøre krav gældene til hinanden........Hm.....

dvs at jeg skal give afkald på despositum mod at hun ikke vil have
yderligere penge (3600) ???

Mvh Susanne

---

Fra : Gerner

Dato : 29-02-04 23:42

On Sun, 29 Feb 2004 21:46:42 +0100, "Susanne Jørgensen" <susanne@ingensteder.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Hejsa
>
>Jeg har lige et lille spørgsmål:
>Jeg har indbetalt kr. 13.500 i depositum. Jeg er fraflyttet lejligheden.
>
>Jeg har lige modtaget en opgørelse.

Hvor lang tid efter fraflytningsdagen ?

>Jeg skal betale kr. 7000 for maling (sikkert fair nok)

Kommer an på hvilken tilstand de bemalede flader så ud ved fraflytningen. Alm.
slid og ælde skal ikke istandsættes for lejers regning.

>Jeg skal betale nyt gulvtæppe kr. 4800, hvilket jeg har protesteret over.

Ja, en rensning ville være nok. Væg til væg som ikke kan renses ? Lyder ikke
sandsynligt.

> [...]
>jeg tidligere havde omtalt pletten på tæppet overfor udlejer og at regning
>vedr. maling ville blive tilsendt snarest muligt.

Hmm, skulle bilag mon ikke være med i opgørelsen for at være gyldig ?

> [...]
>ingen af os senere kunne gøre krav gældene til hinanden........Hm.....
>
>dvs at jeg skal give afkald på despositum mod at hun ikke vil have

Niks, omgående klage til huslejenævn hvis det er den første instans i din sag.

>Mvh Susanne
>

>---

Gerner
837WU/3901hrs

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-03-04 13:03

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
Alm.
> slid og ælde skal ikke istandsættes for lejers regning.

Man skal nok også lige tage i betragtning hvad der står i lejekontrakten ...
Det er ikke ualmindeligt at det er aftalt, at lejer skal aflevere
lejligheden nymalet, eller at lejligheden skal nymales af udlejer ved
fraflytning (på lejers regning).

/Per