Hej Mette,
Jeg står i nøjagtig samme situation som du - så lad os endelig høre hvad det
ender med.
mvh
Jakob
"Mette N. S?rensen" <mealbas@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:7c6297c8.0402201329.44b51170@posting.google.com...
> Hej juragruppe,
> er der mon nogen her der kan hjælpe?
> Sagen er følgende:
> Jeg har været kunde hos Synoptik siden 1992, og ønsker nu at opsige
> mit kontaktlinseabonnement hos dem, hvilket jeg gør skriftligt.
>
> De henvender sig herefter pr. tlf. og siger at jeg ikke kan opsige
> abonnementet før til om et halvt år, da jeg lige har fået udleveret en
> pakke med kontaktlinser (sendes ud hvert halve år, fast afdrag hver
> måned).
>
> Jeg kontakter dem et par dage efter medbringende min abonnementsaftale
> (fra 1992), hvori der intet står om det halve år/eller at linserne
> skal være opbrugt. Jeg siger ligeledes til dem, at jeg ej heller er
> blevet mundtligt informeret om denne opsigelsesklausul/frist.
> Synoptikmedarbejderen fastholder mig til det halve år, og viser mig et
> eksempel på en abonnementsaftale af nyere dato, som jeg ikke før har
> set, eller skrevet under på. Ved dette besøg havde jeg i øvrigt
> medbragt de pågældende kontaktlinser, som befinder sig i samme ubrudte
> æske jeg modtog dem i. Dem ønsker de ikke at tage tilbage.
> Det kan lige nævnes at Synoptik ellers ikke har problemer med at tage
> kontaktlinser tilbage, hvis man evt. skal have byttet styrken ud med
> en anden.
>
> Jeg skriver efterfølgende et brev til hovedkontoret, da jeg ikke mener
> at yderligere korrespondance med den synoptik afd. jeg hører til,
> fører noget kontruktivt med sig.
> I dag har synoptik (afd. jeg hører til) lagt besked på min
> telefonsvarer, om at de har forsøgt at få fat i mig, og gerne vil vide
> mere om hvorfor jeg vil stoppe som kunde. De har ligeledes modtaget
> det brev jeg sendte til hovedkontoret.
>
> Til dem der er nået igennem denne lange skrivelse...hvad mener I? Kan
> synoptik fastholde det halve år?
> På forhånd mange tak for svar
>
> Mvh. Mette