BufferedReader..
Fra : holst

Dato : 14-12-00 13:48

Heh...

jeg har problemer med BufferedReader.
Jeg har en fil på x antal linier, som jeg vil gemme ned i et array. En linie
i hvert array-element!

Da jeg ikke kender antallet af linier i filen, bruger jeg først
BufferedReader til at tælle antallet af linier i filen for at kunne lave et
array passer perfekt til filen. Bagefter vil jeg så bruge den samme
BufferedReader til at indlæse filen linie for linie i dette array.

Problemet er bare, at Bufferedreader ikke nulstiller når jeg bruger den 2.
gang. Den fortsætter hvor den slap. Dvs. at hvis den først finder ud af at
der er 5 linier i filen, så vil den under indlæsningen af filen forsøge at
gemme linie 1 ned i array-element 6. Dette element findes ikke, da arrayet
kun er på 5 elementer. Den skulle jo egentlig helst starte forfra.

Hvad kan jeg gøre??

holst

Fra : Carsten

Dato : 14-12-00 14:00

Nu ved jeg ikke hvordan du "genbruger" din BufferedReader, men hvis du ikke
laver en helt "new BufferedReader(...)", så er det klart, at det går galt.

Noget helt andet er at det er hamrende ineffektivt, at læse en disk-fil 2
gange blot for at kunne afgøre size af et memory-array. Jeg ville nok læse
filen ind i en Vector, og så lave array'et ud fra denne vektor bagefter. Det
er noget hurtigere at læse fra en Vector end det er fra en disk-fil - også
selvom filen formentlig bliver cached ved første læsning. Rent faktisk har
Vector en copyInto() metode, du kan bruge til at overføre data til dit array
(husk at allokere dette først).

Carsten

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 14-12-00 14:23

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> selvom filen formentlig bliver cached ved første læsning. Rent faktisk har
> Vector en copyInto() metode, du kan bruge til at overføre data til dit

God ide, men jeg ville bruge en ArrayList istedet, den er hurtigere og
understøtte ListIterator

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : holst

Dato : 14-12-00 16:01

Takker....det virker at lave en ny bufferedReader. Jeg tror dog at jeg
vælger at implementere din 2. løsning.