udskiftning af gulvtæppe
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 22-02-04 08:10

Hej

Her er desværre endnu et spørgsmål vedr. en lejelejlighed.

Jeg har modtaget en flytteopgørelse indenfor tidsfristen. jeg kan acceptere
beløbet vedr. maling, men pga en plet på et gulvtæppe vil udlejer udskifte
tæppet i alt kr. 4800 for 30 kvm. pletten er 5x5 cm !!! Er det lovligt ???

Er det mig eller hende der skal indbringe sagen og hvor skal den i givet
fald indbringes.

Desuden nævner hun andre småting som ikke er opgjort i nuværende skrivelse,
der står: Disse krav forbeholdes.....

Er det korrekt fremgangsmåde?

På forhånd tak

Susanne

---

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-02-04 08:43

Susanne Jørgensen wrote:
> [...]
> acceptere beløbet vedr. maling, men pga en plet på et gulvtæppe vil
> udlejer udskifte tæppet i alt kr. 4800 for 30 kvm. pletten er 5x5 cm

Det skal aflevere det i samme stand, som da du flyttede ind.
Hvis du har lavet pletten ved at fx spilde noget på gulvet, er du ansvarlig
for at fjerne pletten.
Hvis det er et rum på 30 kvm. er det svært at skifte et mindre stykke.

Havde du forstillet dig, at man fjerner de 5 x 5 cm gulvtæppe og sætter et
andet 5 x 5 cm gulvtæppe i?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : susanne Jørgensen

Dato : 22-02-04 12:05

Nej det er såmænd rigtigt, jeg vil derfor ikke gå vidre med sagen.

Tak

---

Fra : Rasmus

Dato : 22-02-04 19:39

"susanne Jørgensen" <susanne@ingensteder.dk> wrote in message
> Nej det er såmænd rigtigt, jeg vil derfor ikke gå vidre med sagen.

Sørg for at få regningen på udskiftningen af tæppet...., så du er sikker på
at udlejer ikke bare smider et tæppe til 30-40kr kvm på gulvet

mvh
Rasmus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-04 21:20

Rasmus skrev:

>Sørg for at få regningen på udskiftningen af tæppet...., så du er sikker på
>at udlejer ikke bare smider et tæppe til 30-40kr kvm på gulvet

.... eller lader det gamle ligge.

--
Bertel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-02-04 21:36

Bertel Lund Hansen wrote:

> ... eller lader det gamle ligge.

Og scorer igen på næste lejer...

- Peter

Fra : susanne Jørgensen

Dato : 23-02-04 19:15

I har helt ret.

Jeg har bedt om regningen.........
Udlejer er selv flyttet ind i lejligheden allerede, opsagde lejemålet
d.29.2.04 og flyttede selv ud d. 15.3.04.
Udlejer vil også male lejligheden og har fået et prisoverslag på kr. 7000.
Udlejers advokat forbeholder sig yderligere krav.
Hvornår kan jeg forvente at en sådan flyttesag er færdig?
Kan jeg forlange de orginale fakturaer?
Vil et huslejenævn besigtige lejemålet?

Med venlig hilsen

Susanne