Hjem-Is og markedsføringsloven
Fra : lyserg

Dato : 24-02-04 14:54

Hej gruppe

Er der andre end mig, som har spekuleret over Hjem-Is-bilens klokke og
markedsføringsloven?

Det er jo temmelig aggresiv markedsføring at køre rundt og betinge den
hele den danske befolkning som var vi Pavlovske hunde. :)

Der står så vidt jeg kan udlede ikke noget der forhindrer bilen at
køre rundt med klokken i Loven om markedsføring. Har specielt kigget
på §6 som omhandler "Uanmodet henvendelse til bestemte aftagere". Man
må ikke ringe til folk eller sende dem emails med tilbud (hvis de har
frabedt sig det), men man må åbenbart godt køre rundt og ringe med en
klokke, som man jo umuligt kan undgå at høre.

Men hvis det er tilladt at gøre som Hjem-Is jo gør, så må jeg da også
kunne køre rundt med f.eks. en Hjem-Pizza-bil og gøre folk i
beboelserne opmærksomme på min tilstedeværelse med et båthorn.

Hvorfor er der ikke andre der anvender samme strategi?

Det fedeste kunne være at tage kampen op med Hjem-Is med sin egen
isbil med båthorn og samtidigt lave extinction på Hjem-Is' klokke.
Altså køre rundt i landet og ringe med samme klokke som Hjem-Is bruger
og så ikke have nogen is når ungerne kommer rendende :) Det må da også
være lovligt?

Jeg har ikke noget som helst imod Hjem-Is-bilen, jeg synes egentlig
den er ganske hyggelig og jeg får altid et kort anfald af nostalgi
hver gang jeg hører den karakteristiske lyd af Hjem-Is-bil (hvilket
understreger styrken i betingningen). Jeg synes bare den principielt
er lige lovlig aggressiv og jeg kan ikke forstå hvorfor andre ikke
anvender samme strategi. Omvendt ville der jo hurtigt blive et
frygtligt spektakel i villakvartererne med klokker, båthorn, skralder
osv. hvis det blev populært :)

Mvh

Lyserg

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-02-04 15:14

"lyserg" wrote

> Men hvis det er tilladt at gøre som Hjem-Is jo gør, så må jeg da også
> kunne køre rundt med f.eks. en Hjem-Pizza-bil og gøre folk i
> beboelserne opmærksomme på min tilstedeværelse med et båthorn.

Brug af horn er beskrevet i færdselsloven og unødig brug af samme vil give
brugeren problemer

- Peter

Fra : Devast8or

Dato : 24-02-04 16:19

Peter Lykkegaard wrote:
> "lyserg" wrote

> Brug af horn er beskrevet i færdselsloven og unødig brug af samme vil
> give brugeren problemer
>
> - Peter

Men er det ikke kun det horn der er indbygget i bilen der menes i
færdselsloven? Der kan da ikke være noget i vejen for at bruge en anden
slags horn (f.eks. de infernalske lufthorn der bruges til fodboldkampe)?

Devast8or

Fra : Gerner

Dato : 24-02-04 17:54

On Tue, 24 Feb 2004 16:18:34 +0100, "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote
in dk.videnskab.jura:

>Men er det ikke kun det horn der er indbygget i bilen der menes i
>færdselsloven?

Jo.

>Der kan da ikke være noget i vejen for at bruge en anden
>slags horn (f.eks. de infernalske lufthorn der bruges til fodboldkampe)?

Hjem-is chauffører holder ikke en klokke ud af vinduet. Det sidder fast på
bilen.
Og det skal være højlydt fordi folk har sat 2-3 lags termoruder i, som dæmper
trafiklyde en hel del.
Så stakkels dem der har en-glas ruder.
Eller heldige, da de kan hører klokken ? Så må hjem-is skrue en kirkeklokke på
bilerne hvis de skal tjene noget.

Hvis man taler teknik og færdselsloven så må et lovligt horn kun kunne afgive
een tone.

--
Gerner
816WU/3795hrs

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-02-04 16:04

"lyserg" <lysergsyre@hotmail.com> wrote in message

> Det er jo temmelig aggresiv markedsføring at køre rundt og betinge den
> hele den danske befolkning som var vi Pavlovske hunde. :)

LOL

> [...]
> frabedt sig det), men man må åbenbart godt køre rundt og ringe med en
> klokke, som man jo umuligt kan undgå at høre.

Jeg spekulerer på om færdselsloven kunne komme i betragtning - kan man ikke
anlægge det synspunkt at kklokken er at sammenligne med et horn?

> [...]
> beboelserne opmærksomme på min tilstedeværelse med et båthorn.
>
> Hvorfor er der ikke andre der anvender samme strategi?

JA så kunne vi få en hel koncert

Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-02-04 18:28

lyserg skrev:

>Er der andre end mig, som har spekuleret over Hjem-Is-bilens klokke og
>markedsføringsloven?

Ja.

Jeg mener at de har fået en speciel tilladelse - og at ham der
gav den, burde skydes.

--
Bertel

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-02-04 19:01

> Jeg mener at de har fået en speciel tilladelse - og at ham der
> gav den, burde skydes.

Jamen Bertel dog!
Kunne vi ikke nøjes med at dømme ham til at skulle høre på klokken nogle
timer i træk - samtidig med at han spiser mindst to liter af stadset?

Hilsen Inger

Fra : Lyserg

Dato : 24-02-04 20:04

On Tue, 24 Feb 2004 18:27:48 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

> Jeg mener at de har fået en speciel tilladelse - og at ham der
> gav den, burde skydes.

OK, men hvilken lov giver tilladelsen så lov til at bryde? :)

-Lyserg

Fra : Klaus G.

Dato : 24-02-04 21:31

> Jeg mener at de har fået en speciel tilladelse - og at ham der
> gav den, burde skydes.

Enig, jeg har tit ligget i min seng med de grover pepermænd, og så kommer
den lortebil klokken 13-14stykker og ringer som en gal, køre ned for enden
af vejen(blind), venden skuden, og holder så _lige_ ud for mit vindue mens
den møj klokke får alt hvad den kan trække. Kan godt love for de chauførere
har fået nogle ord med på vejen en gang imellem :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : bem

Dato : 25-02-04 00:45

Bertel Lund Hansen wrote:
> Jeg mener at de har fået en speciel tilladelse - og at ham der
> gav den, burde skydes.

Fra gruppens fundats, forfattet af Bertel Lund Hansen:

Ønskes ikke:
- ------------
Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål.

Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme
eller rene gætterier.

Vurderinger af det fornuftige og rimelige ved lovgivningen
samt dens samfundsmæssige og sociale konsekvenser.

Eksempler på uønskede svar:

Sådan er det - desværre. Det skyldes at den forrige
regering [...] forlig som skulle have løbet i 4 år,
men pludselig fik ministeren en [...] som er dem man
altså IKKE skal stemme på medmindre man synes at den
slags er fair.

6. Forslagsstiller:
Bertel Lund Hansen nospam@lundhansen.dk

Det bliver i fremtiden svært at tage tilrettevisninger fra Bertel Lund
Hansen alvorligt...

/Bo

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-02-04 21:58

lyserg wrote:

> [...]
>
> Det er jo temmelig aggresiv markedsføring at køre rundt og betinge den
> hele den danske befolkning som var vi Pavlovske hunde. :)

Hvem/hvad er "Paulovske hunde"?

> [...]
> beboelserne opmærksomme på min tilstedeværelse med et båthorn.
>
> Hvorfor er der ikke andre der anvender samme strategi?

Tja, ta' et kig i Forbrugeraftalelovens §2 stk 2 nr. 1
-------
§ 2. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette
personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl,
arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang,
med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud
om indgåelse af aftale.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke for henvendelser om

1) salg eller bestilling af varer, som efter næringslovens § 12, stk. 1,
litra a, og stk. 2, samt § 13 kan sælges ved omførsel,
------

og i næringslovens §12
------
§ 12. Ved omførsel kan personer, uanset at betingelserne for at drive
næring som handlende, håndværker og industridrivende ikke er opfyldt,
sælge

a) naturalprodukter af jordbrug, husdyrhold og fiskeri, sådanne
naturalprodukter, der er konserveret ved frysning, røgning eller
saltning, samt brød, mælk, fløde, konsum-is, ost, smør og margarine;
b) aviser, ugeblade og tidsskrifter, dog kun på gader og pladser.
------

Så markedsføringsloven skal du vist ikke kigge i

mvh

Carsten Riis

Fra : Lyserg

Dato : 24-02-04 22:58

On Tue, 24 Feb 2004 21:57:45 +0100, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

> Hvem/hvad er "Paulovske hunde"?

Pavlov var den første forsker der beskrev begrebet betingning (eng.
conditioning). I det mest berømte af hans eksperimenter observerede han
hunde når de blev fodret. Lige inden hundende blev fodret ringede han med
en klokke hvorefter de fik deres foder. Efter få fodringer kunne Pavlov
observere at hundene begyndte at savle når klokken lød men *før* de
faktisk blev fodret. Hundene havde dermed lært at hvis klokken lyder
betyder det fodring - altså betingningen: klokkelyden fodring. Dette
eksperiment fra 1920'erne er gået over i historien og typer af disse
eksperimenter kaldes nu for enten klassiske betingninger eller Pavlovske
betingninger.

> [...]
> ------
>

> Så markedsføringsloven skal du vist ikke kigge i

Nej, det har du nok ret i! Jeg havde ikke forventet at skulle kigge her.
Den lov forklarer jo det hele og forbyder mig at køre rundt med min
Hjem-Pizza-bil :) (Hmm, medmindre pizza kan betegnes som en art brød)

Men i hvert fald må jeg køre rundt med nogle brød og sælge dem til folk
som jeg synes jeg får lyst til at gå ind til. Jeg kan derfor trygt køre
rundt med en Hjem-Brød-bil og larme på en måde som ikke konflikter med
færdselsloven. Ikke sandt???

Tusind tak for svaret!

Fra : Lyserg

Dato : 24-02-04 23:33

> [...]
> eksperiment fra 1920'erne er gået over i historien og typer af disse
> eksperimenter kaldes nu for enten klassiske betingninger eller Pavlovske

For en god ordens skyld må jeg lige give en forklaring på extinction som
jeg nævner herunder:

<snip fra original post>

[...]

</snip fra original post>

Extinction betyder at udradere den indlærte betingning (rent
adfærdsmæssigt i det mindste). Hvis man ringer med klokken efter hundene
er begyndt at savle ved lyden alene uden at fodre dem efterfølgende, vil
de med tiden holde op med at respondere på klokken med savlen.

Mvh

Lyserg

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-02-04 23:59

Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev Tue, 24 Feb 2004 21:57:45 +0100

> [...]
>saltning, samt brød, mælk, fløde, konsum-is, ost, smør og margarine;
>b) aviser, ugeblade og tidsskrifter, dog kun på gader og pladser.

Nu kan det jo måske nok diskuteres hvor meget naturalprodukter der i
Hjem Is.

Men der kan næppe være tvivl om at det er lovligt. Tidligere var det jo
også almindeligt at fiskemænd, brødhandlere, blomstersælgere,
børstesælgere mv. kørte rundt på den måde.

Hjem Is er bare de eneste der i den grad har sat det i system, og
tilsyneladende stadigvæk kan få økonomi i det. Og det kunne jo tyde på
at de dækker et reelt behov.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 25-02-04 09:36

Arne Feldborg wrote:
> Nu kan det jo måske nok diskuteres hvor meget naturalprodukter der i
> Hjem Is.

Rent kvalitetsmæssigt er hjem-is´s produkter noget af det bedste du kan putte
i din mund af vare i den katagori.

Prøv at sammenlign deklarationerne på et hjem-is produkt og et tilsvarende
Unilever produkt, f.eks. Carte-dor, og husk at fløde ikke altid er fløde.

--
Morten!

Fra : Peter Hansson

Dato : 25-02-04 09:49

"Morten Kjaer Nielsen" <usenet.20040117@spam.gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnc3onir.2n7e.usenet.20040117@flaf.gummiand.dk...

> [...]
> Unilever produkt, f.eks. Carte-dor, og husk at fløde ikke altid er fløde.

Hjem is bruger, så vidt vides, fløde i deres produkter, hvorimod mange andre
producenter pisker smørolie og skummetmælkspulver sammen.

Den "gode" discount is har aldrig set skyggen af fløde: Rapsolie,
skummetmælkspulver, vand, sukker, flødearoma, vaniliearoma samt
konsistensmidler (a-la tapetklister) og farve.

Fra : Gerner

Dato : 25-02-04 12:53

On Wed, 25 Feb 2004 09:48:40 +0100, "Peter Hansson" <peter@ahansson.net> wrote
in dk.videnskab.jura:

> [...]
>skummetmælkspulver, vand, sukker, flødearoma, vaniliearoma samt
>konsistensmidler (a-la tapetklister) og farve.

Hvis der ikke er noget ulovligt i det, så tag jeres debat over i madgruppen.

--
Gerner
818WU/3807hrs

Fra : Peter Hansson

Dato : 25-02-04 13:27

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
wrote
> in dk.videnskab.jura:
>

> Hvis der ikke er noget ulovligt i det, så tag jeres debat over i

Jeg kan godt se at denne tråd efterhånden er OT.

Men at det er en betingelse, at der skulle være ulovligheder, for ikke at
være OT er forkert.

PH

Fra : Gerner

Dato : 25-02-04 16:03

On Wed, 25 Feb 2004 13:26:54 +0100, "Peter Hansson" <peter@ahansson.net> wrote
in dk.videnskab.jura:

> [...]
>>
>Jeg kan godt se at denne tråd efterhånden er OT.
>
>Men at det er en betingelse, at der skulle være ulovligheder, for ikke at

Aha, så dette er ikke juragruppen, men hyggesnakkegruppen ?
Om det er lovligt eller ulovliget at lave madprodukter på en bestemt måde kan
debateres her, men maden alene må over i madgruppen.

--
Gerner
821WU/3820hrs

Fra : Henning Makholm

Dato : 25-02-04 10:45

Scripsit Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk>

> Nu kan det jo måske nok diskuteres hvor meget naturalprodukter der i
> Hjem Is.

Måske. Men det er ubestrideligt at varen falder ind under "konsum-is".

--
Henning Makholm "What has it got in its pocketses?"

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-02-04 17:31

Arne Feldborg wrote:

> Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev Tue, 24 Feb 2004 21:57:45 +0100

> Nu kan det jo måske nok diskuteres hvor meget naturalprodukter der i
> Hjem Is.

Tja, De bruger da ren fløde til deres is (modsat andre is-producenter).
Og det vist ingen tvivl om, at isen skal konserveres ved frysning.

Og mindsandten om ikke også der står: Konsum-is.

mvh

Carsten Riis

Fra : Henning

Dato : 24-02-04 22:15

On 24 Feb 2004 05:53:42 -0800, lysergsyre@hotmail.com (lyserg) wrote:

>Hej gruppe
>
>Er der andre end mig, som har spekuleret over Hjem-Is-bilens klokke og
>markedsføringsloven?

Så længe han ikke kører og ringer samtidig bryder han hverken
færdselslov el.andet

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Gerner

Dato : 25-02-04 01:36

On Tue, 24 Feb 2004 22:14:50 +0100, Henning <nomail@all.invalid> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Så længe han ikke kører og ringer samtidig bryder han hverken
>færdselslov el.andet

Hvad med decibel grænser. Politivedtægter om larm i gaden.
Motorkøretøjer må jo ikke larme mere end til en vis grænse.
Jeg ved ikke hvor lang tid siden, men i gamle dage syntes nogle at det var sejt
at køre på knallet med indmaden i lydpotten fjernet.
Det blev der skrevet mange bødeforlæg om.

--
Gerner
818WU/3807hrs

Fra : Henning

Dato : 25-02-04 21:04

On Wed, 25 Feb 2004 01:36:12 +0100, Gerner
<nospamadresse@postkasse.org> wrote:

> [...]
>at køre på knallet med indmaden i lydpotten fjernet.
>Det blev der skrevet mange bødeforlæg om.

Men i og med han ikke ringer når han kører, kan det ikke bruges i
denne sammenhæng. Det er ikke bilen der larmer, men en iskiosk, som
tilfældigvis også kan køre

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Gerner

Dato : 26-02-04 00:27

On Wed, 25 Feb 2004 21:04:29 +0100, Henning <nomail@all.invalid> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Men i og med han ikke ringer når han kører, kan det ikke bruges i

En knallert kan da også stå stille og larmer og nogle gange var det netop
formålet med at stå uden for nogens havelåge og skue på gashåndtaget.

>denne sammenhæng. Det er ikke bilen der larmer, men en iskiosk, som
>tilfældigvis også kan køre

Var det ikke klokken der larmede ? Men jeg synes ikke rigtigt at der er kommet
en konklusion om hvorvidt det er lovligt eller ej.

--
Gerner
822WU/3825hrs

Fra : SB

Dato : 25-02-04 11:36

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Så længe han ikke kører og ringer samtidig bryder han hverken
> færdselslov el.andet

Ofte oplever jeg at han kører samtidig med at han bimler løs og til
mega-irritation. På lige lange veje med beboelse starter han i fin stil med
først at køre ned til den ene ende og bimler hele vejen for derefter at
vende i bunden og køre tilbage hvorefter han bimler endnu engang ud for hver
boligblok. Jeg bliver sindssyg af det bimleri!
SB

Fra : CS

Dato : 24-02-04 23:24

"lyserg" <lysergsyre@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Er der andre end mig, som har spekuleret over Hjem-Is-bilens klokke og
> markedsføringsloven?

Skulle vi også til at forbyde KIRKEKLOKKERNE - samt horn mv i fodboldsstadion ?

vh cs

Fra : Lars Funck

Dato : 25-02-04 08:58

"CS" <CS@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:c1gitl$og9$1@sunsite.dk...

> "lyserg" <lysergsyre@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skulle vi også til at forbyde KIRKEKLOKKERNE - samt horn mv i
fodboldsstadion ?

Det med kirkeklokkerne ville godt nok være rart en tømmermændsplaget søndag
morgen!

MVH

Lars

Fra : Claus Tondering

Dato : 25-02-04 10:54

"CS" <CS@ofir.dk> writes:
> Skulle vi også til at forbyde KIRKEKLOKKERNE - samt horn mv i
> fodboldsstadion ?

Aprospos det: Hvor meget må larmen fra en rockkoncert forstyrre
naboerne? Visse arrangementer - især friluftsarrangementer - kan høres
tydeligt flere kilometer væk.

--
Claus Tøndering

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-02-04 17:34

Claus Tondering wrote:

> Aprospos det: Hvor meget må larmen fra en rockkoncert forstyrre
> naboerne? Visse arrangementer - især friluftsarrangementer - kan høres
> tydeligt flere kilometer væk.

Og derfor skal man også søge tilladelse for at holde sådanne
arrangementer.

Og politiet kan endda med grundloven i hånden forbyde
friluftsarrangementer, når den offentlige fred er i fare.

Se Politivedtægten AFAIR §8.

Mvh

Carsten Riis

Fra : SB

Dato : 25-02-04 11:38

> [...]
>
> "lyserg" <lysergsyre@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skulle vi også til at forbyde KIRKEKLOKKERNE - samt horn mv i

JA tak til at få stoppet kirkebimleriet. Man kan starte klokkeringning
indeni kirken og holde den indendørs. De fleste mennesker er nok klar over
hvornår disse kirkelige handlinger finder sted uden at vi andre skal bimles
ned i tide og utide.
SB

Fra : JoOngle

Dato : 24-02-04 23:27

>lyserg" <lysergsyre@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Er der andre end mig, som har spekuleret over Hjem-Is-bilens klokke og
> markedsføringsloven?

Jo!! Jeg er godt nok også grundig træt af den larm de aggressive
klokker kommer med i tide og utide - hvis det nu var lovlig
for en isbil hvorfor ikke også en pizzavogn (som en eller anden her
i gruppen foreslog) nu DET kunne jeg jo næsten leve med da
man kunne få sig noget brugbart føde (ok..næsten da) ;)
Men IS?

De skide isbile kommer jo også om vinteren.

/JoOngle

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 25-02-04 09:33

JoOngle wrote:
> De skide isbile kommer jo også om vinteren.

Salget af Iskrem er forholdsvis større om vinteren end om sommeren.

Salget af Iskrem er forholdvis større i de kolde Nordiske lande fremfor de
sydlige varme lande.[1]

[1] USA undtaget, da deres forhold til Iskrem er temlig anderledes end hvad
vi er vant til.

--
Morten!

Fra : JoOngle

Dato : 28-02-04 01:30

"Morten Kjaer Nielsen" <usenet.20040117@spam.gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnc3ond6.2n7e.usenet.20040117@flaf.gummiand.dk...
> Salget af Iskrem er forholdvis større i de kolde Nordiske lande fremfor de
> sydlige varme lande.[1]

Man kan jo blive lidt nysgærrig, hvad tror du det skyldes at Danskerne
har "hjem-is"? Jeg mener...is lige til døren...jeg kan forstå
mælkevogne...men IS?

Mvh
JoOngle

Fra : Thomas Bjørseth

Dato : 28-02-04 01:47

On 28 Feb 2004 01:29:48 +0100, "JoOngle" <joongle@nospamInnocent.com>
wrote:

> [...]
>
>Man kan jo blive lidt nysgærrig, hvad tror du det skyldes at Danskerne
>har "hjem-is"? Jeg mener...is lige til døren...jeg kan forstå

Vi har Hjem-is i Norge også, og de støyer og er like plagsomme her. Vår
markedsføringslov har ingen paragrafer for å stoppe dette, dessverre.

Thomas B
--
Thomas Bjørseth
Mail: thomas-newssig@bjorseth.no

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-02-04 09:07

"Thomas Bjørseth" <thomas-news@bjorseth.no> wrote in message

> Vi har Hjem-is i Norge også, og de støyer og er like plagsomme her. Vår
> markedsføringslov har ingen paragrafer for å stoppe dette, dessverre.

Og de har dem også i England (der hedder de hemglas, men på isen står der
made i Esbjerg)

Peter

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 28-02-04 10:38

JoOngle wrote:
> Man kan jo blive lidt nysgærrig, hvad tror du det skyldes at Danskerne
> har "hjem-is"? Jeg mener...is lige til døren...jeg kan forstå
> mælkevogne...men IS?

Fordi danskerne kan lide is

Hjemis startede i sin tid i Sverige, og sidenhen kom de så til Danmark, og de
byggede en fabrik i Esbjerg.

Konceptet med "ting" til døren virker faktisk ret godt, specielt i yder-
områderne, i Irland ved jeg at de i forstæderne til Dublin har en "slik og
tobaksvogn" kørende rundt.

(men vi er ot, så der bør futtes)

--
Morten!

Fra : SE

Dato : 25-02-04 00:41

> Hvorfor er der ikke andre der anvender samme strategi?

Det er der skam også...... Herude i Hvidovre har vi "Slikbilen Guffe", som
med BÅDE klokke og båthorn kører rundt i kvarteret og lokker penge ud af de
slikhungrende forstadsbeboere.

Det er så også et godt sted, da vi bor milevidt fra alt der har åbent
længere end til kl. 20 (njaaa, 5 km til nærmeste tankstation) og bilen er
"scheduled" til at køre herude kl. 19.30. Han tjener vist RET godt....... Og
så har han lune popcorn og hjemmelavede flødeboller - mums!!!!

/se

Fra : O-V R:nen

Dato : 25-02-04 16:02

lysergsyre@hotmail.com (lyserg) writes:

> Er der andre end mig, som har spekuleret over Hjem-Is-bilens klokke og
> markedsføringsloven?

(Jeg skulle bare lige hilse og sige at den signal isbilerne bruger i
Finland (ObJura: signalen er et registreret varemærke, jf
<URL:http://tavaramerkki.prh.fi/ice-bin/oiice.dll/ca-ice/html/kuva.html?p_kanta=tuotanto&p_reknumero=136269>)
er endnu værre end den tilsvarende danske.)