Medarbejderbredbånd
Fra : Kostas

Dato : 27-02-04 12:46

Ja hvem kunne ikke bruge det...

Jeg har forstået det så langt at man kan acceptere en lønnedgang svarende
til prisen på ADSL linien og på den måde spare penge.

Men så kommer der noget om at det bliver beskattet som fri telefon og at
det har betydning hvor meget man har af udgifter på sin telefon derhjemme.
Så melder jeg pas. Jeg har idag fri mobiltelefon (ikke fastnet) og vil
gerne have en ADSL linie.

Hvad betyder det for mig - anyone ???

mvh

Kostas

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-02-04 19:30

Kostas <næppe@jeppe.com> wrote:

> [...]
> telefon derhjemme. Så melder jeg pas. Jeg har idag fri mobiltelefon
> (ikke fastnet) og vil gerne have en ADSL linie.

Reglerne er beskrevet her (og sikkert tilsvarende hos de andre ADSL
udbydere)
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_mb_ma

Din indkomst forhøjes med 3000 kroner minus dine egne udgifter til
telefon, hvad enten dette er fastnet eller mobil. Hvis du f.eks. har
telefonudgifter for 2000 kroner om året (som du selv betaler), skal du
betale skat af 1000 kroner.

--
Jesper Lund

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 01-03-04 09:36

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> telefon, hvad enten dette er fastnet eller mobil. Hvis du f.eks. har
> telefonudgifter for 2000 kroner om året (som du selv betaler), skal du

Jamen de telefonudgifter man har, skal det så være udgifter hos TDC? Eller
er det underordnet? Jeg spørger fordi den største del af mine
telefonudgifter ligger på min mobil. Og den har jeg hos Telmore. Og mit
fastnet har jeg forøvrigt heller ikke hos TDC. Jeg har kigget lidt på TDC´s
hjemmeside, men jeg synes ikke det fremgår.

M.v.h. Helle.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-03-04 09:45

"Helle Frederiksen" <hffjerndette@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
TDC´s
> hjemmeside, men jeg synes ikke det fremgår.

Hvilket selskab du har forskellige tjenester hos er ligegyldigt.
Det er ikke så mærkeligt, at TDC ikke selv kommer frem med den oplysning, -
de er jo ikke ligefrem en uvildig rådgiver i dette...

/Per

Fra : Leonard

Dato : 01-03-04 14:09

"Helle Frederiksen" <hffjerndette@dlgnet.dk> wrote:

>Og den har jeg hos Telmore. Og mit
>fastnet har jeg forøvrigt heller ikke hos TDC.

Bare lidt forbrugeroplysning:
Telmore ejes af TDC og bruger TDCs net, så hvis du ikke vil være kunde
hos TDC af ideologiske grunde ...
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 01-03-04 14:31

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> Bare lidt forbrugeroplysning:
> Telmore ejes af TDC og bruger TDCs net, så hvis du ikke vil være kunde
> hos TDC af ideologiske grunde ...

Ja, okay . Det havde jeg jo ikke lige tænkt på.

Det jeg mente med det var også bare, om telefonudgifterne hos andre
selskaber kunne gøre sig gældende. Det kunne jo være, at det kun var dem,
som TDC selv havde registreret, der gjaldt.

Fra : Henning Makholm

Dato : 01-03-04 15:29

Scripsit "Helle Frederiksen" <hffjerndette@dlgnet.dk>

> Det jeg mente med det var også bare, om telefonudgifterne hos andre
> selskaber kunne gøre sig gældende. Det kunne jo være, at det kun var dem,
> som TDC selv havde registreret, der gjaldt.

Hvorfor skulle det være en forskel? Det ville da være særdeles
konkurrenceforvridende hvis staten gav skattefordele til kunder hos
netop TDC (et blandt mange privatejede teleselskaber) men ikke deres
konkurrenter.

--
Henning Makholm "De kan rejse hid og did i verden nok så flot
Og er helt fortrolig med alverdens militær"

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-03-04 09:49

> [...]
> telefon, hvad enten dette er fastnet eller mobil. Hvis du f.eks. har
> telefonudgifter for 2000 kroner om året (som du selv betaler), skal du

Så vidt jeg husker så gælder taksten på 3000 kun en gang, således, at hvis
man allerede er sat i sakt af fri telefon, så vil der ikke komme yderligere
beskatning på ADSL-forbindelsen.

Hvis forbindelsen er opsat som en del af en hjemmearbejdsplads, så kan den
blive helt skattefri. Det kræver i praksis, at man kan få forbindelse til
virksomhedens netværk via ADSL-en (feks. via VPN eller lignende tekniske
løsninger).

/Per

Fra : TGD

Dato : 27-02-04 21:38

"Kostas" <næppe@jeppe.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det har betydning hvor meget man har af udgifter på sin telefon derhjemme.
> Så melder jeg pas. Jeg har idag fri mobiltelefon (ikke fastnet) og vil

www.tax.dk i højre side står der hvordan og hveorledes med fri telefon om
medarbejder ADSL