ABB Århus
Fra : Ja

Dato : 29-02-04 18:23

Hej Ng
Jeg har en bekendt der har fået en lejlighed på langenæs i Århus
Der er penge på velligehold
Spørgsmålet er
Han er vvs uddannet
Kan Abb tvinge lejer til at bruge en bestemt leverandør til en opgave ??
Er det ikke muligt at vælge
Grunden til spq er at der bliver taget overpris for det udførte arb
Hvad gør man her ???

Hilsen Jørgen

Fra : John Kurt Nielsen

Dato : 29-02-04 18:38

Det er bestyrelsens ansvar at sørge for ejendommens vedligeholdelse. De kan
derfor vælge hvilke VVS-mand ejendommen skal bruge og sålænge arbejdet er
ejendommens ansvar og dermed at ejendommen skal betale, kan de vælge og
dermed 'tvinge' brugen af en ejendom. Hvis arbejdet ikke er ejendommens
ansvar (f.eks. ved ejerlejligheder vandrette rør), kan beboere selv vælge.
Hvis du synes der betale for meget i prisen, kan du rette henvendelse til
bestyrelsen eller tage det op på generalforsamlingen

JOhn

Fra : Ja

Dato : 01-03-04 04:16

Hej igen
Det er da også rigtigt men hvorfor skal der betales overpris for en stykke
arb
når de kan spares 25-40 % med et andet firma ??
Det lugter da af kartel
Det må da være enhver forbruger/brugers ret at vælge om man vil handle i
kvikly eller netto
Normalt får man da to / tre tilbud ved større arb
Jørgen

Fra : John Kurt Nielsen

Dato : 01-03-04 17:47

Kartel er måske ikke det rigtig ord for det er jo imod firmaer som aftaler
priser indbyrdigs og det har du ikke omtalt.
Jeg kan af gode grunde ikke gå ind i den konkrete sag; men det er ikke
bestyrelsen pligt altid af finde den billigst. Det kunne jo tænkes, at de
har valgt f.eks. mere tillid til denne håndværker.
Du har ret i at det er en god ide at få flere tilbud. Ved du noget om det
har været det her og de så har valgt en ?
Du har helt ret i at det enhver forbruger ret til at vælge og det er jo også
det bestyrelsen gør fordi det er jo dem, som betaler regningen og dermed
bestemmer de hvilken VVS-firma de vil vælge.
Har du overvejet at tage det op med bestyrelsen eller på næste
generalforsamling

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 01-03-04 13:04

"Ja" <@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Han er vvs uddannet

Husk man skal være autoriseret for at arbejde på VVS-installationerne.
Det er firmaet, der er autoriseret, ikke den enkelte medarbejder uanset om
han er uddannet inden for faget eller ej.