Andelsbolig leje i mellemtid.
Fra : S. Thomsen

Dato : 23-02-04 13:33

Hvem skal betale huslejen mellem opsigelsestidspunktet og
overtagelsestidspubktet fra ny ejer? Min er opsagt pr. 1.september 2003 og
ny andelshaver er flyttet ind/overtaget pr. 1 februar.

---

Fra : rasmus carlsen

Dato : 23-02-04 13:36

"S. Thomsen" <chemnitz**VÆK**@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem skal betale huslejen mellem opsigelsestidspunktet og
> overtagelsestidspubktet fra ny ejer? Min er opsagt pr. 1.september 2003 og
> ny andelshaver er flyttet ind/overtaget pr. 1 februar.

- hvornår er den solgt? Den nye ejer af andelesn skal betale husleje fra
overtagelsestidspunktet.

ras

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-02-04 22:02

> [...]
> overtagelsestidspubktet fra ny ejer? Min er opsagt pr. 1.september 2003 og
> ny andelshaver er flyttet ind/overtaget pr. 1 februar.

Hvordan har du båret dig ad med at opsige en andelsbolig, før du har solgt
den?

Hilsen Inger

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-02-04 13:18

Inger Pedersen <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote:

> "S. Thomsen" <chemnitz**VÆK**@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvordan har du båret dig ad med at opsige en andelsbolig, før du har solgt
> den?
>
> Hilsen Inger

Hvordan er jeres procedurer?
Hos os opsiger man sin bolig mhp. på fraflytning/overtagelse til en
eller anden dato. Med en formel opsigelse i hånden kan bestyrelsen
opsætte opslag om salget aht. til intern flytning, og samtidigt hermed
kontaktes ventelisten.

Flemming Rubini

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-02-04 18:49

"Flemming Rubini" <flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller anden dato. Med en formel opsigelse i hånden kan bestyrelsen
> opsætte opslag om salget aht. til intern flytning, og samtidigt hermed

1. Sælger fortæller skriftligt bestyrelsen, at han ønsker at sælge sin
andel - og hvad han har tænkt sig at forlange. Mht. prisen har bestyrelsen
hidtil ikke forlangt nedsættelser, da ingen priskrav endnu har været blot i
nærheden af godkendt max-pris. Tværtimod har vi fortalt en ældre dame, at vi
mente, hun sagtens kunne forlange noget mere.
2. Formanden kontakter personer på ventelisten. Det er så noget helt nyt, da
vi ikke har haft nogen handeler, i de to år, vi har haft en venteliste -
p.t. 2 personer. Hidtil har sælger selv fundet en køber.
3. Sælger og køber aftaler pris, overtagelsesdato og nærmere betingelser,
evt. med hjælp fra bestyrelsen, hvis de ønsker det. Sælger oplyser det
aftalte til bestyrelsen.
4. Bestyrelsen holder et møde, hvor vi drøfter, om vi kan godkende handelen,
som den er oplyst (i et par tilfælde har vi besluttet at stille krav til en
mere præcis formulering).
5. Overdragelsespapirerne underskrives i overværelse af sælger, køber og
formand.
6. Betalingen falder som beskrevet i ABFs standardformularer.
7. Inden 14 dages fristen gennemgår formanden sammen med køber boligen for
evt. mangler. Der har endnu (netop pga den lave pris på andelene) været
noget, sælger skulle hæfte for.
8. Når vi kan se, at den nye andelshaver er flyttet ind, stiller formand og
kasserer med en blomst og byder velkommen.

På denne måde er det soleklart, at andelen handles direkte fra sælger til
køber - det er altså ikke bestyrelsen, der ejer andelen.
Og der har endnu ikke været tvivl om, hvem der skulle betale boligafgiften
hvornår.

Hilsen Inger

Fra : Henning

Dato : 24-02-04 14:45

On Mon, 23 Feb 2004 13:32:36 +0100, "S. Thomsen"
<chemnitz**VÆK**@stofanet.dk> wrote:

>Hvem skal betale huslejen mellem opsigelsestidspunktet og
>overtagelsestidspubktet fra ny ejer? Min er opsagt pr. 1.september 2003 og
>ny andelshaver er flyttet ind/overtaget pr. 1 februar.

Har du solgt til foreningen eller til ny beboer? Man "opsiger" normalt
ikke en andelsbolig, man sælger den på lige fod med ejerlejlighed.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : S. Thomsen

Dato : 25-02-04 06:33

Det jeg mente var at det har taget bestyrelsen 4-5 måneder at sælge den. Jeg
synes det er urimeligt at jeg skal betale lejen i så lang tid. Det burde
være personen på ventelisten der skal betale, da det ikke er mit problem at
han ikke kan overtage den med det samme. Ellers må man da gå videre til den
næste på ventelisten.

---

Fra : Henning

Dato : 25-02-04 15:58

On Wed, 25 Feb 2004 06:33:04 +0100, "S. Thomsen"
> [...]

>han ikke kan overtage den med det samme. Ellers må man da gå videre til den

Ok, på den måde. Så vil jeg gi' dig ret - gå til bestyrelsen og bed
dem finde en anden, der kan overtage i morgen!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-02-04 17:52

> [...]
at
> han ikke kan overtage den med det samme. Ellers må man da gå videre til

Jeg kan ikke forstå, at det er bestyrelsen, der skal sælge DIN andel.
Men hvis det vitterligt har taget bestyrelsen så lang tid at finde én på
ventelisten og dernæst at få godkendt prisen - så ER det urimelig lang tid.
Hvis det alene handler om, at køber hellere ville vente, må man naturligvis
gå videre til den næste på ventelisten.

Der er et eller andet, der ikke stemmer.
Prøv at kontakte LLO.

Hilsen Inger