Dette KAN da ikke være et mac-problem?
Fra : Martin Petersen

Dato : 26-04-01 18:07

I de sidste to døgn har www.opasia.dk, samt min hjemmeside på TDCs
"sitecenter" (http://www.sitecenter.dk/martin_petersen/hjemmeside),
TeleDanmark/Opasias statusside, samt www.thecounter.com tilsyneladende
været nede.

I går fik jeg at vide på TDCs tlf. support at en server var nede, men at
det ville være fixet til i går eftermiddag.

Nu er der en i tele.internet.www der siger at han fint kommer ind på de
pågældende sider.

Jeg har prøvet både med IE, NC og Opera. Samme resultat. Alle andre
sider går fint igennem.

Er der nogen der gider teste om I kan se de pågældende sider?

v.h.

Martin

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 20-04-01 18:14

Martin Petersen wrote:

> [...]
> sider går fint igennem.
>
> Er der nogen der gider teste om I kan se de pågældende sider?

Alle tre virker fint ved mig (CyberCity Internet).

MVH Mark S. Rasmussen

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-04-01 19:18

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> sider går fint igennem.
>
> Er der nogen der gider teste om I kan se de pågældende sider?

Problemet er der stadig, TDC har lovet at de vil få en mac-kyndig
supporter til at ringe en gang i aften.
Men det er da et underligt problem. Hvordan kan enkelte sider fra en
bestemt server (eller flere beslægtede) "nægte" at lade sig hente? Den
henter alt andet perfekt, hurtig forbindelse og det hele.

Kan der være sat nogle nye cookies der laver rav i den?

Jeg er på "Nettid-80" og altså ISDN fra Århus. Men det burde vel ikke
betyde noget når nu alt andet virker.

v.h.

Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-04-01 19:46

> [...]

> Kan der være sat nogle nye cookies der laver rav i den?
>
> Jeg er på "Nettid-80" og altså ISDN fra Århus. Men det burde vel ikke

Har prøvet at pinge www.opasia.dk med Interarchy. Det kommer ikke
igennem. Heller ikke www.sitecenter.dk kan jeg få forbindelse med. Jeg
tror mindre og mindre på at det kan være noget "program-specifikt".
Hvorfor skulle et ISDNmodem i Århus ikke kunne tale med Opasias server?
Men fint med alle andre?

v.h
Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-04-01 21:29

> [...]

> tror mindre og mindre på at det kan være noget "program-specifikt".
> Hvorfor skulle et ISDNmodem i Århus ikke kunne tale med Opasias server?

Problemet er løst.

TDC-support gav op, men vi nåede dog i fællesskab frem til at det måtte
være noget "dybere", når nu problemet var der med flere forskellige
browsere.
Senere prøvede jeg så at lade mac'en kalde op til 8731 1111 i stedet for
16110, og nu kunne den godt indlæse de pågældende sider. Og da jeg i
næste opkald skiftede tilbage til 16110, kunne den stadigvæk. Forstå det
hvem der kan ...

Men tak fordi I gad klikke lidt ...

v.h.

Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-04-01 01:48

Hej Martin

Alle tre links, du nævner går fint igennem hos mig med Netscape
4.77/128bits versionen.

Har du prøvet at slette din desktop DB og DF og ladet computeren genopbygge
skrivebordet efter genstart. Prøv også at tømme din 'cache' folder/mappe.
Hvis der er en defekt i en af de cachede filer til de pågældende sider, vil
siden 'dø', når du klikker på linket.

mvh. Erik Richard

Martin Petersen wrote:

> [...]
> sider går fint igennem.
>
> Er der nogen der gider teste om I kan se de pågældende sider?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-04-01 04:43

> [...]
> Hvis der er en defekt i en af de cachede filer til de pågældende sider, vil

Som det ses andetsteds i tråden, er problemet nu løst. Jeg skiftede
opkaldsnummer - og vendte tilbage til det oprindelige, og nu ku' den.

Desuden har Jan Crillesen, der er noget ved TDC, i tele.internet.www
oplyst at "det var en fejl i softwaren i modempuljen".

Så alt er vel nu, set herfra.

Martin