Lejeforhøjelse og opsigelse
Fra : CC

Dato : 25-02-04 18:58

Jeg har et 2 familihus, hvor der også er 4 erhvervslejemål.
Jeg bebor selv 1.salen og har en lejer i stureetagen.
Spørgsmål: Lejeren er opsagt i henhold til lejeloven §52 og 53, men jeg
hører at boligretten har domme for at udlejer selv skal have beboet
lejemålet da lejekontrakten blev indgået. Jeg bor der nu, men gjorde det
ikke da lejekontrakten belv udfærdiget. Der står intet i lejeloven om
dette - udover at udlejer selv skal bo i ejendommen. Er der nogen der kender
til disse domsafsigelser?

Jeg har ikke reguleret husleje siden lejer skrev kontrakt i 1998, men vil nu
regulere huslejen på grundlag af skattestigninger og afgiftsforhøjelser. I
lejekontrakten er 1998 angiver som beregnignsgrundlag. Hvordan kan jeg gøre
dette og hvordan beregner jeg den enkeltes stigning?

Jeg håber der er en der kan svare konktret

Mvh
Alex